פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
14/5/2023 9:55

סמוטריץ': "יצאנו למלחמה ביוקר המחיה, נילחם מול גופים גדולים וחזקים"

הצעת החוק להקמת קרן הארנונה מעוררת סערה במערכת הפוליטית, בעוד השלטון המקומי בראשות חיים ביבס הודיע כי הוא מתנגד ויפתח מחר בשביתה אם ההצעה לא תוסר מחוק ההסדרים, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מקדם אותה בלהיטות. במסיבת עיתונאים הוא מבהיר: "יצאנו למלחמה ביוקר המחיה ונילחם בשבילכם מול גופים גדולים וחזקים".


"אזרחי ישראל", פתח שר האוצר, "יצאנו למלחמה ביוקר המחיה. כשר אוצר אני פועל להורדת יוקר המחיה ונילחם בשבילכם מול גופים ואנשים גדולים וחזקים. שיהיה ברור אני חסיד גדול של ביזור סמכויות של לתת יותר ויותר סמכויות לניהול עצמי של רשויות מקומיות זה לא הסיפור שלנו היום.




Video: צוות משרד האוצר במסיבת העיתונאים, הערב


"חוק קרן הארנונה הוא חוק של כולם. זהו החוק להקמת הקרן להורדת יוקר הדיור. וזה אתגר של כולנו! זה לא סוד שמאז שנכנסתי לתפקידי, משרד האוצר מגויס כולו למלחמה ביוקר המחיה. הורדנו מכסים על מאות מוצרים, נלחמנו בהתייקרות החלב והחשמל ועצרנו לחלוטין את התייקרות הדלק. החוק הזה הוא המשך ישיר ומשמעותי מאד למאבק ביוקר המחיה.


"היום, במצב הקיים, יש תמריץ לראש רשות לבנות עסקים ולא מגורים מה שיוצר היצע נמוך לצד ביקוש הולך וגדל. התוצאה: מחירי הדיור בנסיקה תמידית וכולנו משלמים את המחיר! הקרן להורדת יוקר הדיור מבקשת דבר אחד פשוט – לתמרץ ראשי ערים לבנות יחידות דיור למגורים – יותר היצע – מחירי הדיור יורדים. כל שאר הדברים שמספרים לכם הם שקר מוחלט!


"אני נלחם בשבילכם, בשביל כולנו, כדי שהילדים שלנו יוכלו לרכוש דירות, כדי שנוכל להוריד משמעותית את יוקר המחיה והדיור – ולצערי, חלק מראשי השלטון המקומי וראשי הערים נלחמים בכם, בנו, בכל מי שרוצה להוריד את יוקר הדיור. נגמרו הימים שבהם אנחנו נכנעים לבעלי אינטרס – יש עשרה ראשי רשויות שהכריזו מלחמה כנגד הורדת יוקר הדיור. כל עוד יש להם שלווה בחלקת האלוקים הקטנה שלהם – אתם תשלמו – כולנו נשלם – לא עוד!




Video: צוות משרד האוצר סמוטריץ' במסיבת העיתונאים, הערב


"הם טוענים שהרשויות החזקות יממנו את החלשות – זה לא נכון. כל מי שיבנה יחידות דיור למגורים יקבל מענק שנתי מהקרן, כל מי שיבנה משרדים יפריש לקרן הארנונה סכום קטן, ביחס לרווח העצום שהוא עושה וימשיך לעשות מהארנונה העסקית. הדבר דומה ל"משל העוגה" בכדי לאפות עוגה טובה, צריך אופה טוב אבל אי אפשר לעשות זאת ללא פרודוקטים טובים.


"יש לנו ראשי ערים שהם אופים מצויינים אך לצד זה במשך שנים מדינת ישראל השקיעה מליארדים באיזורי הביקוש– בהקמת רשתות תחבורה: רכבות קלות, רשת כבישים, רכבות. ועוד תשקיע בקידום מטרו, שדה תעופה משלים ופריסה נוספת של רכבות. זו בשורה אדירה- אלו הפרודוקטים של העוגה וזה מצוין! – אלו הפרודוקטים של העוגה ששייכים לכולם. והיום בפעם הראשונה אנחנו דואגים שהם יחזרו לכלל הציבור.




Video: שר האוצר סמוטריץ' במסיבת העיתונאים, הערב


"הגיע הזמן להוריד את יוקר הדיור! הקרן להורדת יוקר הדיור נשארת בשלטון המקומי, אף שקל ממנה לא נכנס לקופת האוצר, זה פשוט פייק! החוק יעבור וההישג הזה ירשם על שמם של כל אזרחי ישראל!


"ועוד מילה אחת: אני שומע איומים ואת ניסיון הסחיטה של בעלי הכוח והאינטרסים ושל ראשי ערים של הרשויות העשירות שמאיימים על חברי כנסת שימחקו אותם בפריימריס וינהלו נגדם קמפיין תקשורתי במיליונים כדי למחוק אותם ציבורית. לא נכנע לאיומים וסחטנות ונפעל בצורה מקצועית לטובת מדינת ישראל ואזרחי ישראל.


"לחבריי בקואליציה", סיכם סמוטריץ', "אסור להיכנע לאיומים ואלימות. אנחנו בדרך למאבקים גדולים מול כוחות שוק אדירים שמרכזים בידיהם כח אדיר שאנחנו הולכים לקחת להם – לפרק את הריכוזיות והמונופולים בשוק המזון ולא רק. כולנו נצטרך אומץ לעמוד מולם ולשרת רק את אזרחי ישראל במאבק ביוקר המחיה".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-19.41.42-750x563.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
השר סמוטריץ' במהלך מסיבת העיתונאים, הערב.

באוצר טוענים כי יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, שמוביל את המאבק, מפר את ההסכם שנוסח בשיתוף עם נציגי משרד האוצר ונציגי השלטון המקומי. ההסכם נוסח במשך 5-6 שעות ביום חמישי האחרון ובו הוסכם כי במועצת הקרן ישבו שלושה נציגים מטעמו של יו"ר השלטון המקומי, שלושה שרים מהממשלה ועוד ממונה בהסכמה על הצדדים.


בשלטון המקומי הודיעו על השבתה כללית של השירותים המוניציפליים, אלא אם יוסר מחוק ההסדרים. עם זאת חלק מהרשויות הודיעו כי לא יצטרפו לשביתה, כולל רשויות מעוטף עזה ומהפריפריה. מאחורי ההחלטה על השביתה עומד יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ותומכים בו ראשי הרשויות החזקות, רובם המוחלט ממרכז הארץ.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-12.16.06-750x500.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס בוועידת החינוך של מקור ראשון. צילום: שריה דיאמנט

עם פרסום הודעת מרכז השלטון המקומי על השביתה, רשויות רבות ביקשו לשמור על עמימות וסירבו להתייחס או לפרסם האם בכוונתם להצטרף למהלך. אך בלוד, מעלות ואשקלון הבהירו כי לא ישבתו.


בנוסף, ראשי רשויות עוטף עזה – אלון דווידי ראש עיריית שדרות; איתמר רביבו ראש מועצת חוף אשקלון; תמיר עידאן ראש מועצת שדות נגב; אופיר ליבשטיין ראש מועצת שער הנגב וגדי ירקוני ראש המועצה האזורית אשכול פרסמו מכתב משותף המיועד לביבס ובו הם מבהירים כי אין בכוונתם לקחת חלק בשביתה.


The post סמוטריץ': "יצאנו למלחמה ביוקר המחיה, נילחם מול גופים גדולים וחזקים" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 2/64 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: