פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
16/5/2023 6:25

השביתה במעונות היום השיקומיים בוטלה: "נתקן את העוול"

אחרי שהודיעו מוקדם יותר היום (ג') ארגוני המעונות השיקומיים על השבתת 140 מעונות היום לילדים בעלי מוגבלויות, שר הרווחה מרגי ושר האוצר סמוטריץ' הגיעו להסכמה בדבר שיפוי המעונות השיקומיים, והשוואת תנאי השכר של הסייעות במעונות אלו להסכם הסייעות בשלטון המקומי. 


על פי ההודעה שפרסמו שני המשרדים, שיפוי המפעילים על העלאה בשכר הסייעות תיכנס לתוקפה מיד עם אישור תקציב המדינה, הצפוי לעבור בכנסת אחרי חג השבועות. עקב הסיכומים, הודיעו מספר ארגוני מעונות לשר על ביטול הכוונה לשבות ואף הוציאו על כך הודעה להורים.


"אני מודה לשר האוצר והצוותים המקצועיים על ההסכמות בדבר שיפוי המעונות השיקומיים", אמר השר מרגי, "ההסכם שאליו הגענו מתקן את העוול ומשווה את תנאי העסקה של הסייעות במעונות השיקומיים לאלו של המעונות בשלטון המקומי. אני מודה למפעילי המעונות על ניהול משא ומתן ענייני. כמה מהם כבר הודיעו על הסרת איום השביתה ואני קורא ליתר המפעילים לפעול באופן דומה. משרד הרווחה והביטחון החברתי ימשיך לפעול לקידום השירותים לאנשים עם מוגבלות מלידה ועד זקנה".


הסכסוך הנוכחי בין הארגונים למשרדי האוצר והרווחה החל כשנחתם הסכם השכר בין האוצר להסתדרות ונכנס לתוקף בתחילת אפריל. ההסכם החדש לא כלל את נשות הצוות במעונות השיקומיים ויצר פער בתנאי השכר. הדבר גרם לגל עזיבה גדול בקרב צוותי המעונות שבחרו לעבוד במוסדות אחרים, במשרד החינוך וברשויות המקומיות, בשכר גבוה יותר. בשבועות האחרונים מספרים בארגונים על עשרות עובדות שעזבו והביאו למחסור ניכר באנשי צוות במעונות היום השיקומיים. 


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 1/F190902MS10-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 912px) 100vw, 912px" />
מעון, אילוסטרציה. צילום: משה שי, פלאש 90

ביום חמישי האחרון התריעו ראשי הארגונים כי החל ממחר תיעצר פעילות המעונות השיקומיים בכל רחבי הארץ, ומאז נערכו שיחות אינטנסיביות בין הצדדים במטרה להגיע לפתרון מוסכם. בארגונים טוענים האחראים למצב הם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי וכי "בכל השיחות שנעשו עם נציגי האוצר והרווחה – התקבלו תשובות מתנערות ומתחמקות וכי אין מענה פרקטי המוביל לפתרון". 


בתום שיחה שהתקיימה בשעות הבוקר עם נציגי האוצר והרווחה, עדכנו הארגונים כי על אף התקוות למימוש ההבטחות, נציגי הממשלה שהגיעו לפגישה לא בקיאים בנתונים ובצרכיהם ואינם מבינים את חומרת המצב: "מציאות נוראית זו, המייצרת אפליה ונטישה מאסיבית של צוותים בעקבותיה, מונעת מאיתנו לספק מענים קריטיים אלו לפעוטות בגילאי 0-3 עם מוגבלויות. עצירת פעילות מעונות היום השיקומיים היא פגיעה קשה וחמורה בזכויות בסיסיות אותן הממשלה מחוייבת לספק על פי חוק", אמרו בארגונים והבהירו כי, "עדיין ניתן למנוע את ההשבתה. לשם כך, על נציגי הממשלה להתכנס במלוא הרצינות ובאופן מיידי, לספק פתרונות, ולא סיסמאות". 


אחרי ההודעה המוקדמת על השביתה המתוכננת במעונות היום השיקומיים, שלח יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס מכתב שרי האוצר והרווחה ובו קרא להם להתערב באופן מיידי במשבר. "אנו עדים לנטישת עובדים, קושי בגיוס עובדים, מתן שירות חסר ולא איכותי, הזנחת אוכלוסיות פגיעות והשארתן ללא מענה. עליכם מוטלת החובה, לפעול ולמצוא פתרון לתופעה זו שלפתחנו, ולעצור את "כדור השלג" ההולך ומתגלגל. אני קורא למשרד האוצר להכניס יד לכיס, לתקצב הסכמי שכר תואמים כולל ההסכמות המקדימות באשר לעובדים נשוא מכתב זה, וזאת בדחיפות בטרם יהיה מאוחר מדי".


The post השביתה במעונות היום השיקומיים בוטלה: "נתקן את העוול" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/43 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: