פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
16/5/2023 8:58

החופש הגדול בפתח – כך נגיע אליו מוכנים

מזג האוויר כבר מזכיר לנו שהחופש הגדול בפתח, ורוב ההורים בארץ נלחצים מהרעיון ובצדק. כשיש חוסר הלימה כל כך גדול בין ימי החופש של הילדים וההורים, החופש הגדול מעורר הרבה מתח, אשר מתעצם עוד יותר לנוכח הפיתויים והסכנות שמציבות המדיות השונות עבור ילדים, הקורצים כל כך כשאין משהו טוב יותר לעשות. גם המצב הכלכלי מעורר בהלה בקרב הורים לנוכח מחירי הקייטנות המתפרסמים עכשיו, וכמו תמיד המתח בין הילדים שרוצים את הקייטנה הכי שווה ואת האטרקציות והבילויים ובין ההורים שמודעים למגבלות התקציב והזמן – הופך את המחשבה על החופש הגדול למפחידה.


אחת הדרכים הטובות ביותר להתנהל מול פחד היא להסתכל על המציאות ולהיערך מראש, והכי טוב לעשות את זה עם עוד מישהו, כי חברה אנושית היא מרגיעת החרדה הגדולה ביותר. ככל שנבוא מוכנים יותר לחופש עם ידיעה בהירה מה חשוב לנו ומה אפשרי, כך הפערים בינינו לבין הילדים יקטנו. עכשיו זה הזמן לשבת כבני זוג או עם חבר/ה ולפתוח את לוח השנה. התחילו מבדיקה פרקטית של ימי ושעות העבודה שלכם במהלך החופש, מתי תוכלו להיות בבית ומתי לא, ואל תשכחו שגם זמן לעצמכם ומרחבי נשימה הם חשובים. מתוך זה תוכלו להבין מתי ואיזו עזרה בדיוק תצטרכו. 


אחרי בדיקה של לוח הזמנים כדאי לבדוק את התקציב. כמה אתם יכולים להוציא על קייטנות או בייביסיטר אחרי הקייטנות המסובסדות של העירייה. כעת, כשיש לנו תמונה של זמנים ותקציבים, חשבו מה חשוב לכם שיקרה בחופש. זכרו שהילדים זקוקים גם לזמן שעמום וחברים, כך שאין צורך למלא כל רגע בפעילות וכל שבוע באטרקציה. זמן בית יכול להיות מנוצל בין השאר ללמידה ותרגול של מלאכות הבית, למשחקי קופסה משפחתיים או לפרויקטים של גינון או צביעה. אם חשוב לכם לטפח תחביב מסוים כדאי לחפש מסגרת מתאימה בקיץ כמו קייטנה ייעודית.


חשוב שהילדים ירגישו מוחזקים, גם אם יהיו להם זמנים לבד בבית. ילד שיודע שההורים מתכננים את החופש לפי הערכים וסדרי העדיפויות שלהם מרגיש בטוח ויכול ליהנות יותר ולדאוג פחות. ילד שיודע מהם הכללים ואפשרויות התעסוקה מרגיש בטוח להשתעמם או ליצור, ויכול לחוות חופש עם משמעות גם כשהוא שוהה הרבה בבית. חשוב לתת מקום לכל הרצונות של הילדים גם אם הם לא מתאימים מבחינה ערכית, תקציבית או אחרת. פעמים רבות, עם יצירתיות וגמישות אפשר למצוא דרך לממש את הרצונות של הילד. אולי יש דרך בה הילד יכול לממן חלק ממה שהוא רוצה, אולי אפשר למצוא עוד ילדים עם אותו חלום ולחבר אותם לפעילות משותפת, או שישנו קורס דיגיטלי מקוצר שעונה על הצורך. גם אם לא תימצא דרך לממש את חלומותיו – עצם ההקשבה והדיבור המאפשר עם הילד נותן לו הרגשה שרוצים בטובתו. 


באופן מעשי אני ממליצה לשבת עם הילדים לישיבה משפחתית עם כיבוד כיפי, שבה תציגו את הערכים והרצונות שלכם לחופש ותשמעו את כל מה שחשוב לילדים. כל בקשה תירשם על דף בלי ביקורת ובלי תגובות, ולבסוף תוכלו לחשוב יחד מה אפשרי, מה דורש חשיבה יצירתית ומה לא אפשרי בשום צורה ונאלצים לוותר עליו. אל תפחדו לעמוד מאחורי הערכים והתקציב שלכם. לילדים חשוב לשמוע שיש הורים שלוקחים אחריות על ניהול הבית, ויחד עם זאת רואים אותם ורוצים בטובתם גם כשזה לא מתאפשר. כשילד מרגיש שההורים רואים ומעריכים את מה שחשוב לו, הוא יכול לקבל בפחות תסכול את העובדה שזה לא מתאפשר.


The post החופש הגדול בפתח – כך נגיע אליו מוכנים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/43 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: