פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
11/5/2023 10:03

תחת אבטחה כבדה: המשטרה אישרה את צעדת הערבים בלוד לציון "אירועי הכבוד"

המשטרה אישרה לוועד העממי של התושבים הערבים בלוד לקיים מחר, יום שישי, צעדה שתוכננה במלאת שנתיים לאירועי שומר החומות בעיר. כזכור, במהלך אירועי שומר החומות, בחודש מאי 2021, מאות צעירים ערבים תקפו יהודים, שרפו בתי כנסת והזיקו לרכוש שבבעלות יהודים.


במשטרה הוחלט לאשר את הצעדה, אך תחת תגבור משמעותי של אבטחה בעיר והבאה של כוחות יס"מ, מג"ב, מכת"זיות, פרשים ורחפנים וכן הועברו מסרים למגישי הבקשה שכל אירוע חריג יקבל מענה עוצמתי. כמו כן, נמסר כי "ככל שישתנה המצב ופיקוד העורף יחליט על הגבלות, הן תחולנה גם על התהלוכה".


כבר בתחילת השבוע, בהודעה שהופצה בציבור הערבי בעיר, נכתב כי "ועדת המעקב העליונה לחברה הערבית וכן הוועד העממי בלוד מכריזים על צעדה ביום שישי 12.5 מיד לאחר תפילת יום שישי בחצר מסגד אל עומרי בלוד". במודעה החגיגית מצוינים מעשי הטרור שבוצעו באותה תקופה כ"אירועי כבוד" – השם שניתן בחברה הערבית לפרעות שומר החומות. הצעדה תצא מהמסגד אשר היווה את מוקד הפרעות ובו התבצרו הצעירים הערביים ואגרו בקבוקי תבערה ולבנים, לפני שיצאו לפגוע ביהודים מדי לילה במהלך הפרעות.


בשנה שעברה התקיים מצעד דומה, אשר נעצר כמה פעמים באמצע כאשר צעירים עטו רעלה על פניהם ומפקד תחנת המשטרה המקומית סנ"צ ששי שלמה מנע את המשך התהלוכה כל עוד לא יוסרו כיסויי הפנים.


נזכיר כי השבוע נגזרו עונשים של שנתיים, שלוש וארבע שנות מאסר על ארבעה ערבים תושבי האזור אשר יידו בקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים בשכונת חב"ד בעיר. השופטים כתבו בהחלטתם: "הבקבוקים הושלכו לעבר מרפסות וחלונות דירות הבניין בכוונה לפגוע ביושביהן. פוטנציאל הנזק של המעשים הוא רב מאוד ועלולה הייתה להיגרם פגיעה בגוף ובנפש. בית המשפט עמד לא אחת על הסכנה הגלומה במעשים מעין אלה, העלולים לגרום לנזק רב ואף לגבות קורבנות בנפש".


"המעשים בוצעו בחבורה, תוך חלוקת תפקידים בין הנאשמים השונים", הוסיפו השופטים. "עם זאת, ובניגוד למקרים אחרים שנדונו בפסיקה, הנאשמים לא היו חברים פעילים בארגון טרור, אלא פעלו על רקע הנסיבות הקונקרטיות של אירועי מבצע שומר החומות. מעשי הנאשמים פגעו פגיעה קשה ומוחשית בשלומו וביטחונו של הציבור בכלל, ושל ציבור האזרחים היהודים בעיר לוד בפרט, בשלטון החוק ובסדר הציבורי, ופגעו פגיעה אנושה במרקם החיים המשותפים בערים המעורבות, ובזכותו של כל אזרח במדינה לחיות חיים של שקט וביטחון על פי דרכו ואמונותיו".


The post תחת אבטחה כבדה: המשטרה אישרה את צעדת הערבים בלוד לציון "אירועי הכבוד" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/42 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: