פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
14/5/2023 9:00

לאחר סערה בין שרי עוצמה יהודית לסמוטריץ': הממשלה אישרה את העברת הכספים הקואליציוניים

הכספים הקואליציוניים אושרו בממשלה, אולם במהלך הישיבה התפתח עימות בין השרים לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בתום הסערה הצביעו נגד השרים איתמר בן גביר, עמיחי אליהו, יצחק וסרלאוף, יצחק גולדקנופף ומאיר פרוש.


מבין הסעיפים שאושרו, יעברו מיליונים לבירור יהדות, מרכז מורשת גוש קטיף, תגבור היקף הפעולות בהקמת המרכז להנצחת זכרו ופועלו של רחבעם זאבי, תחזוקת מנהרות הכותל, תרבות יהודית, גרעינים משימתיים, מדרשות ליהדות וללימודי ארץ ישראל, החטיבה להתיישבות, חיזוק מערך הגיור, הנחלת מורשת הרב דרוקמן, בינוי ושיפוץ במכינות, סל תמריצים לעידוד הגירה חיובית לערים מעורבות, תלמידי ישיבות הסדר, אירועי תרבות ברשויות ואירועי תרבות לחרדים, מכוני מחקר תורניים וייעוץ והדרכה בטהרת המשפחה ופוריות.


שר הנגב והגליל וסרלאוף אמר כי הוא "מאוכזב וכועס, לקחנו את הנגב והגליל והפכנו אותו למשרד אסטרטגי ובכל דיון התקציב יורד ויורד. לבצלאל קל לנהל משא ומתן עם עצמו. אנחנו רוצים לייהד את הנגב והגליל אבל בלי תקציב לא נוכל לעשות את זה. זו גם הפרת הסכם של מה שהבטיחו לנו, מקווה שהתקציב לא יעבור כמו שהוא".


השר בן גביר תקף את סמוטריץ' על התקציבים שלקחה, לדבריו, מפלגת הציונות הדתית על חשבון כספים לשותפים בקואליציה. "עוצמה יהודית מתנגדת לתקציב הזה, לא יכול להיות שאנחנו נשכח את הנגב והגליל. החלוקה צריכה להיות הוגנת, לא יכול להיות שבצלאל ייקח לעצמו שלושה מיליארד וישאיר את הנגב והגליל בלי תקציב, שר האוצר זה תפקיד חשוב, אבל אתה צריך לזכור ש-14 מנדטים שקיבלנו ביחד, בצלאל, זה מאנשים שרוצים לייהד את הנגב והגליל".


השר קרעי התייחס לסערה סביב לימודי הליבה: "פוגעים בגני הילדים של החינוך המיוחד, של הממלכתי-חרדי, אי אפשר לדבר כל היום על לימודי ליבה ועכשיו מקצצים דווקא מאלה שרוצים ללמוד ליבה. התקציב הזה גם לא מביא בשורה לפריפריה".


ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על העברת הכספים ואמר כי "זאת הבעת אמון ברורה במדיניות הכלכלית החשובה והנכונה שאנו מובילים. אני מברך את שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, על הישג חשוב זה. אני לא אומר זה מן השפה אל החוץ, אני חושב שהמאמצים שאנחנו עושים בחודשים האחרונים, חודשים מאוד מאתגרים בכל הבחינות, אני חושב שההישג הזה ראוי לציון מיוחד, ואין כמו השוק שאומר את דברו".


ראש הממשלה התייחס בפתח הישיבה להעברת התקציב בכנסת בשבוע הבא: "אנחנו נעביר את תקציב המדינה בכנסת ואת חוק ההסדרים שנלווה אליו, כדי להמשיך את המאמצים שלנו לחיזוק הכלכלה ואת המאמצים שלנו למאבק ביוקר המחייה. המאמצים הללו כוללים עידוד תחרות ומלחמה בבירוקרטיה להורדת מחירים".


The post לאחר סערה בין שרי עוצמה יהודית לסמוטריץ': הממשלה אישרה את העברת הכספים הקואליציוניים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/48 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: