פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
14/5/2023 11:29

בקופסת העץ הכבדה היה "ספר תורה" מסוג אחר – ספר צילום בשם "בראשית"

תכולת הספרייה: הספרייה שלי מורכבת ברובה המוחץ מספרי צילום מתחומים שונים ומתקופות שונות, עם התמקדות בתחום הצילום הדוקומנטרי והעיתונאי. בנוסף, יש בה ספרי קריאה, בעיקר בתחום האקטואליה. את הספרים רכשתי לאורך שלושים שנה. חלקם נרכשו בתחילת הקריירה בחנות יחידה בניו־יורק שאליה הייתי מגיע באופן מיוחד כדי למצוא ספרים שלא ניתן היה להשיג בשום מקום אחר. בין ספריי יש כמה שהם חלק ממהדורה מוגבלת, ממוספרים וחתומים על ידי צלמים מהחשובים בדורנו, חלקם בגדלים לא שגרתיים שמגיעים עם מתקן תצוגה ייעודי, לדוגמה הספרים של דיוויד לה־שאפל, הלמוט ניוטון וסטיב מקורי. ספרי הצילום מהווים בעבורי מקור השראה מרכזי.


מדף קרוב ללב: המדף הכי נגיש מכיל ספרים במהדורות מוגבלות של פרויקטים דוקומנטריים של צלמים מובילים כמו יוג'ין ריצ'ארדס, יאן גרארופ, ג'ים נאכטווי, ג'יין אוולין אטווד ופאולו פלגרין, לצד גדולים ומוכרים כמו רוברט קאפה, הנרי קרטייה ברסון, ודון מקולין. את רובם לא ניתן להשיג מכיוון שהודפסו במהדורות קטנות, ולכן יש להם ערך היסטורי וחשוב. חלקם עם הקדשה אישית, מה שמקרב אותם עוד יותר לליבי.


שיטת מיון: סדר הספרים על המדפים נקבע לפי תחומי הצילום, ועם תתי־חלוקה לפי אוספים של סוכנויות, נושאים וצלמים עצמאיים.


על ארבעה ספרים


ג'נסיס


סבסטיאו סלגאדו / טאשן, 2013


סלגאדו נחשב בעיניי לאחד הצלמים הגדולים בכל הזמנים. כשקראתי שהוא עתיד להוציא ספר במהדורה מוגבלת, המציג צילומים משמונה שנים של עבודת מחקר על הטבע בימינו, לא היססתי לרגע ורכשתי אותו עוד לפני שראיתי איך הוא נראה, בידיעה שהוא יהפוך מיד לפריט אספנות. הספר החריג בגודלו מורכב משני כרכים של 700 עמודים, ברוחב של 96 ס"מ כשהוא פתוח. כאשר השליח של פדקס הגיע, הוא ביקש שאצא לעזור לו לסחוב את קופסת העץ הכבדה, ששקלה כ־30 ק"ג, אל תוך הסטודיו. השליח (חובש הכיפה) שאל בסקרנות מה תכולת הארגז העצום, וכשעניתי שמדובר בספר הוא שאל בחיוך אם מדובר בספר תורה. עניתי בחיוב, משום שהמילה ג'נסיס באנגלית פירושה "בראשית".


אינפרנו


ג'ים נאכטווי / פיידון, 2000


ג'ים נאכטווי נחשב לגדול צלמי המלחמה שחיים היום. הספר מכיל 500 עמודים של צילומים בשחור־לבן ממסעותיו בעולם (בוסניה, סומליה, סודן, רואנדה, זאיר/קונגו, צ'צ'ניה וקוסובו). זהו מסמך מטלטל מארצות מוכות עימות, דרך עינו הרגישה אך החדה של ג'ים.


מסר מאוקראינה


וולודמיר זלנסקי / פינגווין, 2022


הספר מרכז בתוכו מהנאומים המשמעותיים של זלנסקי מתחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה. כמי שתיעד את המלחמה באוקראינה יותר מארבעים יום במהלך שנת 2022, אני רוחש הערכה רבה לזלנסקי. כמה ממשפטי המפתח שלו בתחילת המלחמה ייכנסו לדעתי לדפי ההיסטוריה, בדומה לציטוטים של צ'רצ'יל ורוזוולט.


Rise and Kill First


רונן ברגמן / ראנדום האוס, 2018


רונן ברגמן הוא עיתונאי שאני מעריך מאוד, ושנחשב לאחד החשובים בתחומו. הוא פרסם עד היום כמה ספרים בנושאים אקטואליים בתחום הביטחון. הספר הזה מאגד את הסיפורים, האישים המעורבים והטקטיקות מאחורי החיסולים הממוקדים שביצעו גופי הביון הישראליים, החל מהתנקשויות בבכירי ממשל בריטים בימי המנדט, דרך חיסולי מחבלי חמאס, חיזבאללה ואש"ף ועד מדעני הגרעין האיראנים. גילוי נאות: ברגמן ואני עבדנו על כמה פרויקטים עיתונאיים חשובים ביחד, האחרון שבהם הוא תיעוד המלחמה באוקראינה.


The post בקופסת העץ הכבדה היה "ספר תורה" מסוג אחר – ספר צילום בשם "בראשית" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/54 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: