פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
7/5/2023 5:32

שנתיים אחרי פרעות תשפ"א: עונשי מאסר למשליכי בקבוקי תבערה על בתי יהודים בלוד

עונשי מאסר באורך של שנתיים עד ארבע שנים נגזרו על צעירים ערבים אשר בשלהי פרעות "שומר החומות" השליכו בקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים בשכונת חב"ד בלוד, זאת במסגרת הסדרי טיעון אשר נחתמו איתם.


כמעט שבוע לאחר שנרגעו המהומות בלוד – 7 צעירים ערבים הגיעו מכיוון רמלה לאחר תכנון מעמיק והשליכו בקבוקי תבערה אל בתים בשכונת חב"ד בלוד באישון לילה, כאשר שניים מהבקבוקים כמעט נכנסו לחדר ילדים של משפחה בקומה גבוהה, ובקבוק הצית את דלת החצר של משפחה אשר דרה בקומת הקרקע.


על שלושה מתוכם נגזרו עונשי מאסר מקלים במסגרת הסדר טיעון. השלושה הודו בעבירות של מעשה טרור של הצתה, החזקת נשק ואביזרי תחמושת, סיוע למעשה טרור, סיוע להחזקת נשק, הפרעה לשוטר והתפרעות.


על פי כתב האישום נגד החוליה, אחד המורשעים פגש בשלושה מחבריו והציע להם על רקע אירועי שומר החומות להשליך בקבוקי תבערה אל בית משפחה יהודים. בהמשך, בשעות הערב, השלושה ביצעו סיור הכנה בזירה בה תכננו לבצע את הפיגוע בהמשך הלילה. הם בחרו את הבניין שלעברו ישליכו את בקבוקי התבערה וחילקו ביניהם את התפקידים, כך ששניים מהם ישליכו את בקבוקי התבערה לעבר הבניין ונאשם נוסף יתצפת ויזהיר את שותפיו מפני הגעת כוחות משטרה לזירה. עוד תכננו הנאשמים את דרך הגעתם לזירה ואת דרך המילוט. חרף התכנון, לא ביצעו את תוכניתם באותו הלילה.


לאחר מכן פגשו את שלושת הנאשמים הנוספים, ושוחחו על רצונם לפגוע ביהודים בלוד. יחד השלושה החליטו כי ישליכו בקבוקי תבערה בשעת לילה מאוחרת לעבר בניין מגורים בשכונת חב"ד בלוד בו מתגוררים יהודים.


על הנאשם הראשון נגזרו 36 חודשי מאסר, אשר יקוזזו עם תקופת המעצר שבה הוא נמצא החל מה-30.6. כמו כן נגזרו עליו 12 חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 1,500 שקלים ופיצוי בסך 6,000 שקלים למשפחה שנפגעה מהמעשה.


על נאשם נוסף הוטלו ארבע שנות מאסר וגם הן יקוזזו מתקופת מעצרו. כמו כן, הוא ישלם 6,000 שקלים כפיצוי למשפחות שנפגעו מהמעשה, קנס של 1,500 שקלים ונידון לשנת מאסר על תנאי. מאסר בפועל נגזר על נאשם שלישי אשר שימש כתצפיתן אשר בתפקידו להתריע מהגעת משטרה. נוסף על כך, הוא יפצה את המשפחות ב-2,500 שקלים, קנס בגובה 1,000 ש"ח ונידון שמונה חודשי מאסר על תנאי.


לנאשם השלישי, שעליו נגזרו 24 חודשי מאסר, יוחסו עבירות נוספות במהלך מבצע "שומר החומות", ובהן, על פי כתב ההרשעה, הפרעה לשוטר, בין היתר נכתב כי "נטל הנאשם 3 חלק בהתפרעות שהתקיימה בסמוך לתחנת המשטרה בעיר לוד, ויידה ארבע אבנים לעבר כוחות ותחנת המשטרה, ממרחק שאינו ידוע. בגין מעשיו אלו הורשע בעבירות של הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות".


השופטים אמרו כי הם רואים לנכון להקל בעונשו של הצעיר השלישי, לדבריהם "לאחר ששקלנו את כלל השיקולים ונתנו דעתנו לחומרת מעשי הנאשם 3 ולשיקולי ההרתעה ומנגד לגילו הצעיר, חלקו כמסייע, הודאת הנאשם וחרטתו, ובעיקר ליחס בין עונשו לבין עונשיהם של הנאשמים 1-2, מצאנו להשית על הנאשם עונש מאסר כולל המצוי בתחתית מתחם הענישה, לצד ענישה נלווית".


The post שנתיים אחרי פרעות תשפ"א: עונשי מאסר למשליכי בקבוקי תבערה על בתי יהודים בלוד appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/43 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: