פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
7/5/2023 7:54

מנהל "חי פארק" שבצפון הורשע בשוחד – אבל נגזר עליו עונש מקל

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט רון סוקול, גזר עונש של 16 חודשי מאסר בפועל, 9 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 80 אלף ש"ח על יגאל פדידה, מי ששימש כמנהל מתחם "חי פארק" בקרית מוצקין.


חי פארק הוא מתחם רחב ידיים שבמרכזו גן חיות, הכולל מסעדות, דוכנים לממכר מזון, מתקני משחקים, אמפיתאטרון ושטחים פתוחים. המתחם מנוהל על ידי רשת המתנ"סים של קרית מוצקין, שהיא מוסד ציבורי ללא כוונת רווח. פדידה היה מיוזמי ומקימי גן החיות בחי פארק. בשנים 2006 – 2011 ניהל את גן החיות בהתנדבות, והחל משנת 2011 החל לנהל את המקום כעובד של רשת המתנ"סים.


אולם, בנוסף לעבודתו כמנהל גן החיות, היה פדידה מנהל פעיל במספר חברות פרטיות שהפעילו מזנונים ומתקני שעשועים בתחומי החי פארק והן – לונה חי הפקות בע"מ, זולא תיירות ופנאי בע"מ ולונה חי פארק הפקות בע"מ. בחלק מהתקופה היה יוסף עמרה שותפו העסקי של פדידה בחברת לונה חי פארק הפקות בע"מ והחזיק בחלק ממניותיה. החברה אף עסקה בייבוא מתקני שעשועים הדרושים להפעלת מתקני הלונה פארק במתחם.


במסגרת תפקידו כמנהל גן החיות עסק פדידה בהזמנת שירותים ומוצרים מספקים, קבלת הצעות מחיר והתקשרות עם ספקים ברכישת מזון לבעלי החיים. בהתאם לנהלי רשת המתנ"סים, הוגשו הצעות המחיר של הספקים לאישורה של ועדת רכש של הרשת. פדידה היה נוכח בחלק מישיבות הוועדה והביע דעתו לגבי רכישת מוצרים ושירותים עבור גן החיות.


במסגרת האישום הראשון, הודה פדידה בקבלת שוחד מאחד מספקי המזון לגן החיות, דב נוי, שעסק בגידול ושיווק של מזון לבעלי חיים. פעל תחת שם העסק "נוי שרונה", ובשנים 2009 – 2014 סיפק  מזון לבעלי החיים בגן החיות של החי פארק.  בשנת 2009 לערך, סיכמו פדידה ונוי פדידה יפעל לקידום עניינו של דב נוי, לזכייה במכרזים לאספקת מזון ולהקדמת תשלומים, ובתמורה יעביר לו נוי חלק מהתמורה שתשולם על ידי רשת המתנ"סים. כדי להסוות את תשלומי התמורה פנה פדידה להנהלת החשבונות ברשת המתנ"סים וביקש כי בהמחאות לפקודתו של דב נוי תימחק הגבלת הסחירות.


ההמחאות נלקחו על ידי פדידה, וזה העביר אותן לנותני שירותי מטבע (צ'יינג') או לצדדים שלישיים. ההמחאות נוכו, הוסבו לצדדים שלישיים, והתמורה הועברה לפדידה, אשר ניכה ממנה את חלקו ואת היתרה העביר לנוי. כדי להסוות את חלקו בניכוי ההמחאות ואת קבלת כספי השוחד, נעזר פדידה בגורמים שונים שיסייעו לו בניכוי. בין היתר פנה לשותפו בחברת לונה חי פארק הפקות בע"מ, יוסף עמרה, ומסר לו 4 המחאות לפקודת דב נוי ועוד שתי המחאות שנמשכו לטובת ספק אחר בשם טי-פול בע"מ. עמרה פנה לצ'יינג' וביצע עבור פדידה את ניכוי ההמחאות, תוך שהוא דואג לבקשת פדידה כי בספרי הצ'יינג' יירשם כאילו נוי ביצע את הניכוי. בסיכום התקופה שבין 2/7/2009 ועד 15/7/2010 העביר פדידה  לעמרה 6 המחאות בסך כולל של 324,845 ש"ח, וזה ניכה אותן בצ'יינג' שבניהולו של שפיק נסייר.


בשנת 2011 פנה פדידה פעם נוספת ליוסף עמרה וביקש ממנו לנכות שתי המחאות נוספות ולהסוות את מקורן. עמרה העביר, לבקשת פדידה, את ההמחאות לאדם בשם שמעון אמסלם. המחאות נוספות ניכה פדידה באמצעות חתנו בצ'יינג בשם נמימי השקעות. פדידה מסר לחתן, אברהם חביב, את ההמחאות, וביקש גם ממנו לדאוג שבספרי הצ'יינג' יירשם דב נוי כמי שניכה את ההמחאות וכך נעשה. במקביל החתים פדידה את נוי על אישורים כוזבים לפיהם קיבל את ההמחאות לידיו. סך ההמחאות שנמשכו לפקודת דב נוי ונוכו כדי לאפשר לפדידה את כספי השוחד עמד על 995,019 ₪, והוא קיבל 20% מסכום זה.


בין העבירות שבהן הורשע פדידה באישום הראשון: לקיחת שוחד, הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד ושיבוש הליכי משפט.


במסגרת האישום השני הודה פדידה כי דרש וקיבל שוחד מספק מזון וציוד לחיות בשם שאדי דולה.


באישום השלישי הודה פדידה כי ניצל את קשריו עם ראש העיר קרית מוצקין בניסיון לקבל שוחד מקבלן בתמורה לכך שפדידה יביא לכך שהקבלן יזכה במכרז לבניית בניין עיריית קרית מוצקין.


לצורך כך, דאג פדידה לארגון פגישה בה השתתפו עמרה והקבלן פנחס אולשביצקי במלון חוף התמרים בעכו. במהלך הפגישה הציע פדידה לאולשביצקי להגיש הצעה במכרז, שנאמד בסך של 50,000,000 ש"ח. פדידה אף טען באוזני אולשביצקי כי יוכל להבטיח את זכייתו אם ישלם לו שוחד בשיעור של 4% מההצעה (כ-2 מיליון ₪), וכן 9% מכל תמורה נוספת שתתקבל. כעבור מספר ימים הודיע הקבלן אולשביצקי כי הוא מסרב להצעה. באישומים השני והשלישי הורשע פדידה בלקיחת שוחד, זאת משום שהעבירה של לקיחת שוחד כוללת גם מקרים שבהם מבקש השוחד לא נענה.


בגזר הדין ציין השופט סוקול כי פדידה חטא בקבלת שוחד "במספר הזדמנויות שנפרשו על פני תקופה ארוכה. הוא ניצל את תפקידו ואת האמון שניתן בו על ידי מעסיקיו, כדי לקדם התקשרויות עם ספקים ששילמו לו שוחד. אף כי לכאורה את כספי השוחד קיבל הנאשם מהספקים, הרי שיש להניח כי להתקשרויות אלו הייתה גם השפעה על הקופה הציבורית ועל המחיר ששולם עבור המזון והציוד לגן החיות".


לדבריו, "הנאשם לא הסתפק בקבלת שוחד מהספקים בגן החיות, אלא תכנן ויזם עסקת שוחד נוספת, כאשר פנה מיוזמתו לקבלן אולשביצקי והציע לו להשתתף ולזכות במכרז תמורת קבלת שוחד. לא מדובר בהצעה שהציע הקבלן, אלא להיפך; ביוזמה של הנאשם שחיפש ואיתר קבלן עם סיווג מתאים להשתתף במכרז, מצא חבר משותף שיצור קשר ויזום את המפגש עם ראש העיר כדי להציג בפני הקבלן מצג על קשריו ועל יכולותיו להצליח במזימה. הנאשם אף פנה לקבלן והציע לו הצעה כספית מפורטת ומפורשת. רק בשל סירובו של הקבלן לא יצאה העסקה המושחתת לפועל".


"התנהגות זאת מבטאת השחתה חמורה של השירות הציבורי. לא מדובר בעובד ציבור שנכנע ליצר הרע והתפתה לקבל הצעה של נותן השוחד, אלא בעובד ציבור שתכנן, יזם והחל לפעול לביצוע עסקה לקבלת שוחד", ציין השופט. עם זאת, לנוכח מצבו הרפואי של פדידה וגילו אישר השופט את הסדר הטיעון שהושג במסגרת הליך גישור פלילי, וגזר על פדידה עונש מקל יחסית של 16 חודשי מאסר.


The post מנהל "חי פארק" שבצפון הורשע בשוחד – אבל נגזר עליו עונש מקל appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/48 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: