פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
19/3/2023 7:08

הפיגוע בחווארה: "הוא פגע במחבל ובזכות זה הצליחו לתפוס אותו"

פיגוע ירי נוסף בכפר הפלסטיני חווארה בשומרון, כשלושה שבועות לאחר שבמקום נרצחו האחים הלל ויגל יניב הי"ד. על פי דיווח ראשוני, מחבל הולך רגל פתח בירי לעבר רכב יהודי שנסע במקום, ופצע את הגבר שנהג ברכב באורח קשה, ואישה נוספת ברכב באורח קל. המחבל נמלט באורח רגלי וכוחות צה"ל פתחו במצוד אחריו, שהסתיים בפציעתו ומעצרו לאחר כשעה בידי כוח צה"ל.





בסביבתו של הפצוע מחווארה מעדכנים: "ברוך ה' המצב שלו יציב. הוא פגע במחבל, הוא ירה בו. התמונות של הכדורים שאתם רואים זה תמונות שהוא ירה, ולא המחבל. הוא פגע במחבל ובזכות זה הצליחו לתפוס את המחבל, הפצוע עצמו אומנם סובל מכאבים ומורדם אבל ברוך ה' במצב יציב".


מדוברות מד"א נמסר כי בשעה 15:57 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על ירי לעבר רכב שהמשיך לנסיעה לחבירה עם צוותי מד"א בכיכר עינאבוס. בהמשך נמסר כי מדובר ברכב שנפגע מירי בחווארה והמשיך לחבירה עם צוותי מד"א בכיכר עינבוס. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח בילינסון גבר כבן 30 במצב קשה עם פצע ירי בפלג גופו העליון ואישה כבת 35 שלקתה בחרדה.





מהצלה ללא גבולות יו"ש נמסר כי "בחווארה בין עינבוס לביתות פיגוע ירי לעבר רכב אזרחי כונני הצלה ללא גבולות מד"א שומרון וכוחות רפואה צבאיים מטפלים בפצוע ראש בטנ"צ ונפגע נוסף כנראה קל באמבולנס". חובש בכיר במד"א משה מאיר שמעון סיפר: "חברנו עם הרכב בכיכר עינאבוס יחד עם כוח רפואה של הצבא. הענקנו טיפול רפואי לגבר בשנות ה-30 שנפצע באורח קשה מירי בפלג גופו העליון ולאישה שלקתה בחרדה. העברנו אותם במהירות לאמבולנסים ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של הגבר קשה".


בעקבות אירוע הירי בחווארה, קו הסיוע של עמותת נט״ל תוגבר הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש חרדה ולחץ בעקבות המצב הבטחוני.


קו הסיוע של עמותת נט"ל תוגבר ויפעל בשעות הקרובות לטובת כל מי שזקוק לתמיכה וסיוע נפשי ב- 1-800-363-363.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-16.32.58-750x563.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
זירת הפיגוע בחווארה, 19.3.23. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

יש לציין כי במערכת הביטחון נערכו לקראת הסלמה, במיוחד לקראת חודש הרמדאן שמתחיל בסוף השבוע הקרוב.  כזכור, הבוקר (א') נפגשו בשארם א-שייח' נציגים של ישראל, הרשות הפלסטינית, ירדן, מצרים וארצות הברית לפסגה מדינית שנועדה בעיקר להרגיע את הרוחות לקראת חודש הרמדאן שיחל בסוף השבוע. לקראת הפסגה, בדומה לפסגות כאלה שהתקיימו בעבר, החליטו בישראל להכיל את המציאות הביטחונית המורכבת ובשני הלילות האחרונים כוחות צבא לא נכנסו לבצע מעצרים בערים ובכפרים פלסטיניים. כחלק מהמדיניות הזו, הדרג המדיני בחר לא לאשר תקיפה של צה"ל הלילה ברצועת עזה למרות הרקטה ששוגרה אמש לנחל עוז.


נציין כי הפיגוע בחווארה, שבו נרצחו הלל ויגל יניב, התבצע ביום הפסגה הקודמת שנועדה להביא לתוצאות דומות, והתקיימה בעקבה.


במערכת הביטחון עודדו את קיום הפסגה היום, שהמטרה המרכזית שלה היא להוביל, באמצעות הפלסטינים ובמיוחד הירדנים, קו שמרגיע את הרוחות, בעיקר סביב הר הבית. במערכת הביטחון סוברים שאם יתרחש פיגוע בהר הבית או בשעריו, תתרחש הסלמה משמעותית במצב הביטחוני המעורער מלכתחילה.


מן הצד השני, במערכת הביטחון מספרים כי על שולחן גורמי הביטחון מאות התראות על כוונה להוציא פיגועים ומבהירים שבמידה ותגיע ידיעת זהב על פיגוע העומד להתרחש, צה"ל לא יימנע מכניסה לערים פלסטיניות. בנוסף, הזיכרון של מערכת הביטחון הוא לא קצר וההיסטוריה מלמדת כי בימים של מתיחות ביטחונית, ובדגש על יום שבו ישנה פסגה של מדינות ערב עם ישראל, יש מי שמכוון הוצאת פיגועים קשים והכוננות היום היא גבוהה.


חשוב לציין כי הפלסטינים לא רצו לקחת חלק בפסגה על רקע ביקורת של הרחוב הפלסטיני על אבו מאזן שלטענתם "לא צריך לדבר בימים שישראל חתומה על הרג חפים מפשע", אולם בלחץ אמריקני וירדן אבו מאזן החליט לשלוח שלושה נציגים מטעמו.


The post הפיגוע בחווארה: "הוא פגע במחבל ובזכות זה הצליחו לתפוס אותו" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 2/51 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: