פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
14/5/2023 1:02

יועמ"ש לשכת עורכי הדין לא ייצג אותה בערעורים על החלטתה לפסול מועמדים

הדרמה שהתפתחה בשבוע שעבר בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין ולמוסדות הלשכה, אשר ייערכו בחודש הבא, מאיימת לשבש את השלמת ההליך. ביום רביעי בשבוע שעבר, בתום ישיבה סוערת, החליטה ועדת הבחירות של הלשכה לפסול את כל טופסי התמיכה במועמדים וברשימות שנחתמו באופן אלקטרוני, ובכך ערערה את המועמדויות של רבים מהמבקשים להתמודד.


לפי כללי הלשכה, כל מועמד לתפקיד ראש הלשכה, כל רשימה למועצה הארצית וכל המתמודדים לתפקידים במחוזות נדרשים לצרף להגשת המועמדות טופסי תמיכה חתומים במספרים משתנים. בניגוד לעבר, הפעם ביקשו חלק מהמועמדים להגיש טפסים שנחתמו באמצעים אלקטרוניים. עמדת הייעוץ המשפטי של הלשכה הייתה שחתימות אלקטרוניות הן קבילות, ובכל זאת טענו חלק מהמועמדים שיש לאשר רק חתימות ידניות.


הטענות התמקדו בעיקר בראש הלשכה לשעבר אפי נוה, שהכריז שיתמודד שוב לתפקיד שעזב, ובכמה רשימות מועמדים. בתום הדיון בבקשת הפסילה, שהתנהל בטונים גבוהים, התקבלה החלטה עקרונית – פסילה של כל החתימות האלקטרוניות שהוגשו, ולא פסילה של מועמדותו של נוה עצמו – ולפיכך כעת עוד לא ברור מי המועמדים והרשימות שייפגעו. ישיבה מיוחדת שתעסוק בבקשות לפסילת חתימות תתקיים ביום רביעי הקרוב, ורק אז תתברר המשמעות המלאה.


בסביבת נוה מדגישים שהוא הגיש 1,100 חתימות, מספר כפול מהנדרש, ובכל מקרה יש לאשר את מועמדותו. במטהו תוקפים בחריפות את הכוונה לפסול מועמדים ורשימות שחתימות התמיכה בהם אלקטרוניות. "בוועדת הבחירות התקבלו החלטות פוליטיות שאינן קשורות למועמדותו של עו"ד נוה", נמסר מהמטה. "אנו בטוחים שציבור עורכי הדין לא ייפול לספינים ולשקרים וידע לבחור נכון בקלפי, כראוי בבחירות דמוקרטיות".


מוביל החלטת הפסילה היה עו"ד דורון ברזילי, גם הוא מועמד לראשות הלשכה, שכיהן בתפקיד בעשור הקודם, עד שהפסיד בבחירות מול נוה. ממטה ברזילי נמסר: "נוה שוב מוכיח כי על אף היותו עורך דין, הוראות החוק הן מבחינתו המלצה בלבד. אסור שאדם המתמודד לתפקיד רם כל כך במערכת המשפט ייתפס, פעם אחר פעם, מפר את החוק. טוב עשה יו"ר ועדת הבחירות שנענה לדרישתי לבחון בשנית את חוקיותן של החתימות".


נגד ההחלטה לפסול חתימות אלקטרוניות יוגשו בוודאות גבוהה ערעורים. אולם, עקב העובדה שהחלטת ועדת הבחירות התקבלה בניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי שלה, היועץ המשפטי ללשכה לא ייצג את ועדת הבחירות בעניין והיא תזדקק לייצוג נפרד בנושא.


The post יועמ"ש לשכת עורכי הדין לא ייצג אותה בערעורים על החלטתה לפסול מועמדים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/36 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: