פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
21/4/2023 2:43

לא רק המשואות: לפיד נעדר מטקסים באופן סדרתי

הכרזת ראש האופוזיציה יאיר לפיד כי הוא מתכוון להיעדר בשבוע הבא מטקס העלאת המשואות הפותח את אירועי יום העצמאות חוללה סערה. לפיד נימק אותה בהתנגדותו לרפורמה המשפטית של הממשלה, השושבינית הראשית של האירוע.


אלא שבדיקה של אירועים ממלכתיים דומים בשנים האחרונות מעלה כי לפיד נעדר גם מהם, כידוע עוד לפני בוא הרפורמה המשפטית לעולם. לדוגמה: אשתקד, כשהיה ראש הממשלה החלופי, נעדר לפיד מטקס העלאת המשואות, אגב כמו ראש האופוזיציה דאז בנימין נתניהו.


השבוע נעדר לפיד מהטקס הממלכתי במוזיאון יד ושם, שהוא מוזמן אליו בתור חבר סגל א' של שירות המדינה לצד ראש הממשלה, נשיא המדינה ונשיאת בית המשפט העליון. עם זאת, הוא השתתף בעצרת לוחמי הגטאות בקיבוץ יד־מרדכי, ושם אף נשא נאום. בבוקר יום השואה נעדר לפיד גם מטקס "לכל איש יש שם" שנערך בכנסת.


בשנה שעברה, כשכיהן כשר החוץ וראש הממשלה החליפי, נעדר לפיד מן הטקס ביד ושם. בלשכתו הוסבר כי ההיעדרות התרחשה בשל מצבה הבריאותי של בת משפחתו. שנה קודם לכן, כשכיהן כראש האופוזיציה בזמן ממשלת נתניהו־גנץ, הוא שהה בארצות הברית, ובלשכתו אמרו ששלח נאום מצולם לטקסים ברחבי הארץ. לאחר מכן הוא התנצל על היעדרותו. מסביבתו נמסר אז: "לפיד בן לניצולי שואה, ומשתתף בטקסי יום השואה באופן סדיר".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 4/F230418EM34-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
נתניהו בטקס ביד ושם, השבוע. צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בדצמבר בשנה שעברה, כשכיהן כראש הממשלה, לא הגיע לפיד לטקס המצטיינים של משרתי המוסד, "משיקולי לו"ז", לפי פרסום בחדשות 12. זו הייתה הפעם הראשונה שהטקס התקיים ללא נוכחותו של ראש הממשלה.


שרת התחבורה מירי רגב, הממונה על טקס המשואות, תקפה במסיבת עיתונאים השבוע את התבטאויות לפיד בנוגע לאי השתתפותו טקס המשואות. היא הזמינה לטקס אותו ואת יושב ראש המחנה הממלכתי, בני גנץ: "יש לכם כיסא של כבוד בטקס, בואו נשים את כל המחלוקות בצד ונראה לעם שאנו יכולים להיות מאוחדים בימים קדושים אלו". לפיד סירב להזמנתה של רגב, וכתב: "הכיסא שלי בטקס המשואות יישאר ריק כי לא השארתם לי ברירה".


בפוסט בפייסבוק הוא הסביר מדוע יחרים את הטקס: "אני לא רוצה לשנוא אף אחד, אני רק לא משתתף בשידורי תעמולה ממשלתיים". הוא הסביר שישתתף בטקס בבית העלמין הצבאי, כי "השכול הוא המקום שאסור לתת לוויכוח הפנימי להיכנס אליו. בשנתה ה־75 של המדינה אנחנו נהיה עצובים יחד, רק נשמח לחוד".


ב־2018, בעקבות סערת שילוב נאום נתניהו בטקס העלאת המשואות, תהה לפיד בציוץ שכתב בטוויטר: "האם יש משהו, משהו, שהממשלה הזאת תשאיר ממלכתי ומאחד במקום להפוך אותו למריבה מכוערת?"


בפתח ישיבת סיעת יש עתיד שלשום התייחס לפיד לטקסים, והבחין בין החגים הלאומיים. על יום הזיכרון לחיילי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה אמר שהוא "מצטרף לקריאה לאפשר לטקסי הזיכרון לעבור בשקט ככל האפשר". את המחאות הצפויות בטקס המשואות הוא נמנע מלגנות, ואמר: "צריך לשאול את הממשלה איך הגענו למצב שבו אנשים אומרים שהם רוצים למחות גם ביום הזה כי הם לא מרגישים שייכים".


The post לא רק המשואות: לפיד נעדר מטקסים באופן סדרתי appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/40 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: