פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
16/5/2023 9:16

"ילד שלנו נרצח באיזו תגרה עם צעירים ממוקיבלה. אצלנו לא היו דגלי חמאס בהלוויות"

גן-נר, יום שלישי, 16:30


מילה לפתיחה: חברי הכנסת אחמד טיבי ומנסור עבאס קבעו שהירי של דניס מוקין (30) מהיישוב גן־נר בדיאר עמרי (19) מהכפר סנדלה בשבת שעברה היה רצח על רקע לאומני. בהלווייתו של עמרי קראו "ברוח ודם נפדה את רוחך שהיד". גם משפחתו משוכנעת שנורה רק מפני שהוא ערבי, ובהשראתו של השר איתמר בן־גביר. ביישוב גן־נר סמוך לגלבוע, ובו כ־600 משפחות, אומרים התושבים שהיה זה ריב נהגים שהידרדר לרצח פלילי. איש לא סנגר על המעשה או על היורה, וכולם ציינו את השכנות הטובה עם התושבים "שם", שחטפה מכה. בינתיים הם נמנעים מלהיכנס לכפר עד שהעניינים יירגעו.


מאיר דהאן, בעל עסק


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2023/05/אור-נר.-מדור.-צילום-יוסי-אלוני28181-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
מאיר. צילום: יוסי אלוני

על המפה: אני מייצר בגדי עבודה ונעלי עבודה באזור התעשייה בגן־נר. אני חי פה 22 שנים ובמקור בכלל מיפו. אני יודע כמה חשוב לשמור על מרקם חיים.


המצפן: נראה לי שהצבעתי לבני גנץ. אני שונא את הקיצונים בשמאל כמו שאני שונא את הקיצונים בימין.


לאומני או פלילי: תמיד כשמעורבים ערבי ויהודי הרוחות מתלהטות. האירוע הזה יכול לחזור על עצמו בקלות כי הכביש פה משמש את ערביי ישראל לכניסה לג'נין. זה גורם לחבר'ה צעירים מהכפרים לנהוג בבריונות, וזה יוצר מתיחות. לא כולם, אבל זה קיים. צריך לזכור שאנחנו צריכים לחיות ביחד. אין פה מקום ללאומנות, כולנו אזרחי המדינה.


היה פה אירוע לפני שנתיים וחצי שהוא הצד השני של המשוואה: ילד שלנו נרצח באיזו תגרה עם צעירים ממוקיבלה. אצלנו לא היו דגלי חמאס בהלוויות. ההלוויה שם לא הייתה לעניין והיא הפכה ללאומנית. הפוליטיקאים שהיו שם לא אמרו מילה כשנרצח מישהו משלנו. בכלל, החבר'ה פה מאוד נעלבו וכעסו מהתגובה של הכפר. אבל אני לא מאשים, כי לא שופטים אדם בשעת צערו. במועצה הזאת יש יחסים טובים עם המגזר הערבי, אנחנו באים אליהם והם אלינו, אנחנו עובדים ביחד. חשוב לשמור על המרקם העדין.


מתן פרץ, מדריך ירי


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2023/05/אור-נר.-מדור.-צילום-יוסי-אלוני28198-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
מתן. צילום: יוסי אלוני

על המפה: אני גר בגן־נר כבר עשור. אשתי פסיכולוגית, ויש לנו עסק של אבחון לרשיונות נשק, בדרך כלל למאבטחים.


המצפן: הצבעתי לגנץ. כשהייתי ילד הסתכלתי למעלה על המנהיגים שלי. אני רוצה שהילדים שלי יראו מנהיג שמשדר את מה שגנץ משדר. כרגע מי שלמעלה לא משדר כלום. רק נתניהו אשם בקרע המטורף בעם.


לאומני או פלילי: חד־משמעית פלילי. יש המון אירועים של חיתוך בכבישים, וזה שבמקרה הוא היה ערבי, הוא גם היה יכול להיות יהודי. אני לא יודע מה היה קורה שם בדיוק, אבל גם אם היה יהודי זה היה יכול להיגמר ככה. בגדול, אני קונה שם והם באים לפה והיחסים טובים ובריאים.


יש לי חברים מסנדלה וממוקיבלה. עכשיו לא הייתי נוסע לשם כי זה קצת אצבע בעין, אבל היחסים תקינים לגמרי. כל אירוע כזה הופך את האווירה לנפיצה, וככה זה בכל הארץ.


יוקרה לוי, בעלת עסק


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2023/05/אור-נר.-מדור.-צילום-יוסי-אלוני28259-120x86.jpg 120w, https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2023/05/אור-נר.-מדור.-צילום-יוסי-אלוני28259-750x530.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
יוקרה. צילום: יוסי אלוני

על המפה: השם שלי מחייב. יש לנו עסק למטבחים ובעלי קרא לו על שמי, מטבחי יוקרה. כשנולדתי אמא שלי אמרה שיש הרבה דברים יקרים והיא לא יכלה לקנות לי, אז היא קראה לי יוקרה. אני גרה בגן־נר 13 שנה.


המצפן: הרבה זמן לא הלכתי להצביע כי לא הרגשתי שמישהו באמת עושה משהו. בפעם האחרונה ממש שכנעו אותי והלכתי להצביע לליכוד. לא משנה לי מי יהיה שם, העיקר שיעשו לטובת היחד של העם, הביטחון, הכלכלה. המצב היום רק גורם לי לא ללכת להצביע בפעם הבאה.


פלילי או לאומני: יש חששות. מפחדים מתגובה שתגיע. אנחנו ביחסים טובים איתם. אני מאמינה שזה יירגע ונחזור לשכנות הטובה. האירוע הזה פלילי לגמרי, אנשים מכירים את הנפשות הפועלות. יכול להיות שמכיוון שהוא היה ערבי זה הלחיץ את הבחור יותר, ויכול להיות שאם הוא היה יהודי הוא לא היה מגיב ככה, אבל גם בין יהודים לצערנו זה יכול להיגמר בירי. העובד הכי ותיק שלנו הוא אחיין של הנרצח. התקשרנו ביום הראשון והוא לא ענה. אתמול הוא ענה והיה נסער ובכה. זו הרגשה לא נעימה, ואין כל כך מה לומר. זה לא היה צריך להיגמר ככה.


אריק דביר, מנהל פרויקטים


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2023/05/אור-נר.-מדור.-צילום-יוסי-אלוני28244-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
אריק. צילום: יוסי אלוני

על המפה: אני במקור מבית־השיטה. מנהל פרויקטים בחברת מקסופט, שעוסקת בתוכנות הנהלת חשבונות. אני גר בגן־נר מ־1999.


המצפן: הצבעתי ליאיר לפיד אבל אני לא מרוצה. כשהם היו בשלטון הם לא עשו את הדבר היחיד שהם היו צריכים לעשות, וזה לגרום שביבי לא יהיה בשלטון. לשם זה הם נבחרו.


לאומני או פלילי: זה אירוע מטורף שלא צריך לקרות. רצח בשידור חי. אני קצין משטרה מתנדב כבר 35 שנים, אין דבר כזה שמישהו בורח ממך ואתה יורה בו. הירי היה מ־שישה־שבעה מטרים, מאחורי גדר בטיחות, על אדם שפותח את הדלת של האוטו. הייתה סכנת חיים מיידית? החלטת שיש לו נשק? אבל זה אירוע פלילי נטו ולא צריך להפוך אותו לאומני.


זה הכעיס אותם מאוד, גם אותנו. אנחנו מאוד מחוברים לסנדלה, ופתאום נהיו שם מאפיינים לאומניים, ולא הכרנו את זה קודם. ההלוויה הציפה את זה. ברור לי שהמשפחה רגילה, אבל כמו כל דבר, כשנכנסים הפוליטיקאים או הדת זה נהיה רע. לפני שנתיים היה מקרה הפוך, שנרצח בחור מגן־נר. שום כתב אישום לא הוגש, אבל שם יודעים מי זה. לא יצאנו עם דגלי לה פמיליה ולא שרפנו שום דבר, כי שכנות היא דבר שצריך לשמור עליו. והטראומה שלנו מהרצח ההוא היא לא פחות מהרצח השבוע.


רמי פנחס, נהג אוטובוס


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2023/05/אור-נר.-מדור.-צילום-יוסי-אלוני28254-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
רמי. צילום: יוסי אלוני

על המפה: אני מהראשונים כאן, ממרץ 87'. במקור אני ממושב פרזון, אחד מיישובי התענכים. הייתי איש קבע בצבא הרבה שנים, בחוליית ביקורת של חיל הרפואה. כשיצאתי לפנסיה, אני לא יודע לשבת בבית, אז אני נהג באגד, בעיקר בקו לירושלים.


המצפן: כל החיים שלי הצבעתי ליכוד. אפילו אם טיבי יהיה בראש אצביע ליכוד. יש להם בעיות בממשלה, בן־גביר שמושך אותם לכל מיני פינות אבל אני מקווה שהוא יתעשת ויבין שאו שהוא יהיה שר או שהוא יהיה כלום.


לאומני או פלילי: זה לא היה לאומני בשום פנים ואופן, פשוט ריב על הדרך. זה מעשה שטותי, אחרי שהוא ניתק מגע אתה לא צריך לירות. הייתי מהראשונים ביישוב לקרוא להרגיע כדי לשמור על השכנות הטובה.


אני חושב שמה שקרה בהלוויה הוא בגלל הכוחות הזרים שהגיעו, כמו אחמד טיבי, שהתסיסו את העניין. יש לי שם חברים, אני קונה שם קבוע.


The post "ילד שלנו נרצח באיזו תגרה עם צעירים ממוקיבלה. אצלנו לא היו דגלי חמאס בהלוויות" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 2/63 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: