פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/5/2023 8:13

מפקד פיקוד העורף מאיים בהרחקת תום ניסני מהר הבית: "מסכן את ביטחון המדינה"

מפקד פיקוד העורף, רפי מילוא, מאיים להרחיק את תום ניסני, מנכ"ל "בידינו – למען הר הבית", מהר הבית והעיר העתיקה למשך חודש בטענה: "אתה מסכן את ביטחון המדינה". במכתב שקיבל ניסני מעוזר יועמ"ש פיקוד העורף, סגן גיל בר לב, נכתב "אבקש להביא לידיעתך כי מפקד פיקוד העורף שוקל להטיל עליך מגבלת כניסה להר הבית ולעיר העתיקה בירושלים למשך חודש בהתאם למשמעויותיו לפי תקנות הגנה (שעת חירום), זאת על רקע מידע רגיש שהוצג לו על ידי גורמי הביטחון המצביע על כך שיש בפעילותך כדי לסכן את ביטחון המדינה והציבור".


בין היתר נטען במכתב כי קיים מידע שבכוונתו של ניסני "לממש פעילות פרובוקציה העשויה להשליך על המצב הביטחוני בהר הבית והעיר העתיקה", וכן "השתתפת בעבר במספר פרובוקציה למול הר הבית לדוגמא הפרות נהלי הביקור בהר הבית". ההרחקה החריגה מתקיימת כנראה על-רקע צעדה שמארגנת העמותה, שתחל ביום חמישי בשעה 12:00 ותצא מדרך שער יפו, בסיומה תיערך עלייה להר הבית.


ההרחקה של מפקד פיקוד העורף מתקיימת במקביל להליך הרחקה מטעם מפקד מחוז ירושלים שעודו מתנהל מהשבוע שעבר, אז נעצר ניסני בהר הבית והובל באזיקים לתחנת המשטרה, על כך שהתווכח עם השוטרים שלא אפשרו למכינה אותה ליווה לקבל הדרכה בהר הבית. שתי ההרחקות מטופלות על-ידי עורכי הדין מטעם "חוננו", נתי רום ומנשה יאדו.


תום ניסני מסר בתגובה על המכתב החריג שקיבל כי "אני שמסרתי 10 שנים מחיי בשירות ללא שינה ביחידה 8200 מסכן את ביטחון המדינה בזמן שהרשות הפלסטינית וחמאס פועלים בתוך הר הבית כבשלהם? כואב לי לראות שוב ושוב מערכות גדולות וחשובות כמו משטרת ישראל וצה"ל חוברות יחד תוך עיוות נוראי כדי למנוע ממני לקיים פעילות חוקית, מוסרית חשובה וראויה בעיר העתיקה ובהר הבית למען עם ישראל. ניתן לראות בעודף ההתפלפלויות המשפטיות עד כמה האמת לצדי. מפקד פיקוד העורף ומפקד מחוז ירושלים איבדו את הצפון".


זו לא פעם ראשונה בשבועות האחרונים בה פיקוד העורף מנצל את סמכויותיו לצורך אכיפה נגד יהודים: נזכיר כי לפני שלושה שבועות לערך, נער גבעות בן 16 שנמצא תחת צו הרחקה מנהלית, קיבל צו מנהלי נוסף, חתום על ידי אלוף פיקוד העורף רפי מילוא – שמחייב אותו לשהות כל לילה במעצר בית בבית הוריו, ולהתייצב בתחנת המשטרה פעמיים בשבוע.


מדובר צה"ל נמסר: "אל תום ניסני נשלחה ב-13 במאי 2023 (ש׳) הזמנה לקיום שימוע בה נכתב כי מפקד פיקוד העורף שוקל להטיל עליו מגבלת כניסה לשטחי הר הבית והעיר העתיקה, בהתאם לסמכויותיו לפי תקנות ההגנה. ההזמנה נשלחה לאחר שהוצגה למפקד פיקוד העורף המלצת גורמי הביטחון, המלמדת על הסיכון הנשקף ממנו לביטחון המדינה ולשלום הציבור.


"לכל אדם שהוצא בעניינו צו כאמור, עומדת האפשרות לפנות בבקשות להחרגה או להקלה בתנאי הצו. הבקשות נבחנות בקפידה, תוך איזון בין מכלול השיקולים ובהתאם למסוכנות הנשקפת ממנו".


The post מפקד פיקוד העורף מאיים בהרחקת תום ניסני מהר הבית: "מסכן את ביטחון המדינה" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/47 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: