פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
20/3/2023 10:10

בזמן שהמשטרה מעלה כוננות לקראת רמדאן, במנהל האזרחי מפרסמים הקלות לפלסטינים

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע היום (ב') על שורת צעדים אזרחיים לאוכלוסייה הפלסטינית לרגל חודש הרמדאן, בהתאם להמלצת גופי הביטחון ובמטרה לאפשר חופש פולחן דתי לציבור הפלסטיני.


במסגרת הצעדים, אושרה כניסת מתפללים פלסטינים להר הבית לתפילות יום השישי במהלך חודש הרמדאן. כניסת נשים תתאפשר בכל הגילאים וכניסת ילדים עד גיל 12 תתאפשר ללא צורך בהיתר קיים. הכניסה לגברים בגילאי 55 ומעלה תינתן ללא היתר קיים ולגברים בגילאי 45 ומעלה היא תהיה בכפוף להיתר קיים. כלל ההיתרים מותנים בקבלת אישור ביטחוני.


בנוסף, לרגל הרמדאן, אושרו ביקורי משפחות בישראל לפלסטינים תושבי יהודה ושומרון וכן ביקור קרובי משפחה ביהודה ושומרון ממדינות זרות. כלל ההיתרים יונפקו בכפוף לאישור ביטחוני.


נוסף על כך, פלסטינים תושבי יהודה ושומרון יוכלו במהלך חודש הרמדאן להזמין כרטיסים לטיסות ייעודיות ליציאה לחו״ל דרך שדה התעופה רמון. כמו כן, במהלך חודש הרמדאן יורחבו שעות הפעילות במעברי יהודה ושומרון השונים. לתושבי רצועת עזה תתאפשר מכסה מוגבלת עבור ביקורים בירושלים בימים א׳-ה׳, לנשים בגילאי 50 ומעלה ולגברים בגילאי 55 ומעלה.


ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי המשך המדיניות האזרחית תתאפשר בהתאם להערכת המצב וליציבות הביטחונית. אלוף רסאן עליאן עדכן את בכירי הרשות הפלסטינית ואת הגורמים הרלוונטיים בקהילה הבינלאומית על הצעדים.


בתוך כך, במערכת הביטחון דרוכים לקראת אפשרות של תכנון פיגועים במהלך חודש הרמדאן.


בימים הקרובים המשטרה תפעיל כוחות ואמצעים טכנולוגיים לאיתור וטיפול בחריגים, למאמץ מניעה ותגובה שתכליתן סיכול פח״ע וטיפול נחוש ובלתי מתפשר במפרי סדר ובפורעי חוק, שיפגעו או ינסו לפגוע בציבור המתפללים והחוגגים, או שינצלו את ימי החג לצורך פגיעה באזרחים או בכוחות הביטחון.


בהתאם להחלטת מפקד מחוז ירושלים, גם השנה יפעל במחוז במתכונת מוגברת חמ״ל התודעה המשטרתי, אשר יכלול גורמי מודיעין, חקירות ועוד, יחד עם נציגים מגופי הביטחון. משימתו המרכזית תהיה לנטר באופן מוגבר ולפעול כנגד הסתה ועבירות בריונות ואלימות במרחבי הרשת, תוך סנכרון עם הציר המבצעי והמערכים בשטח. בנוסף, הוקם במחוז ירושלים כוח חקירות משימתי מחוזי, אליו יועברו לטיפול חקירתי מי שייעצר בגין הפרות סדר, הסתה וכיו״ב.


במשטרת ישראל אומרים כי "ניסיון העבר מלמד כי במהלך הרמדאן יש מי שמנסים לנצל את ימי החג להפצת חומרי הסתה ברשתות החברתיות, שמועות שקריות ודיסאינפורמציה, בפרט ביחס למקומות הקדושים, בהם ארגוני טרור וגורמי טרור. אלו מנצלים באופן ציני צעירים שניזונים מאותה הסתה וגורמים להם לחלל את המקומות הקדושים ולבזות אותם תוך פגיעה בציבור גדול של מתפללים ובשגרת החג, בין היתר בהתפרעויות והתנהגות פסולה ומבזה".


"מעבר לטיפול משטרתי במסיתים בכל הכלים הקיימים ושיקוף המציאות כפי שהיא", הוסיפו במשטרה כי "אנו קוראים לציבור המתפללים והחוגגים את הרמדאן להוקיע את אותם ניסיונות הסתה ולא להישמע לפרסומים כוזבים שתכליתם יצירת בהלה או תודעה כוזבת ושקרית בקרב הציבור. נדגיש כי אין כל שינוי בנוהג הקיים בהר הבית ובמקומות הקדושים מזה שנים רבות- וכך יהיה גם במהלך חודש הרמדאן"


אתמול קיבלה הממשלה את הצעת שר העבודה יואב בן צור בשיתוף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והכריזה על כוורות זיקוקים כחומרי נפץ, בהוראת שעה לתשעה חודשים. מטרת ההחלטה היא לתת בידי כוחות הביטחון כלים רבים יותר למלחמה בזיקוקים, במניעת מסחר ובענישה.


השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "התחייבנו ומקיימים. זהו צעד חשוב לקראת הרמדאן. אנחנו ניתן לכוחות הביטחון ולמשטרה את כל הכלים האפשריים למלחמה בטרור, נגביר את האכיפה ואת הענישה ונוביל קו ברור למלחמה בכלי נשק ובנפצים".


The post בזמן שהמשטרה מעלה כוננות לקראת רמדאן, במנהל האזרחי מפרסמים הקלות לפלסטינים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/40 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: