פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/5/2023 9:42

אבו מאזן באו"ם: להפעיל סנקציות על ישראל ולהקפיא את החברות בארגון

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם היום באו"ם באירוע ראשון מסוגו לציון ה"נכבה", שנקראת על פי הפלסטינים "אלנכבה"- האסון, וקרא להכיר ב"פלסטין" כמדינה חברה באו"ם ולהעניק לה הגנה בינלאומית. בזמן נאומו, נשא אבו-מאזן מפתח על דש בגדו.


הוא בירך את האו"ם על ציון ה"נכבה", אמר כי היא לא הסתיימה ב-1948, וכי ישראל ממשיכה אותה בכך שהיא מונעת מהפליטים הפלסטינים לשוב לביתם. הוא האשים את ארה"ב ובריטניה בשותפות לנכבה, והפליג בתיאור נרחב של חטאי ישראל – כשהוא מייחס לה עשרות מקרי טבח, בהם "נטבחו עשרות אלפי פלסטינים", וכן הרס מאות כפרים, בעקבותיהם נותרו לטענתו 950 אלף פליטים פלסטינים.


בנוסף, קרא אבו מאזן בנאומו לקהילה הבינלאומית לחייב את ישראל ליישם את החלטות האו"ם בנושא הפלסטיני, ביקש מהחברות באו"ם להפעיל סנקציות על ישראל ולהקפיא את החברות שלה בארגון – אם ישראל תסרב ליישם החלטות אלו. הוא הזכיר תרומה של גורמים ישראלים לנרטיב הנכבה – בין היתר הזכיר כי ארגון ישראלי, 'בצלם' היה הראשון שכינה את מדינת ישראל מדינת אפרטהייד, יחד עם ארגונים יהודים-אמריקנים. עוד אמר כי הר הבית קדוש למוסלמים בלבד, וכי מדינת ישראל הוקמה ללא שצוין קשר שלה להר הבית.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 1/F221208TN08-750x499.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
אלי כהן. צילום: תומר נאמבורג – פלאש 90

ממשרד החוץ נמסר מוקדם יותר היום כי בעקבות פעילות דיפלומטית מאומצת, עשרות מדינות ביטלו את השתתפותן באירוע לציון 75 שנה ליום ה"נכבה" באו"ם. לדברי שר החוץ אלי כהן: "נילחם בשקר ה'נכבה' בכל הכוח ולא נאפשר לפלסטינים להמשיך להפיץ שקרים ולסלף את ההיסטוריה. משרד החוץ והנציגויות ברחבי העולם פעלו באופן חד ומהיר ומנעו השתתפות של מדינות רבות באירוע מביש שאסור שיתקיים כלל. אנו מודים לחברינו הרבים בעולם שנענו לקריאתנו לא להגיע לכינוס וניצבו לצד האמת".


שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן, כינה מוקדם יותר השבוע את האירוע – "כנס של שנאה והסתה, שסותר אפילו את החלטת האו"ם לתמוך בהקמת מדינה יהודית".  הוא הזכיר כי אבו מאזן הינו מכחיש שואה, והוסיף כי "האירוע מעוות את העובדות הידועות ולפיהן הערבים והפלסטינים שחיו בארץ – הם אלה שדחו את החלטת האו"ם ופתחו במלחמה. הם הביאו על עצמם את מצבם בשל השנאה שלהם ובשל התמיכה ברצח ובטרור".


הפלסטינים רואים בעצם קיומו של האירוע כהכרה מצד הארגון הבינלאומי "בעוול שפקד את העם הפלסטיני מאז 1948", והאשים את ישראל בפגיעה בירושלים ובמסגד אלאקצא "ישראל מפרה את קדושת האתרים הקדושים לאסלאמיים ולנוצרים באל-קודס אל-שריף. הבעלות על חומת אל-בוראק (הכותל המערבי א.ג)  ומסגד אלאקצא שייכת אך ורק להקדש האסלאמי".


מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, חוסין א-שייח, שנחשב למקורבו של אבו מאזן ובן טיפוחיו, הכחיש היום את הידיעות לפיהן תתקיים בקרוב ועידה בין ישראל לפלסטינים. בוועידה, ישתתפו על פי הפרסומים נציגים ממצרים, ירדן ארה"ב ישראל והפלסטינים, וידונו בה סוגיות ביטחוניות ושיתוף הפעולה בין ישראל לרשות הפלסטינית. "בהתייחס לדיווחים בכמה אתרי תקשורת ישראלים על קיום פגישה בקרוב בשארם א-שייח. אני מבהיר שהידיעה הזו אינה נכונה", הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו והוסיף "לא סוכם על תאריך לקיום פגישה פלסטינית-ישראלית כזו".


The post אבו מאזן באו"ם: להפעיל סנקציות על ישראל ולהקפיא את החברות בארגון appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 2/53 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: