פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
20/3/2023 8:16

לאחר שסמוטריץ' טען שאין עם פלסטיני – טיבי השווה אותו לנאצים

חבר הכנסת אחמד טיבי השווה את שר האוצר ויו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לנאצים לאחר השואה.


בישיבת הסיעה של מפלגת תע"ל, התייחס ח"כ טיבי לנאומו של שר האוצר באירוע מחווה לזכרו של ז'אק קופפר בפריז, פעיל ליכוד, ממנהיגי תנועת בית"ר וחבר ההסתדרות הציונית העולמית, בו אמר "כי אין דבר כזה עם פלסטיני ומדובר בהמצאה של פחות ממאה שנה". בתגובה לדבריו של סמוטריץ', טיבי כינה את שר האוצר "פשיסט יהודי" ואמר כי "אני רוצה להזכיר לסמוטריץ', הפשיסט היהודי, שהיו נאצים גרמנים אחרי השואה שאמרו 'זהו, אין יותר יהודים'. גם היום, אחרי הנכבה ב48', אחרי הרס של 500 כפרים פלסטינים, אחרי הטבח בדיר יאסין, הטבח בקיביה וגירוש – יש פשיסטים שמספרים לעצמם שאין עם פלסטיני".


בנאומו בפריז ציין סמוטריץ' את כללי המשפט הבינלאומי ואמר כי "יש חמישה מאפיינים שמגדירים עם: היסטוריה, תרבות, שפה, מטבע והנהגה היסטורית. מי היה המלך הפלסטיני הראשון? איזו שפה יש לפלסטינים? האם אי פעם היה מטבע פלסטיני? יש היסטוריה או תרבות פלסטינית? אין".


"יש ערבים שנמצאים במזרח התיכון והגיעו לארץ ישראל במקביל לעלייה היהודית וראשית ימיה של הציונות", הוסיף סמוטריץ'. "אחרי 2,000 שנות גלות, עם ישראל חוזר הביתה, ויש ערבים מסביב שלא אוהבים את זה. אז מה עושים? ממציאים עם פיקטיבי וטוענים לזכויות פיקטיביות בארץ ישראל רק כדי להילחם בתנועה הציונית".


ח"כ טיבי השיב לדברים אלו של סמוטריץ' ואמר כי "לעם הפלסטיני תרבות, היסטוריה וקשר חזק למולדת. זה העם שאתם כובשים והורגים בו יום יום".


אין זו הפעם הראשונה שח"כ טיבי משתמש בזכר השואה בתיאור הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הוא ביקר בחווארה בעקבות אירוע שריפת המכוניות לאחר רצח האחים הלל ויגל יניב ז"ל, שם העלה תמונה וכינה את האירוע "ליל הבדולח של חווארה". את דבריהם של השר סמוטריץ' וח"כ צביקה פוגל לאחר מכן, הוא כינה "הצהרות של ניאו-נאציזם".


הניסיון לבצע הקבלה בין שואת היהודים תחת המשטר הנאצי לבין הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ובין ממשלת ישראל לבין הצורר היטלר שרצח כשישה מיליון יהודים – בזוי. טיבי מצטרף להכחשת מעשי השואה על ידי הפלסטינים והעומד בראשם אבו מאזן, שהטיל ספק בכמה הזדמנויות בהיסטוריית העם היהודי ובזוועות שבוצעו על ידי הנאצים, תחת השוואה וניסיון לקבע מציאות מעוותת לפיה ישראל "עושה שואה בעם הפלסטיני".


The post לאחר שסמוטריץ' טען שאין עם פלסטיני – טיבי השווה אותו לנאצים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/49 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: