פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
13/5/2023 22:44

הבחירות נפתחו: 60 מיליון טורקים יצאו להצביע

הבוקר נפתחו הבחירות הכלליות לנשיאות ולפרלמנט הטורקי, כאשר 60 מיליון טורקים בעלי זכות הצבעה יוכלו לסיים כהונה בת 20 שנה של נשיא טורקיה המכהן, רג'פ טאיפ ארדואן. הסקרים מנבאים יתרון קל לנציג האופוזיציה, כמאל קיליצ'דראולו, שנתמך על ידי שש מפלגות אופוזיציוניות. בבחירות יצביעו הטורקים גם על בחירתם של 600 חברי פרלמנט טורקיים, הקלפיות יסגרו ב-17:00 וכל מועמד יצטרך להשיג יותר מ-50 אחוזי הצבעה כדי לזכות בתפקיד הנשיאות. אם לא יהיה מנצח לאחר ספירת הקולות, יתקיים סבב שני של בחירות בעוד שבועיים.


כמאל קיליצ'דראולו הוא איש ציבור פרו אירופאי, פרו נאטו ופרו כורדי – בניגוד לנשיא המכהן. הוא לא נחשב לנואם דגול, אבל כן נחשב לכזה שיכול אולי להוציא את טורקיה מהמשבר הכלכלי שבו היא נמצאת באמצעות כלכלה פחות ריכוזית. הוא מכונה על ידי רבים "גנדי הטורקי" בשל הדמיון הפיזי למנהיג ההודי ובשל המדיניות הפתוחה שמפלגתו מייצגת, השואבת את אמונתה ממייסדה של טורקיה המודרנית – כמאל אטאטורק. הוא נחשב למקורב לצבא החילוני וההפך האידאולוגי של ארדואן.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 5/AFP_33E32RV-750x499.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
כמאל קיליצ'דראולו, מנהיג מפלגת העם, בעצרת בחירות. צילום: איי.אף.פי

הכורדים, 20 אחוז מאוכלוסייתה של טורקיה, מהווים כוח אלקטוראלי משמעותי וייתכן אפילו שיהיו לשון המאזניים בבחירות הקרובות. ארדואן שפעל רבות נגד השאיפות הכורדיות למדינה עצמאית, לא בונה עליהם ככוח תומך. הבחירות בטורקיה מתקיימות כשברקע שמועות על מצבו הרפואי המדרדר של ארדואן בן ה-69 – במיוחד לאור החשאיות שהנהיג במשך שנים והערפל סביבו. לפני יותר מעשור עבר ניתוח במערכת העיכול, וגורמים בטורקיה הכחישו בעבר גם שמועות לפיהן חלה בסרטן המעי הגס. הוא תועד נרדם באירועים רשמיים ומהתהלך באופן לא יציב, מה ששכנע רבים כי הוא סובל בפרקינסון או אפילפסיה.


צריך לזכור שכבר ב-2012, פורסמו במסגרת הדלפות וויקליקס שמועות על כך שנותרו לארדואן שנתיים בלבד לחיות. ובכל זאת, הנשיא הטורקי עדיין חי ומתכוון להתמודד בבחירות הקרובות.


The post הבחירות נפתחו: 60 מיליון טורקים יצאו להצביע appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/41 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: