פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/5/2023 7:51

"הזדמנות אדירה לישראל": שר החוץ כהן בביקור הראשון בשוודיה מאז 2001

שר החוץ אלי כהן נפגש היום (ב׳) עם שר החוץ השוודי טוביאס בילסטרום. זוהי פגישתם השנייה של השרים שנפגשו לראשונה בינואר, במסגרת הפורום הכלכלי הבינלאומי בדאבוס, והביקור הראשון של שר חוץ ישראלי במדינה הצפונית מזה 22 שנה.


ממשרד החוץ נמסר כי עילת הפגישה היא בין היתר העובדה כי שוודיה משמשת כיום כנשיאת האיחוד האירופי ומשחקת תפקיד מרכזי באפשרות לשינוי גישה באירופה כלפי איומי הגרעין והטרור האיראניים. עוד נמסר כי שרי החוץ דנו בפגישתם בשינוי הבולט בגישה השוודית כלפי ישראל, שמתבטא גם בהצבעה בפורומים בינלאומיים.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-15.18.15-750x500.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
שר החוץ אלי כהן ומקבילו השוודי טוביאס בילסטרום. צילום: MAG, שגרירות ישראל בשוודיה

בין היתר, השינוי הזה בא לידי ביטוי בכך ששלוש מפלגות שוודיות תומכות באופן פומבי בהעברת שגרירות שוודיה מתל אביב לירושלים. זאת לעומת אוקטובר 2014, אז הודיע ראש ממשלת שוודיה כי בכוונתו להכיר במדינה פלסטינית, מה שהיווה נקודת שפל ביחסים בין המדינות. ב-2017 הייתה שוודיה המדינה האירופית היחידה שהצביעה בעד ההחלטה השערורייתית של אונסק"ו, ארגון האו"ם לחינוך למדע ולתרבות, כי ישראל היא כוח כובש בירושלים.


בספטמבר 2021, עת יאיר לפיד כיהן כשר החוץ, הגיעה שרת החוץ השוודית אן לינדה לביקור בישראל, והמשבר ביחסים בין המדינות הסתיים.


שר החוץ אלי כהן ומקבילו השוודי טוביאס בילסטרום. צילום: MAG, שגרירות ישראל בשוודיה

העמדה הביקורתית של שוודיה כלפי איראן, מגיעה גם על רקע הקהילה הגדולה של גולים איראניים המתגוררים במדינה. לאחרונה, עברה פה אחד בפרלמנט השוודי החלטה הקוראת לממשלה להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור, החלטה שבירושלים שואפים כי תתקבל גם בידי האיחוד האירופי.


עוד נמסר כי השרים דנו היום בפגישתם בהשפעות המלחמה באוקראינה על אירופה והצטרפותה הצפויה של שוודיה לנאט״ו אשר תפתח אפשרויות חדשות לשיתופי פעולה בין שתי המדינות. שוודיה הודיעה לאחרונה, בעקבות המלחמה באוקראינה, על רצונה להצטרף לנאט״ו. הצטרפות כזו צפויה להביא לגידול במשמעותי בתקציב הביטחון שלה, מה שיהווה הזדמנות עבור חברות ישראליות.


השרים דנו ביחסי ישראל והאיחוד האירופי, ושר החוץ כהן הדגיש כי אסור לאפשר לכספי הסיוע להגיע לגורמי טרור. “אנחנו פותחים דף חדש ביחסים בין ישראל לשוודיה לאחר שנים בהם שוודיה הובילה קו ביקורתי כלפי ישראל", אמר שר החוץ כהן. "הביקור בשטוקהולם, הראשון של שר חוץ ישראלי מאז 2001, מסמן שינוי כיוון ביחסים בין המדינות. המלחמה באוקראינה וההצטרפות הצפויה של שוודיה לנאט״ו, יכולה להוות הזדמנות אדירה לישראל לחזק את הקשרים הכלכליים עמה ולהרחיב את הסחר בין המדינות בתחומי הביטחון, החדשנות והפינטק".


The post "הזדמנות אדירה לישראל": שר החוץ כהן בביקור הראשון בשוודיה מאז 2001 appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/42 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: