פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
20/3/2023 10:52

באיזו טמפרטורה כדאי לשמור יין ואיפה כדאי לאחסן? כל הטיפים

שמירת יינות ויישונם הוא נושא חשוב למדי שרבים לא מבינים אותו והוא די מציק בעין לחובבי הז'אנר. גם אני גדלתי במקום שבו נהגו לשמור רוב הזמן את היין בארון, המשקיעים שמרו אותו במדפי כוורת או על מדפים במטבח, והמהדרין ממש החזיקו את היינות בסלון. עכשיו אני מבין שזה נראה טוב ומרשים (וקל להראות את מגוון היין שברשותך) אבל לא, פשוט לא. יין הוא מוצר רגיש שדורש תנאים מסוימים מאוד כדי לשמור אותו כהלכה.


1. טמפרטורה


יין זקוק לטמפרטורה קרירה (מתחת ל־20 מעלות לפחות) כדי להישמר, אבל יותר מכך יין זקוק לטמפרטורה יציבה. במקומות כמו מטבח או סלון קיימים שינויי טמפרטורות רציניים לפעמים (בישולים לשבת חורפית) שפוגמים בשמירת היין ועלולים אף לבשל אותו בתוך הבקבוק. אל תשאלו אותי לגבי הכימיה המדויקת.


2. מנח מאוזן


רוב היינות חתומים בפקק שעם מסוג כזה או אחר, היתרון בפקק מסוג זה הוא שיש זרימת אוויר מזערית דרך השעם (מיקרו־אוקסידציה). תהליך הייצור של פקקים אלו מבטיח שהם נשארים ברמת גמישות מסוימת שתאפשר את זרימת החמצן, כדי לשמר אותה אנו זקוקים לשמור את היינות בשכיבה כך שהיין ימשיך ללחלח את הפקק לאורך הדרך. הקפסולה המכסה את הפקק מחוררת כדי לאפשר את זרימת האוויר.


3. אור


כמו כל דבר טוב בעולם הזה (חולצות לבנות ובגדים יפים) קרני השמש או אור חזק פוגעים ביין. אור חזק כמובן עשוי לחמם את היין ואז אנחנו חוזרים לנושא הטמפרטורה, אבל אור חזק עם דגש על קרינה על־סגולה פוגמים גם הם ביין. לכן כדאי לדאוג למקום חשוך היטב או מואר בעזרת נורות לד מתאימות (גם חסכוני בחשמל).


4. לחות


אומנם הלחות אינה קריטית לשמירת יין לטווח קצר (עד שנה כזה), אבל כמובן לא נכון להטביע את הבקבוקים בתוך אגם מי קרח ולא להשאיר אותם במקום לח מדי, עובש קיים בכל זאת. כאשר מתחילים לדבר על יישון ארוך טווח (שנה ומעלה) אז חשיבות הנושא עולה וכדאי לדאוג ללחות יציבה ונמוכה למדי.


לסיכום הדברים, כנראה עדיף פשוט לקנות מקרר יין כדי לשמור היטב על המוצר שלכם, מה שבתכלס מתאים גם לשאר סוגי המשקאות האלכוהוליים (עסק נדיף). אם אין לכם מקרר, אפשר להסתפק במקרר הביתי, או שאם יש לכם מחסן קריר, עם טמפרטורה יציבה (למשל מתחת לאדמה) ותאורה חשוכה אפשר להסתדר. אבל קשה לסמוך על כאלה תנאים.


The post באיזו טמפרטורה כדאי לשמור יין ואיפה כדאי לאחסן? כל הטיפים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/47 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: