פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/5/2023 8:57

מחפשים שם לילד? אתר ויישומון חדשים מרכזים את כל השמות בתנ"ך

אחת הדילמות המשמעותיות שמלוות הורים טריים וותיקים כאחד, היא הענקת השם לרך הנולד. כעת, אתר אינטרנט חדש וייחודי מבקש להקל על מי שמחפש שם מהתנ"ך, לאחר שבמשך שנים ניסו רבים לסייע בהליך דרך כתיבת מדריכים, ספרים ומאגרי שמות.


ירעם נתניהו, יועץ לשון, בעל טיקטוק לשוני ומגיש את ההסכת קולולושה, השיק היום (ב') אתר חדש עליו עמל בחודשים האחרונים ובו כ-1,600 השמות הנמצאים בתנ"ך. גברים, נשים, מלכים ופשוטי עם, כולל הערות והפניות, וגם הרחבות לכל מי שנשא בשם הזה בתנ"ך עצמו.


למיזם, שנעשה בהתנדבות מלאה, הגיע נתניהו בעקבות הפניות הרבות שהוא מקבל מהורים לקבלת עזרה במציאת שם מהמקורות לילדיהם הטריים. "הייתי מפנה לאתרי אינטרנט כי הנחתי שיש, אבל מסתבר שאין. יש אתרים שמביאים שמות מודרניים, או כאלה שטוענים שיש להם את כל השמות מהתנ"ך – זה פשוט לא נכון. הם גם לא מביאים מלא מלא שמות, וגם לא מציינים את כל מי שנשא את השם הזה. זה היה נראה לי הזייה שאין אתר כזה באינטרנט. נכון שיש ספרים מודפסים, אבל היום כולם מחפשים בגוגל 'שם לילד מהתנ"ך', אז ספר לא עוזר. חוץ מזה שהספרים מאוד ישנים וקשה מאוד להשיג אותם".


"כמו שאומרים: במקום שאין אנשים – השתדל להיות איש, אז החלטתי שאם אין מאגר – צריך להקים אחד כזה", הוא אומר ומספר כי איסוף השמות ארך זמן רב מאוד. "הזנת שמות, מי הם היו, הפניה לפסוק, הערות מיוחדות, ועוד עמודה של פירוש השם שזה המון עבודה – מי זה הבן אדם, מה הפרשנים אומרים ועוד".


הם נעזרו באותם ספרים מודפסים ישנים ועליהם הוסיפו משלהם, שכללו ותיקנו. "תמיד יש מה להעיר ולדייק אבל זה אתר מקוון אז כל דבר שמתגלה אנחנו מתקנים מיד". המאגר שזמין ברשת וגם ביישומון, נקרא "בעזרת השם" ונחשב למאגר המקוון הראשון, מכיל חמישה דברים מרכזיים: הוא כולל את כל שמות בני האדם בתנ"ך, גברים ונשים. מי היה אותו אדם, המקור שבו מופיע שמו, הערות מיוחדות – הגייה, מזרע ישראל או לא ופירוש השם.


בצוות של נתניהו היו שותפים נדב גרוס ("הוא יודע את התנ"ך ישר והפוך") והרב ירֹחם שמשוביץ ("עזר לעצב את זה בצורה יפה").


אתה רואה חשיבות בשמות דווקא מהתנ"ך?


"אני באופן אישי לא אוהב שמות שהשורש להן הוא לא יהודי. לא אכפת לי ששם לא הופיע בתנ"ך, יש גם שמות בחז"ל ובימי הביניים שלא הופיעו בתנ"ך. כן חשוב לי שהשם יהיה עם שורש עברי", אומר ירעם ומציין כי שם המשפחה הנוכחי שלו, הוא עיברות של "עטיה", שם משפחתו הקודם שלא נחשב לעברי.


מעבר לשמות הרבים, האתר מכיל גם מידע רב על עולם השמות בתנ"ך, לדוגמה: השם הנפוץ בתנ"ך הוא זְכַרְיָה, השם הארוך ביותר הוא פֶּלֶא יוֹעֵץ אֵל גִּבּוֹר אֲבִיעַד שַׂר שָׁלוֹם, שמות בתנ"ך של בנים שהיום הם של בנות: דִּקְלָה, זְמִירָה, נֹגַהּ, ולמרות שהשם "דוד" הוא החמישי בשכיחותו כיום בישראל, בתנ"ך אף אדם לא נשא בשם זה למעט דוד המלך בעצמו.


 


The post מחפשים שם לילד? אתר ויישומון חדשים מרכזים את כל השמות בתנ"ך appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/55 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: