פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
19/3/2023 11:22

רכבי יוקרה מכל העולם מגיעים לדהור על האגם הקפוא

כאשר רוב האנשים חושבים על עיירת הנופש האלפינית היוקרתית סנט־מוריץ שבעמק אגאדין בשווייץ, הם מדמיינים בקתות עץ שקטות, מסלולי סקי שמאתגרים אפילו ספורטאים אולימפיים ובריכות מחוממות שמשקיפות על אחד מרכסי ההרים המושלמים ביותר בעולם. אבל במשך יומיים בשנה בפברואר, העיירה הקטנה הופכת למרכז מרוצים רועם, סואן, רווי ניחוחות בנזין – לעשירי־על במכוניות הווינטג' המיוחדות שלהם.


מייסד האירוע, מרקו מקאוס, יזם אותו ב־2019, ממש לא מזמן. ב־1985 הוא צפה בקבוצת תיירים שהתחרתה במרוץ הקרסטה, מרוץ מזחלות שנתי: הם הגיעו לסנט־מוריץ במכוניות וינטג' של בנטלי, ועוררו את עניינם של כל התושבים. לדברי מקאוס, התמונה הבלתי נשכחת של אינספור מכוניות וינטג' דוהרות על פני אגם קפוא נשארה תקועה בראשו במשך שנים רבות. וכך, לפני ארבע שנים החליט מקאוס לשחזר את האירוע שראה בשנות השמונים בהקמת מסלול האלגנטיות הבינלאומי (ICE), אירוע מרוצים אירופי שמתקיים על האגם הקפוא של סנט־מוריץ.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -55a949a93972-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
צילום: אלברטו ברנסקוני, הוושינגטון פוסט

 


לאחר גרסת ניסוי של המרוץ ב־2019, מקאוס ידע שזו תהיה הצלחה מסחררת. השנה, האירוע היוקרתי משך 11 אלף משתתפים מכל רחבי העולם. האירוע מתחיל בבדיקות איכות של האגם בימים שלפני המרוץ עצמו. ברגע שהקרח מגיע לעובי מזערי של 25.5 סנטימטרים, המארגנים עורכים מבחני התנגשות כדי לוודא את בטיחות המסלול: הם נוהגים ברכב במשקל 3.4 טונות המוטען במשקל של כמעט 7 טונות, המצויד במצופי בטיחות. לאחר מכן האגם מפונה מכל פגע וסכנה, כדי שיוכלו להקים עליו את כפר האירוע – כולל בר על גבי משטח החלקה, שהמשקאות מוגשים בו לאורחים מידי מחליקים אמנותיים מקצועיים.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -55a949a93972-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
צילום: אלברטו ברנסקוני, הוושינגטון פוסט

רוב המשתתפים חולקים עניין דומה במכוניות נדירות. מכונית אחת שמשכה את תשומת ליבם של רבים מהמשתתפים הייתה מכונית־העל פגאני הואיירה קודלונגה, תוצרת יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית פגאני אוטומוביל. שווי המכונית מוערך בכ־7.4 מיליון דולר; רק חמש מהן קיימות כיום ברחבי העולם. המכונית מתהדרת במנוע בעל 840 כוחות סוס, שנבנה בידי מרצדס־AMG. אבל הפגאני לא משתתפת במרוץ: כלי הרכב הובא לסנט־מוריץ בידי בעליו לצורך תצוגה בלבד.


צילום: אלברטו ברנסקוני, הוושינגטון פוסט

סיימון קידסטון, פרשן בריטי ומומחה למכוניות, הגיע עם הבוגאטי 35 שלו. המכונית השתייכה בעבר לדודו, שמכר את המכונית לפני שנים רבות; מאז חצה קידסטון יבשות כדי למצוא אותה ולהחזירה לידיו. מבחינתו, למרוץ ולהצגת המכונית של דודו אין קשר לערך הכספי של הרכב. "הערך של המרוץ הוא סנטימנטלי מאוד", הוא אומר. "אני נרגש להיות כאן".


The post רכבי יוקרה מכל העולם מגיעים לדהור על האגם הקפוא appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/47 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: