פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
14/5/2023 8:18

רב השב"ס יואשם שהעביר במרמה 700 אלף שקלים לעמותה

בית המשפט המחוזי ברמלה קיבל בשבוע שעבר את הסדר הטיעון בין סגן-גונדר הרב עופר אלמליח, אשר שימש הרב הראשי של שירות בתי הסוהר, ובין המדינה, לאחר גישור פלילי שנמשך למעלה משנה. לאחר הסדר הטיעון הוגש כתב אישום מתוקן הכולל את העבירות בהן הודה הרב.


לפי האישומים הנוכחיים, הרב אלמליח אשר היה ממונה על אספקת שירותי דת ושיעורי תודה לאסירים בבתי הסוהר, יצר קשר עם עמותה בשם שורשים אשר היא זו שתפעיל את מערך השיעורים. על פי האישומים, הרב והעמותה רשמו שעות מרובות של מסירת שיעורי דת עבור האסירים, יותר ממה שהועברו בפועל, ובכך יצא שבשל דיווח מוטה שב"ס שילם קרוב ל-700 אלף שקלים לעמותה במרמה.


על פי כתב האישום, סכומי הכסף הועברו לבני משפחתו של מנכ"ל עמותת שורשים המואשם גם הוא בתיק, וכן לבני משפחתו של הרב, ללא ידיעת הרב אלמליח. הרב אלמליח מואשם בגניבת כספי ציבור. כמו כן נקבע כי מטרתו הייתה להיטיב עם תנאי שכרם של מורי המדרשה. עוד נקבע כי הרב לא ידע שהכספים הועברו לידי משפחתו של המנכ"ל ולידי בני משפחתו שלו.


סעיפי שוחד והלבנת הון הוסרו מכתב האישום ומהעבירות שבהן מואשם הרב אלמליח, עורכי דינו של הרב, רווית צמח ועמית ניר, טענו כי היו לו מניעים אלטרואיסטיים להגדלת הכספים לעמותה, עקב השכר הנמוך ששולם למעבירי השיעורים. הסנגורים הציגו ראיות לפיהן שב"ס שילם למלמדי שיעורי התורה שכר נמוך יותר מזה ששולם למי שלימדו שיעורים בנושאים אחרים.


הצדדים הסכימו כי העובדות שבכתב האישום יהיו שהנאשם "הגדיל את היקף השעות כאמור בכתב האישום בין היתר לטובת רווחת המורים ויצירת הלימה בין שכר מורי המדרשות לבין שכר המורים בתחום החינוך", כמו כן הנאשם "פעל להגדלת היקף השעות בין היתר כדי שהמורים יקבלו תשלום בעבור הזמן שמושקע לטובת הכנת השיעורים על חשבון זמנם הפרטי של המורים ועל מנת לוודא שפעילות שורשים לא תיפסק כפי שארע עם עמותת שקד לאסיר".


הפרקליטות תדרוש להטיל על הרב אלמליח עונש של 18 חודשי מאסר וחילוט מוסכם של 125 אלף שקלים, ההגנה תבקש להסתפק בעבודות שירות בלבד. מנכ"ל עמותת שורשים כופר בכל המיוחס לו ולא הגיע להסדר טיעון.


The post רב השב"ס יואשם שהעביר במרמה 700 אלף שקלים לעמותה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/47 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: