פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/5/2023 10:05

בעקבות הטרור בכביש אלון: כתר חלקי על הכפר אל מועייר

הטרור בכביש אלון: בעקבות שורת פיגועי הירי והמטענים שהתרחשו בשבועות האחרונים בכביש אלון, הטיל צה"ל בימים האחרונים כתר חלקי על הכפר אל מועייר הסמוך שעמד מאחורי סדרת הפיגועים שהלכה והחריפה. הטלת הכתר מגיעה לאחר מחאות נרחבות שקיימו תושבי הישובים במזרח בנימין בתקופה האחרונה בעקבות גל הטרור, שכללו חסימה של דרכי הגישה לכפר אל מועייר והפגנות תושבים המוניות.


התושבים יצאו בביקורת חריפה כנגד מערכת הביטחון, והאשימו את צה"ל כי כשל בתפקידו. בנוסף, דרשו התושבים מהממשלה וראשי מערכת הביטחון לפתוח במבצע צבאי בכפר אל מועייר שימגר את תשתיות הטרור שבו, וכן להטיל באופן מיידי כתר על הכפר. לפני כשלושה ימים, החלו בצה"ל בפעילות נרחבת באותו אזור, כך על פי דיווחי תושבים שגרים באזור והצביעו על שינוי בשטח בו הבחינו. הצבא נפרס והטיל כתר חלקי על הכפר, תוך שהוא מציב מחסומים עם בידוק ב-2 היציאות המרכזיות מהכפר.


ביישובים הסמוכים בירכו על הטלת הכתר, אך התריעו מפני הסתפקות בצעד הזה לבדו: "הצבת המחסומים ביציאות מהכפר היא החלטה חשובה והכרחית של צה"ל, שתביא בוודאות לירידה בפיגועי הטרור ותקשה על תנועת המחבלים בשטח. זהו צעד מתבקש שהיה צריך להיות מיושם כבר לפני חודשים ארוכים לאחר הפיגוע הראשון, ואנו מברכים עליו", אמר הבוקר אליהו אוחיון תושב כוכב השחר שהשתתף במחאות האחרונות.


לדבריו, "הטלת הכתר הוא צעד מבורך, אבל זה כמו לשים פלסטר. בשנים האחרונות הלכה והתפתחה בכפר המרצחים אל מועייר אקס טריטוריה קטנה – בה צמחו תאי טרור שהצליחו לפעול כמעט בחופשיות בשטח והוציאו פיגועים חריגים במסוכנותם ובתעוזתם שמזכירים גזרות אחרות כמו שכם וג'נין".


"הדבר היחיד שיוכל למגר באופן מוחלט את פיגועי הטרור שכבר הפכו שגרה כאן באזור, הוא מבצע צבאי התקפי בתוך הכפר, שיכלול החרמת נשקים, מעצר מקיף של כל פעילי הטרור וסייעניהם ומלחמת חורמה בכל התארגנות טרור קטנה ככל שתהיה. מדובר פה בחיי אדם, ואנו דורשים ומצפים מצה"ל להמשיך גם בצעדים הבאים הנדרשים", אמר אוחיון.


The post בעקבות הטרור בכביש אלון: כתר חלקי על הכפר אל מועייר appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/41 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: