פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
20/3/2023 11:18

"לא באנו לשלוט": בליכוד אישרו אחרי ישיבה סוערת את המתווה המרוכך של רוטמן

לפחות עשרה חברי כנסת מהליכוד הסתייגו מריכוך ההצעה לשינוי הוועדה למינוי שופטים של הקואליציה, ובכל זאת ההצעה עברה במהלך ישיבת הסיעה הסוערת, תוך לחצים ושכנועים שהפעילו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין.


מהמפלגה נמסר כי "סיעת הליכוד הצביעה כעת ברוב מוחץ בעד החוק שמחזיר את האיזון בוועדה לבחירת שופטים ומבטל את המצב הלא-דמוקרטי שבו השופטים ממנים את עצמם. שיטה זו, שבה נציגי הציבור בוחרים שופטים, נהוגה כמעט בכל הדמוקרטיות בעולם. הטענה שביטול המנגנון שבו השופטים ממנים את עצמם הוא ׳קץ הדמוקרטיה׳ – משוללת יסוד. החוק לא מאפשר השתלטות של הקואליציה או האופוזיציה על בית המשפט, אלא מבטיח שיהיה גיוון בהרכב השופטים".


אחרי ההתנגדות של חלק מחברי הכנסת מהליכוד לשינויים ברפורמה, התכנסה הסיעה כשבליכוד וגם בציונות הדתית נלקחו הטלפונים הח"כים התבקשו להפקיד אותם בכוורת. עם זאת, לאתר מקור ראשון נודע כי בין חברי הכנסת התפתח ויכוח באשר לנוסח החדש של הרפורמה והדרך בה היא מקודמת.


חלק מהח"כים – משה סעדה, בעז ביסמוט, טלי גוטליב, דודי אמסלם דני דנון, חנוך מילבצקי ועוד – זעמו על הריכוך של הרפורמה. "חודשיים וחצי ישבנו בוועדת החוקה אבל עכשיו אף אחד לא סופר אותנו", כעס מיליבצקי, שהודיע כי יתנגד ואמר שהוא חושב ש"צריך לטפל גם בערכאות הנמוכות ולאפשר הסדר גם שם של כמות מסוימת של שופטים שהקואליציה יכולה למנות לבד". גוטליב הוסיפה: "אין מתווה, אין רפורמה, רק שינוי מבנה וועדה למינוי שופטים".


בתגובה למחאות, אמר שר המשפטים יריב לוין לח"כים כי "לא באנו לשלוט בוועדה אלא לגוון. אנחנו צריכים גיוון, שלא יהיו אוכלוסיות מודרות בבית המשפט העליון. השופטים עצמאיים והם לא עובדים בשבילנו אבל לא צריך לתת להם עצמאות מוחלטת".


מנגד, השר אבי דיכטר הקשה: "למה אנחנו צריכים לשלוט בשלוש רשויות? כלומר מינוי הכנסת, ראש ממשלה ושופטים?". ח"כ דוד ביטן טען כנגד לוין ורוטמן כי "הפכנו לעושי דברם, הכל פה מבושל". עם זאת, ביטן הודיע כי יצביע בעד, "אבל זאת פעם האחרונה שלא מתייעצים איתנו", הבהיר. השרה מירי רגב תקפה על כך שלא הייתה הסברה. "היה צריך להודיע על הרפורמה כסיעה, להכין הסברה וקמפיין  מסודר לציבור הרחב, כמו שרוצים עכשיו שנעמוד מאחוריה, ומציגים זאת בסיעה".


The post "לא באנו לשלוט": בליכוד אישרו אחרי ישיבה סוערת את המתווה המרוכך של רוטמן appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 3/43 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: