פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
11/5/2023 10:26

"הו אסיר, תקוף שוב, חטוף חייל ושחרר אסירים": הפגנת תמיכה בטרור נערכה במדינת ישראל

במשטרה הוגשה היום (ה') תלונה נגד שייח' ראאד סלאח' מנהיג הפלג הקיצוני הצפוני של התנועה האסלאמית ונגד ראש וועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה.


אמש התקיימה בישוב עראבה בצפון צעדת תמיכה בעזה ובה נשמעו קריאות קיצוניות נגד צה"ל ומדינת ישראל. בין היתר קראו המפגינים הערבים קריאות לביצוע פעולות טרור כגון: "הו אסיר, תקוף שוב, חטוף חייל ושחרר אסירים", "הו עזתי תרמוס את המשת"פ ואת המרגל", "הוצאנו צלף אחד לעיון אל-חראמיה (רצח עשרה ישראלים בשנת 2002) הוא קרע אותם לגזרים בכדורים ורובה". כמו כן קראו לממשלת ישראל ולמערכת הביטחון "הסירו את ידיכם המגואלות בדם מרצועת עזה". סלאח' הורשע בעבר בעבירות של הסתה לטרור ואף ריצה עונשי מאסר בשל כך.


בין היתר, בשנת 2003 נאסר סלאח', יחד עם מנהיגים אחרים של הפלג הצפוני, בחשד לסיוע לתנועת חמאס, מגע עם סוכן זר, חברות בארגון טרור ועברות כלכליות שונות. סלאח וחבריו הואשמו בהעברת כספים לארגון חמאס ובהעברת ידיעות לאויב, והוחזקו במעצר כשנה וחצי. בסופו של דבר הושגה עסקת טיעון שבה הודו הנאשמים רק במגע עם סוכן זר ובמתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, עברות הנחשבות קלות יחסית. בית המשפט המחוזי בחיפה אישר את עסקת הטיעון וגזר עליהם עונשי מאסר קלים יחסית. בסוף מאי 2010 השתתף סלאח במשט לעזה. לאחר הגיעו לחופי ישראל, נעצר.


בשל השתתפותם הבולטת של סאלח' וברכה בצעדה המסיתה – ארגון בצלמו הגיש תלונה במשטרה כנגדם ושלח מכתב ליועמ"שית עו״ד גלי ביהרב מיארה בבקשה לעצור את מי שעומד מאחורי האירוע ולפתוח נגדם בחקירה בחשד להסתה לטרור, עידוד מעשה טרור ותמיכה בארגון טרור.


מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק פנה במכתבו למשטרה והיועמ"ש וכתב "אני קורא לך עוד היום לעצור את ראשי ומארגני התהלוכה ואף לשקול לעצור את כל מי שנראה בסרטון קורא קריאות הסתה", עוד הוא הוסיף כי "לא ניתן לשומר החומות לחזור, מדינת ישראל בזמן מלחמה מה שמחייב את הגברת האכיפה על עברות הסתה מסוג כזה".


ל'מקור ראשון' אמר גליק: "אסור ששומר החומות יחזור. כל מסית וכל מתפרע בכל צורה חייב לדעת שהוא ייעצר מיידית עד תום ההליכים ויוגש נגדו כתב אישום באופן מזורז".


מחר צפויה גם כן צעדה המעוררת חשש, בלוד, במלאת שנתיים למהומות 'שומר החומות' אשר חוללו בעיר ערבים נגד יהודים. את הצעדה מארגנים הוועד העממי של ערביי לוד יחד עם וועדת המעקב, אירוע אשר מעורר חשש בקרב התושבים היהודים בעיר.


יו"ר סיעת 'עוצמה יהודית' ח"כ יצחק קרויזר, פנה במכתב לשר הפנים משה ארבל בדרישה להעמיד לשימוע את ראש עיריית עראבה עומר ואכד נאסר, בעקבות דבריו המסיתים נגד מדינת ישראל וקריאה לחטוף חיילי צה"ל. כאמור ואכד נאסר השתתף בהפגנת ראשי ועדת המעקב, בראשות השייח' המסית והמורשע ראאד סלאח. בהפגנה צעקו המפגינים וביניהם ואכד נאסר קריאות בגנות מדינת ישראל.


ח"כ קרויזר: "השתתפות של ראש עיר במדינת ישראל, שמקבל מימון מלא ממדינת ישראל וקורא לפגיעות ולירי לעבר אוכלוסייה אזרחית, הם תופעה שלא מתקבלת על הדעת כלל". עוד הוסיף קרויזר: "אני קורא לשר הפנים לזמנו לשימוע דחוף, ולבדוק אפשרות לסילוקו מראשות העיר. מי שפוגע במדינת ישראל, לא יוכל לנהל עיר במדינת ישראל".


The post "הו אסיר, תקוף שוב, חטוף חייל ושחרר אסירים": הפגנת תמיכה בטרור נערכה במדינת ישראל appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/41 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: