פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
13/5/2023 22:10

טראמפ בראיון ברשת CNN: מי שלא חושב שהבחירות נגנבו "טיפש"

במשדר מיוחד של CNN שבו ענה לשאלות מהקהל, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ התעקש לדבוק בתיאוריית הקשר שהוא מקדם מאז שהפסיד לג'ו ביידן בבחירות 2020. טראמפ הופיע בשידור יום לאחר שחויב לשלם חמישה מיליון דולר לסופרת א' ג'ין קרול, שחבר מושבעים הכריע שהוא תקף אותה מינית בשנות התשעים ואז הכפיש אותה ברשת החברתית שלו.


"הם עושים את זה כדי להתערב בבחירות", אמר טראמפ על התביעה שהפסיד בה השבוע, וקשר את הפרשה לטענתו על כך שגורמים אפלים מונעים את הצלחתו בפוליטיקה. "האיששה הזו, אני לא מכיר אותה, מעולם לא פגשתי אותה". הוא כינה את קרול "משוגעת", הגדיר את טענותיה "סיפור פייק", ולגלג עליהן לקול צחוקו של הקהל שהתאסף בניו־המפשייר, המדינה שתקיים שנייה את הבחירות המקדימות במסע הארוך שיקבע את מועמדי הרפובליקנים לנשיאות בשנת 2024.


כאשר המנחה קייטלין קולינס שאלה אם הוא מוכן להכיר בהפסדו לג'ו ביידן ב־2020, חזר טראמפ על הטענות חסרות הבסיס שתוצאות הבחירות זויפו. לדבריו, כל מי שחושב אחרת הוא "טיפש".


טראמפ מוביל בסקרים לקראת הבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית, עם פער של קרוב ל־30 אחוזים מול מי שנחשב ליריבו העיקרי, מושל פלורידה רון דה־סנטיס. אמנם דה־סנטיס טרם הכריז רשמית על כוונתו לרוץ, אך כבר גייס יותר כספים מכל מועמד אחר, כולל טראמפ בעצמו.


בצל קשיים כלכליים מתמשכים בארה"ב, מצבו של ביידן ממשיך להידרדר, כאשר לראשונה הסקרים מעידים על ניצחון לטראמפ בשאלות ראש בראש. אך קשייו המשפטיים של טראמפ והפסדו השבוע עלולים לשבש את דרכו בחזרה לבית הלבן.


טראמפ סירב להביע חרטה על המהומה בגבעת הקפיטול ב־6 בינואר 2021, כאשר המונים מתומכיו ביקשו למנוע מהקונגרס לאשרר את תוצאת הבחירות, וחזר על כוונתו לחון את המעורבים במהומות אם ייבחר שוב. "זה היה יום נהדר", הכריז טראמפ. כאשר המנחה לחצה עליו, הוא הוסיף: "מעולם לא דיברתי בפני קהל גדול כמו שהיה באותו יום, וזה כי הם חשבו שהבחירות נגנבו. והם היו שם בגאווה. הם היו שם עם אהבה בליבם. זה היה לא ייאמן".


טראמפ הבהיר שאיננו מתחרט על המהומות, אף שחמישה אנשים נהרגו במהלכן. הוא הביע אמפתיה לאשלי באביט, שהשתתפה במהומה ונורתה למוות, וכינה את השוטר שירה בה "בריון": "היא נהרגה והיא לא הייתה צריכה להיהרג", אמר. "והבריון הזה שהרג אותה, לא הייתה לו סיבה לירות בה מטווח אפס. ירו בה בדם קר, היא הייתה אדם טוב. היא הייתה פטריוטית. לא הייתה סיבה".


טראמפ סירב לענות על שאלות חוזרות ונשנות של קולינס על המלחמה באוקראינה. "אתה רוצה שאוקראינה תנצח במלחמה הזאת?", שאלה המנחה.


"אני לא חושב במונחים של ניצחון והפסד. אני חושב במונחים של הסדר, כדי שנפסיק להרוג את כל האנשים האלה", השיב טראמפ. "אני רוצה שכולם יפסיקו למות". הנשיא לשעבר גם טען שאם ייבחר יוכל לסיים את המלחמה בתוך 24 שעות, אם כי לא פירט כיצד.


המשדר ב־CNN עורר גל של ביקורת זועמת מצד מתנגדי טראמפ על הרשת המזוהה עם השמאל. הנשיא לשעבר בחר כנראה ב־CNN במקום פוקס ניוז, שהייתה ביתו הטבעי במשך שנים רבות, בעקבות סיקור שלילי שקיבל לאחרונה ברשת החדשות הימנית.


The post טראמפ בראיון ברשת CNN: מי שלא חושב שהבחירות נגנבו "טיפש" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/48 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: