פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
13/5/2023 23:53

"זו אש ללא הפסקה": ח"כים מהקואליציה נגד ההסכמה הישראלית להפסקת אש

מבצע מגן וחץ אמנם הסתיים אמש עם כניסת הפסקת האש לתוקף מול הג'יהאד האסלאמי בתיווך המצרים, אך ירי הרקטות עוד המשיך שעות לאחר מכן. חברי כנסת גינו את הודעת ישראל.


ראש המל״ל צחי הנגבי, בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא מצרים עבד אל־פתאח א־סיסי, והביע את הערכת מדינת ישראל למאמציה הנמרצים של מצרים להביא להפסקת אש. ראש המל״ל הבהיר כי היענות ישראל ליוזמה המצרית משמעותה ״שקט ייענה בשקט, ואם ישראל תותקף או תאוים, היא תוסיף לעשות כל מה שהיא צריכה לעשות על מנת להגן על עצמה".


ובכל זאת, במערכת הפוליטית זעמו על הפסקת האש. ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית, תקף את ההחלטה: "זו לא הפסקת אש, זו אש בלי הפסקה. דם ילדי הדרום אינו הפקר!" גם ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד צייץ: "לא נעצור לפני שיהיה שקט לאחינו בדרום!".


סגנית שר האוצר, ח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית, העלתה את הדרישה להחזיר החטופים הביתה. "‏חמאס הריבון בעזה וככזה עלינו להביא אותו למצב בו הוא נכנע וכחלק מהדרישות, מחזיר את האזרחים המוחזקים שם ואת הדר ואורון. רק אז, זו תהיה "הפסקת אש" שאפשר לחיות איתה".


יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר מתח ביקורת על הדיווח כי ישראל התחייבה להפסיק את הסיכולים הממוקדים, בתמורה לשקט מהרצועה. "במקביל לדיווח על הכניעה, תושבי חולון וראשל"צ רצים לממ"דים. אז בשביל מה 5 ימים תושבי ישראל רצו למקלטים, נפגעו בגוף, בנפש וברכוש? כדי שנתניהו ובן-גביר יעניקו חסינות גם לראשי הג'יהאד? לא מספיקה לכם החסינות שנתניהו נתן לסינוואר? בושה!"


מנוסח הסכם הפסקת האש שפרסמו הפלסטינים עולה כי הצדדים הסכימו על הפסקת התקיפות על בתים ואנשים בתמורה להפסקת ירי הטילים מרצועת עזה. מפיקוד העורף נמסר כי הוחלט על הסרת ההגבלות באופן הדרגתי. הנחיות אלו עלולות להשתנות בכפוף ובהתאם להערכת מצב.


כצעד ראשון, היום בבוקר (א׳) הוסרו ההגבלות ביישובים המשתייכים לאזורי ההנחיות מערב הנגב, מרכז הנגב, מערב לכיש ולכיש. בשעה 12:00 יוסרו ההגבלות ביישובים המשתייכים לאזור ההנחיות עוטף עזה.


The post "זו אש ללא הפסקה": ח"כים מהקואליציה נגד ההסכמה הישראלית להפסקת אש appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/40 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: