פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
10/4/2023 11:24

"שבועיים אחרי שנכנסתי לבורסה, נגיד בנק ישראל רמז שהיא בועה והמניות נפלו"

באביב בית השקעות 11 עובדים. החברה מנהלת השקעות בתיקי לקוחות, בקרנות נאמנות, בקופות גמל וקרנות השתלמות בניהול אישי ובקרנות גידור. נוסף על כך היא מתמחה בהשקעה בחברות שמתנהלות בהוגנות (ESG) ובהשקעות על פי ההלכה.


כתבתי שני ספרים מקצועיים (הראשונים שנכתבו בעברית) על השקעות גלובליות וקרנות גידור, וארבעה סיפורת. האחרון "הסנדלר מכוכבאן" הגיע למקום הרביעי ברשימת רבי המכר של צומת ספרים. אני כותב עכשיו את הספר הבא, אל תשאלו מתי.


בכל יום חמישי, בין 14:00 ל־15:00, יש בחברה שיעור פרשת שבוע עם הרב קובי וולק. רוב העובדים חילונים וזה שיעור רשות, אבל העובדים ממש מחכים לו. יש חברות שעושות בימי חמישי Happy hour. פרשת השבוע היא ה־Happy hour שלנו.


הבורסה היא מרכז העצבים של הכלכלה הישראלית והעולמית. המסך מלווה אותי מינואר 1994, וחוויתי איתו תקופות צמיחה ושגשוג לצד משברים גלובליים. זה מסך שמתגמל מקצועיות, התמדה וסבלנות.


אני מכור לסוכריות דבש של פעם שיוצאות לקראת ראש השנה. אני קונה ארגזים לשנה שלמה ומאפסן בחדר ארונות. שלא ייגמר לעולם.


"בשוק ההון נהוג לומר שעד שלא חווים מפולת לא צוברים ניסיון. שבועיים אחרי שקניתי מניות לראשונה, נגיד בנק ישראל רמז שהבורסה היא בועה והמניות נפלו"


1. משכורת ראשונה


כסטודנט צעיר לראיית חשבון עבדתי במשרד רואי חשבון קטן. שמו לי על השולחן מסמכים וקלסר מאשתקד ואמרו לי: "תלמד מה עשו בשנה קודמת ותעשה אותו דבר". המשכורת נכנסה למינוס ולא נודע כי באה אל קרבו ומראהו רע כבראשונה.


2. חור בהשכלה


אני טכנופוב. לקח לי זמן לעבור מסטארטק לבלקברי וממנו לאנדרואיד, וכל שינוי טכנולוגי הוא איום עד שאני מתרגל אליו. אך תודה לא־ל לא הורשתי את התכונה הזאת לילדיי. הגדול עושה דוקטורט במדעי המחשב בטכניון, זו שאחריו שנה ג' בפיזיקה בתל־אביב.


3. משבר


שנת 1994, שבועיים אחרי שקניתי מניות לראשונה ונכנסתי לבורסה באופן מקצועי, נגיד בנק ישראל דאז, יעקב פרנקל, רמז בריאיון שהבורסה היא בועה והמניות נפלו. בשוק ההון נהוג לומר – עד שלא חווית מפולת אין לך ניסיון. אני צברתי ניסיון תוך שבועיים.


4. מנטור


סבא רבא שלי עלה לארץ ב־1936 וסחר בקפה במחנה יהודה. בכל שקית של 100 גרם הוא שם 110 כדי למצוא חן בעיני אדם ולא רק בעיני א־לוקים, כמו שכתוב "ומצא חן ושכל טוב בעיני א־לוקים ואדם". בזכותו השקעתי בחברות שמתנהלות בהוגנות ובהשקעות על פי ההלכה.


The post "שבועיים אחרי שנכנסתי לבורסה, נגיד בנק ישראל רמז שהיא בועה והמניות נפלו" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 2/44 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: