פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
13/5/2023 21:41

הסכם הפסקת אש: בחמאס וגא"פ פרסמו הודעת ניצחון משותפת

הסכם הפסקת האש בין הג'יהאד האסלאמי נכנס לתוקפו הלילה, לאחר תיווך מצרי.  בנוסח ההסכם נכתב כי "בהתאם למה שהסכימו הצדדים, מצרים מודיעה על הפסקת אש בין הצד הפלסטיני והישראלי החל מהשעה 2200. בהתאם להפסקת האש תפסק התקיפה על אזרחים והרס הבתים וכן תפסק הפגיעה באנשים, מיד לאחר כניסת מועד המדובר".


כמה דקות לפני כניסתה לפועל ובמקביל למטח הירי האחרון שנורה לעבר ישראל אמר ראש הלשכה המדינית של הג'יהאד האסלאמי מחמד אלהנדי כי הם "מודים לצד המצרי על התיווך בהגעה להסכם הפסקת אש עם הצד הישראלי".




בעזה דיווחו כי תושבי רצועת עזה יצאו לרחובות "לחגוג את ניצחונם", משרד הפנים בעזה הודה לאנשיו על הפעילות במהלך המבצע שכלל בין היתר חילוץ גופות של בכירי הג'יהאד האסלאמי מהריסות המבנים בו שהו ושיירת רכבי כיבוי והצלה נסעו ברחבי עזה תוך כדי צפירות כאות ניצחון.


בחמאס הודיעו על חזרה לשגרה ועל פתיחת משרדי הממשלה ברצועה כסידרם למעט מוסדות החינוך שיפתחו ביום שני.


הארגונים הפלסטינים בעזה ניסו כהרגלם לצייר את הסבב הלחימה האחרון כניצחון. למרות 33 הרוגים שנספרו במהלך המבצע ובתוכם שרשרת הפיקוד של הג'יהאד האסלאמי שחוסלה במהלך המבצע  חדר המבצעים המשותף שבראשו עמד חמאס יצא בהודעת ניצחון: "סבב הלחימה  הסתיים, אבל ההתנגדות שלנו תשוב, חזקה ותוקפנית יותר ההתנגדות נכנסה לקרב הזה ויצאה ממנו מאוחדת וחזקה כמו מבנה איתן, וכתבה פרק חדש של איתנות, הקרבה וגבורה. אנו אומרים לאויב הפחדן, אנו מזהירים אותך מפני חזרה למדיניות ההתנקשויות, כי ידינו על ההדק, ואם תחזור, נחזור.‌‌ הרצון להילחם לא פסק ולא יפסק לעולם, האויב טעה כשחשב שהזמן לטובתו והוא יכול לחסל כמה מנהיגי התנגדות".


עוד נכתב בהודעת הסיכום: "האויב רצה לסגור את הסיבוב בהקדם האפשרי, מתוך אמונה שהשיג הישג, אך הוא הופתע מחוכמתה ויציבותה של ההתנגדות בניהול הקרב".


בכיר החמאס איסמעיל רדואן, בירך את "ההתנגדות וחדר המבצעים המשותף על ניצחונם בקרב "נקמת העם החופשי והכנעת הכיבוש הציוני לתנאי ההתנגדות".


למרות אי הצטרפותם של אנשי חמאס לירי לעבר ישראל והמתיחות שהתגלעה בין הג'יהאד האסלאמי לחמאס רדואן ניסה לשמור על תדמית של אחדות שורות: "אנו מצדיעים לאנשינו שתמכו ואימצו את ההתנגדות והקריבו קורבנות בהגנה על ירושלים ואל-אקצא והגיבו לתוקפנות. הכיבוש לא הצליח להשיג את מטרותיו לתוקפנות. סיעות ההתנגדות אישרו את אחדותן בקבלת ההחלטות, בעמדות ובשטח, וההתנגדות תישאר המגן והחרב על עמנו ועל מקומותינו הקדושים".




 


The post הסכם הפסקת אש: בחמאס וגא"פ פרסמו הודעת ניצחון משותפת appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/42 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: