פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
14/3/2023 9:56

"אמצעי דורסני": 50 ח"כים ושרים נגד השר גלנט והצווים המנהליים

חמישים שרים וחברי כנסת מהקואליציה שיגרו הערב מכתב לשר הביטחון גלנט, בו דרשו את שחרורם של ארבעת תושבי השומרון שנעצרו לאחרונה במעצר מנהלי עליו חתם שר הביטחון, ימים בודדים לאחר הפיגוע הקשה בחווארה.


במכתב חריף לשר גלנט אותו יזמה ח"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, דרשו החתומים את שחרורם לאלתר של ארבעת תושבי השומרון שנעצרו לאחרונה בצו מעצר מנהלי עליו חתם שר הביטחון.


במכתב חתומים בין השאר השרים איתמר בן גביר, שלמה קרעי, אורית סטרוק ועידית סילמן – לצד שורה ארוכה של שרים, סגני שרים וח"כים נוספים, תקפו החתומים את הטלת הצווים וכינו זאת "אמצעי דורסני" שבוצע ב"מהלך שעקף בצורה בוטה את בית המשפט".


בין היתר נכתב כי "לקראת סיום תפקידו, הוציא שר הביטחון הקודם בני גנץ, צו מעצר מנהלי לתקופה ממושכת כנגד 2 תושבי השומרון – אלחי כרמלי ואברהם יאיר ירד", תיארו הח"כים בפתח מכתבם.


לשימוש חד פעמי בלבד
ח"כ לימור סון הר מלך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"הצווים הללו הוצאו כנגדם ללא משפט וללא ראיות, תוך התעלמות מפסק דינו של בית המשפט שהורה לשחררם. בעניינו של אלחי כרמלי, הגדיל לעשות בני גנץ וחתם על הצו המנהלי עוד במהלך הדיון שהתנהל בעניינו בבית המשפט, כשהוא עוקף בצורה בוטה את ההליך השיפוטי. מאז, כלואים השניים כבר למעלה מ-3 חודשים, לאחר התעלמותו של בני גנץ מפנייתם של 40 חברי כנסת מסיעות הקואליציה הנוכחית שקראו לו לבטל את הצווים הללו", הוסיפו ותקפו.


"בשבוע שעבר", הוזכר במכתב, "בעיצומו של גל טרור רצחני ביותר, החליט השר גלנט לחתום בעצמו על שני צווי מעצר חדשים לשני תושבי השומרון – דוד חי חסדאי, נשוי ואב לשניים, וצדוק הכהן, קטין בן 17 ולהאריך בשלושה חודשים נוספים את מעצרו של אלחי כרמלי".


בהמשך מכתבם מתחו הח"כים ביקורת חריפה על החלטתו של השר גלנט: "הטלת צווי מעצר אלו, זיכתה את ממשלתנו בתואר המפוקפק של הממשלה שעצרה במעצר מנהלי את מספר המתיישבים הגדול ביותר ב-30 השנים האחרונות. אנו סבורים ששימוש במעצר מנהלי, ללא קיום הליך משפטי, צריך להיות שמור למקרים קיצוניים מאוד, כמו אלו המוכרים לנו בפעולות של אויבים רצחניים מקרב שונאי ישראל".


"בכל ארבעת המקרים, בית המשפט שחרר את העצורים לאלתר.באם עדיין יש חשדות נגדם, תתכבד המשטרה ותפתח בחקירה פלילית כמו בכל אירוע פלילי אחר במדינה", ציינו.


"אנו רואים בצווים אלו, שימוש באמצעים דורסניים כלפי המתיישבים ביו"ש וקוראים לך כשר הביטחון של ממשלת הימין, להורות על ביטל הצווים הללו ולהפסיק את השימוש שנעשה בסמכויות חירום אלו, כנגד המתיישבים כאילו היו אויב המדינה – בוודאי כשלא מדובר במקרים קיצוניים, המצדיקים התעמרות ופגיעה בזכויות אדם בסיסיות מסוג זה.


לאור זאת אנו קוראים לך לבטל לאלתר את ארבעת צווי המעצר המנהליים שהוצאו כנגד מתיישבים", חתמו הח"כים את מכתבם.


נזכיר כי בשבוע שעבר נשיאת בית המשפט המחוזי בלוד הורתה על קיצור תקופת המעצר המנהלי שניתן לתושב השומרון מ-4 חודשים ל-3 חודשים, מדובר בצעד חריג למדי שכן בתי משפט לא מתערבים בצווים מנהליים אלא מאשרים אותם לרוב לבקשת מערכת הביטחון. למחרת הורתה שוב השופטת על קיצור המעצר המנהלי שניתן לקטין תושב השומרון, מ-4 חודשים לתקופה של פחות מחודשיים.


The post "אמצעי דורסני": 50 ח"כים ושרים נגד השר גלנט והצווים המנהליים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 2/39 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: