פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/5/2023 10:40

באופוזיציה רוצים נציג בוועדה לבחירת שופטים, אבל לא החליטו מי ייבחר

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הודיע כי קארין אלהרר היא המועמדת מטעם מפלגת 'יש עתיד' לוועדה לבחירת שופטים, אולם במחנה הממלכתי טוענים כי מוקדם לדבר על זהות הנציגים לוועדה. במפלגת העבודה ח"כ אפרת רייטן רואה עצמה מתאימה לבחירה זו.


במהלך ישיבת הסיעה המפלגתית של יש עתיד, אמר לפיד כי "דיברתי על כך גם עם שאר חברי האופוזיציה ואני מאמין שנוכל להגיע לסיכום על זה". עוד הבהיר כי  "ברגע שיש ועדה היא הוועדה לכנסת הזאת, והדיון עובר לכנסת הבא". זה היה גם אחד הטיעונים שהעלו בקואליציה בעד הדחייה, לפיו אם ייבחרו חברים לוועדה ולאחר מכן תרצה הקואליציה לשנות את הרכבה, יטענו נגדה שהחוק צריך לפעול רק בקדנציה הבאה – שהרי חברי הוועדה נבחרו כבר לפי החוק הקיים. חשש נוסף שהובע הוא הגשת עתירות לבג"ץ במקרה שהוועדה לבחירת שופטים תשובץ אך לא תחל את פעילותה.


מהמחנה הממלכתי השיבו בתשובה לשאלתנו באשר לזהות המועמד מטעמם כי "לא רותמים את העגלה לפני הסוסים". במהלך ישיבת הסיעה אמר יו"ר המפלגה, בני גנץ: "אני רואה בשיחות שמתקיימות בימים אלו בבית הנשיא חשיבות עליונה לדמוקרטיה, לחוסננו, לביטחוננו. אנחנו מקווים ופועלים כדי שתהיה בהן התקדמות, וזוכרים כל העת – שההגעה להסכמות שישמרו על הדמוקרטיה היא קריטית". באשר לאזהרת מזכיר הממשלה כי במידה ולא יגיעו להסכמות ימנו בקואליציה שני נציגים מטעמם, ויוותרו על נציג האופוזיציה הבהיר כי "אם יהיה מי שישחק משחקים – הוא יפגע באזרחי ישראל, והוא יישא באחריות ובתוצאות".


בינתיים במפלגת העבודה, ח"כ אפרת רייטן – שכיהנה כשנה וחצי כחברה בוועדה למינוי שופטים בממשלת בנט-לפיד, יכולה להמשיך את הכהונה גם בקדנציה הנוכחית, וסיכוי גבוה שתגיש גם כן מועמדות, אך כרגע העניין טרם הוכרע.


מוקדם יותר החליטו בקואליציה, למרות רצונו של שר המשפטים, שלא לדחות את מינוי נציגי הוועדה למינוי שופטים – מה שהיה דורש שינוי את תקנון הכנסת לשם כך, אלא לבחור את נציגי הוועדה כבר בחודש הקרוב.


ח"כ זאב אלקין צייץ בטוויטר על ניצחון ראשון בקרב על הוועדה למינוי שופטים. "היום הוא היום האחרון לתיקון התקנון, ולפי הפרסומים הקואליציה נכנעה והבחירות הפעם לא יידחו ויתקיימו בהתאם לחוק הקיים". מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, השיב לו בציוץ שמחק כעבור זמן קצר ובו כתב: "אני לתומי חשבתי שנציגי סיעתך בשיחות בבית הנשיא, מגיעים עם רצון אמיתי להגיע להסכמה על שינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים…ולא כדי "לנצח את הקואליציה" והנה יצא המרצע מן השק".


לפי הנוסחה הנוכחית של הרכב הוועדה לבחירת שופטים, מלבד שני שרים ובהם שר המשפטים, מליאת הכנסת בוחרת בהצבעה חשאית את שני נציגיה לוועדות המינויים. בהסכם הקואליציוני שנחתם בין עוצמה יהודית לליכוד נשמר למפלגתו של בן-גביר הנציג מטעם הקואליציה, אך ח"כ טלי גוטליב (ליכוד) אמרה לאחרונה שגם היא תגיש מועמדות כדי להקים "בלוק חוסם נגד מינוי השופט יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון". את הנציג הנוסף בוחרת האופוזיציה.


The post באופוזיציה רוצים נציג בוועדה לבחירת שופטים, אבל לא החליטו מי ייבחר appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/39 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: