פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
19/3/2023 12:54

"הוא אמר 'נעים מאוד, יהודה'. כמעט בלעתי את לשוני מרוב תדהמה והתרגשות"

תכולת הספרייה: הקו הבולט הוא שאין לה מאפיין אחד. יש שם הכול מכול: פוליטיקה ואקטואליה לצד סיפורת קלאסית ורומנים לוהטים, מחקרים על צבא וביטחון לצד ספרי הגות, ספרים על ריגול ומודיעין לצד ספרי הומור ובילוש, שירה, ביאליק, שלום עליכם ועוד. על המדפים נמצאים יצירותיהם של מיטב הסופרים, וחלקן נקראים פעם ופעמיים ויותר.


מדף קרוב ללב: ספרים הנוגעים להיסטוריה, לגיאוגרפיה ולחברה של ארץ ישראל, להיסטוריה של הסכסוך הישראלי־ערבי, להיסטוריה יהודית בעת החדשה ולהיסטוריה ערבית מקבילה; לקסיקונים על המזרח התיכון, פוליטיקה ולקסיקון ה"שטחים", שעימם אני עובד באופן קבוע.שיטת מיון: לפי נושאים. ספרי עיון, ספרי קריאה, ספרי עשה זאת בעצמך, ספרי בישול ועוד. מדי פעם אני מקפיד לרענן את המדפים ומעביר את הספרים "המיותרים" לספריות, בדרך כלל בקיבוצים, כי שם קוראים אותם בוודאות. המיון נעשה על פי הכלל הבא: מה שבאמת התיישן הולך החוצה, מה שחדש נכנס לשורה הראשונה.




על ארבעה ספרים




Just the Job – Some experiences of a Colonial Policemen


Geoffrey Morton / Hodder & Stoughton, London


כאשר שירַתי כמושל ג'נין בשנות האינתיפאדה הראשונה, התחדש בארץ ויכוח על אחת הסוגיות הפתוחות בהיסטוריה של והמחתרות: הירי באברהם שטרן (יאיר), ממפקדי הלח"י. נאמר שמי שיכול להאיר את הפרשה הוא קצין משטרה בריטי בשם מורטון, ששירת באזור ג'נין. פניתי אל מזכיר עיריית ג'נין דאז, רג'א זוהדי מנצור, איש נעים הליכות ויודע ספר שהיה אורים ותומים לתולדות העיר, ושאלתי אם הכיר את מורטון. התברר שבין השניים היו יחסים טובים, ורג'א אף ביקר אותו בלונדון. בשלב מסוים הניח רג'א על שולחני את ספרו של מורטון, שבו הוא כותב על חוויותיו ברחבי האימפריה הבריטית ומתאר בפרטי פרטים גם את ההיתקלות באברהם שטרן והלחיצה על ההדק. נרעש ונרגש פניתי אל מוזיאון אצ"ל בתל־אביב, אבל אז נפלו פני כשהארכיבאי של המוזיאון גילה לי שהספר נמצא אצלם כבר זמן רב.


שירי ירושלים


יהודה עמיחי / שוקן, 1987


כבוגר מגמה ספרותית אני מאוד אוהב ספרי שירה. הספר הזה, אחד הטובים של עמיחי, הוא ציור מילולי של בירתנו, ללא פומפוזיות והתלהמות. בהיותי מושל בית לחם בשנים 1994-1991, שירת תחת פיקודי חייל בשם דוד עמיחי. יום אחד הוא שאל אם אביו שנמצא באזור יכול לבקרו. האב נכנס לבניין בשקט ובצנעה, איש לא זיהה אותו. בנו ביקש להכיר לי אותו. "נעים מאוד, יהודה", אמר האיש. זיהיתי אותו מיד, וכמעט בלעתי את לשוני מרוב תדהמה והתרגשות. בלשכתי עברו קברניטי המדינה, אבל איש לא העביר רעד כזה בגופי. רק כעבור כמה דקות התעשתי ושאלתי אותו כמה שאלות, והוא ענה עליהן בחפץ לב ובפתיחות.


כל שקרי האקדמיה


תמר ועוז אלמוג / ידיעות ספרים, 2022


ספר חובה לכל מי שהאקדמיה בארץ חשובה לו. כאנשי אקדמיה בעצמם, בני הזוג אלמוג מציבים באומץ מראה בפני האקדמיה בישראל וסוקרים חולי אחר חולי, כשל אחר כשל. הם דורשים רפורמה מקיפה ופורסים את הצעתם לשינוי.


1967 – והארץ שינתה את פניה


תום שגב / כתר, 2005


כמזרחן וכמי שחקר את תוצאותיה הנמשכות של מלחמת ששת הימים, זהו ספר שהיווה נקודת פתיחה למחקריי. פורסמו לא מעט ספרים בנושא, אולם לא מצאתי ספר כה מקיף ומעמיק.



The post "הוא אמר 'נעים מאוד, יהודה'. כמעט בלעתי את לשוני מרוב תדהמה והתרגשות" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 7 | דירוג: 2/61 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: