פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
16/5/2023 7:40

החוקר המיוחד קבע: ה-FBI כשל בחקירת הקשר בין טראמפ לרוסיה

ה-FBI כשל פעמים רבות במהלך חקירת הקמפיין הנשיאותי של דונלד טראמפ בשנת 2016, כך קבע דו"ח בן 306 עמודים שפרסם אתמול (ב') החוקר המיוחד ג'ון דורהאם, שמונה על ידי הממשל הקודם לבדוק את הפרשה שהסעירה את ארה"ב במשך שנים ארוכות.


לפי הדו"ח, שפורסם דרך מחלקת הצדק של ארה"ב, ה-FBI מיהר לפתוח בחקירה נגד טראמפ – שהתנהלה במשך תקופה ארוכה ועוררה את החשד שהמועמד הרפובליקני משתף פעולה עם גורמים רוסיים – בעקבות שמועה עמומה על קשר שלכאורה מתקיים בין עוזר בקמפיין לבין הרשויות הרוסיות ב-2016. זאת, על אף שלארגון לא הייתה אף ראיה אחרת לקיום קשרים כאלו.


דורהאם גם קבע שבניגוד לקלות שבה נפתחה חקירה נגד טראמפ, כאשר עלו האשמות שהקמפיין של יריבתו הילרי קלינטון מושפע גם הוא מגורמים זרים – ה-FBI היה ספקן וזהיר הרבה יותר. לפי הדו"ח, ה-FBI לא ערך בדיקה יסודית של שני מקרים שבהם ייתכן שממשלות זרות ביקשו לתרום לקמפיין הנשיאותי של קלינטון כדי לקנות השפעה.


בדו"ח נכתב כי המהירות שבה פתח ה-FBI בחקירה נגד טראמפ "בהתבסס על מידע מודיעיני גולמי, לא מנותח ולא מאומת, שיקפה גם סטייה ניכרת מהאופן שבו ניגש הארגון" להאשמות אחרות. בדו"ח אף נכתב כי ה-FBI תדרך באופן ישיר את הקמפיין של קלינטון, בניגוד מוחלט להתנהלות שלו מול הקמפיין של טראמפ.


עוד נכתב בדו"ח שה-FBI לא ניתח בקפדנות את המידע שקיבל, במיוחד מאנשים וארגונים מזוהים פוליטית, מה שהאריך את החקירה והוביל למינוי החוקר המיוחד רוברט מולר כדי לבדוק את הטענות להתערבות רוסית בבחירות. דורהאם קבע שה-FBI הסתמך יתר על המידה על ראיות ושמועות שנמסרו לו על ידי יריביו הפוליטיים של טראמפ.


דורהאם – תובע פדרלי בכיר בעברו – מונה על ידי טראמפ בתקופתו כנשיא כדי לבדוק כשלים פוטנציאליים בחקירת ה-FBI. לאחר שמינה את דורהאם, חזה טראמפ שהוא יחשוף את "פשע המאה": קשר אפל בין גורמי מודיעין ורשויות החוק שמטרתו לשבש את הקמפיין ב-2016. ממצאי הבדיקה נפלו בהרבה מהציפייה הזו, אך כן מצאו כשלים חמורים. "אנחנו מסיקים שמחלקת הצדק וה-FBI לא הצליחו לעמוד במשימתם החשובה של נאמנות קפדנית לחוק", סוכם בדו"ח.


טראמפ חגג את הממצאים ברשת. "וואו! אחרי חקירה מקיפה, היועץ המיוחד ג'ון דורהאם הסיק שה-FBI מעולם לא היה צריך לפתוח בחקירת טראמפ-רוסיה! במילים אחרות, הציבור האמריקני הולך שולל, בדיוק כפי שמוליכים אותו שולל כרגע אלו שלא רוצים לראות את גדולתה של אמריקה!", כתב הנשיא לשעבר בעמוד האישי שלו בטרות' סושיאל.


The post החוקר המיוחד קבע: ה-FBI כשל בחקירת הקשר בין טראמפ לרוסיה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/45 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: