פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/5/2023 10:23

רפורמת הבריאות יוצאת לדרך: "צעד שיעודד תחרות וישמור על איתנות מערכת הבריאות"

שר הבריאות משה ארבל, חתם היום (ב') על הרפורמה בביטוח הבריאות הממלכתי, בנוגע להסדרי בחירה בין נותני שירותים, כ-15 שנה אחרי שהחלה העבודה על המהלך. הסדרי הבחירה עוסקים באפשרות של המטופל לבחור בין בתי החולים השונים בטיפול רפואי עבורו.


ארבעת עיקרי הרפורמה


1. טופס 17 "שקוף": מעתה, בכל טופס 17 יפורטו למבוטח כלל המוסדות הרפואיים שיש לו את הזכאות לבחור מביניהם. כמו כן, קישור לטופס ופרטי ההתחייבות יישלחו אל המבוטח במסרון ובהודעת דואר אלקטרונית.


2. ארבעה תחומים חדשים יוחרגו מהסדרי הבחירה: מבוטחים שנדרשים לשירותי אשפוז בבריאות הנפש, ניתוחי נשים, נוירוכירורגיה וטיפולי הפריה חוץ-גופית (IVF), יוכלו לפנות לכל בית חולים ציבורי כללי על מנת לקבלם. בארבעת תחומים אלה, יוכל כל מטופל לבחור בכל בית חולים ציבורי בו יהיה מעוניין, כפי שקורה כיום בתחום האונקולוגיה והלידות.


3. כל מטופל יוכל לבחור בין ארבעה בתי חולים לפחות עבור כל הפנייה, כאשר לפחות שניים מהם יהיו "מרכזי-על", כאשר אחד מהם קרוב אליו גיאוגרפית. כמו כן, לפחות שניים מתוך הארבעה יהיו קרובים אליו גיאוגרפית.


4. שמירה על תעדוף שירותי הקהילה ועל יציבות ואיתנות המערכת הציבורית.


‏הרפורמה שיישומה יחל ב-1 בספטמבר, צפויה להגדיל את אפשרויות הבחירה של המטופל, תאפשר חופש רחב יותר בבחירת בית החולים ותבטיח את שיפור השירות והזמינות הניתנים למטופלים. בהמשך יעודכנו הדרישות לגבי אופן פרסום הסדרי בחירה למבוטחים ויידועם, לרבות פרסום ויידוע באמצעים דיגיטליים.


במשרד הבריאות מדגישים כי המהלך נעשה לאחר עבודת מטה מעמיקה ובמטרה לשפר את השירות הניתן למטופלים במערכת הבריאות הציבורית, לעודד תחרות על איכות ונגישות השירות למטופלים, תוך שמירה על שירותי הקהילה והאיתנות הכלכלית של המערכת. במשרד מבהירים כי הרפורמה עתידה להוביל לצמצום אי-השוויון והפערים בנגישות לשירותים רפואיים וציינו כי, "הסדרי הבחירה יאפשרו בחירה אמיתית של המטופל, ויבטיחו מתן שירות על ידי הקופה באיכות, בזמן ובמרחק סבירים, תוך שמירה על הדגשים המקצועיים החשובים ליציבות ואיכות המערכת".


שר הבריאות משה ארבל הכריז: "אנחנו מוציאים היום אל הפועל רפורמה חשובה מאוד עליה התחייבנו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. הרחבה מבוקרת של הסדרי הבחירה – כך שהיצע בתי החולים שיעמוד לרשות המטופלים יגדל. אנו שומרים על גמישות ניהולית של קופות החולים, ויחד עם זאת, מעניקים לחברי הקופות אפשרות אמיתית לבחור היכן לקבל טיפול. זה צעד שיעודד תחרות וישמור על האיתנות של מערכת הבריאות", אמר שר הבריאות שלא שכח להודות ליו"ר מפלגתו וקודמו בתפקיד אריה דרעי.


מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר כי "מדובר בבשורה שנוגעת בעקרונות היסוד של המערכת בהתאם לערכי הצדק והשוויון הקבועים בחוק. לראשונה אנחנו קובעים כללים שיפתחו בצורה משמעותית את אפשרויות הבחירה של המבוטחים למספר רב של בתי חולים, תוך הנגשת המידע בשקיפות מלאה. אנו יודעים כי הגבלת חופש הבחירה של המבוטחים הוא אחד ממנועי הצמיחה של המערכת הפרטית ולכן רפורמה זו נועדה לחזק את המערכת הציבורית ולהגביר את האוטונומיה של המטופלים".


ד"ר זאב פלדמן מנהל היחידה לנוירוכירורגית ילדים בשיבא ויו"ר ארגון רופאי המדינה ברך על רפורמת הסדרי הבחירה: ״עוד הישג במאבק על רפואה מצוינת ושוויונית לכולם. אני מקווה שבעקבות הרפורמה יוכלו בתי החולים להתרכז בתחרות על מצוינות בטיפול הרפואי שיוענק לאזרחי ישראל. מגיעה לכולנו רפואה מצויינת במסגרת הרפואה הציבורית".


The post רפורמת הבריאות יוצאת לדרך: "צעד שיעודד תחרות וישמור על איתנות מערכת הבריאות" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 2/61 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: