פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
16/5/2023 8:12

"בעקבות משחררים": להעמיק את הקשר עם יום ירושלים

במוקד יום ירושלים עמד בשנים האחרונות מצעד "ריקוד הדגלים", אך מיזם חדש ינסה להעלות על נס את מורשת הקרב של העיר. תחת הכותרת "בעקבות משחררים", יגיעו השנה מאות תלמידים ומטיילים אל אתרי הקרבות סביב העיר העתיקה בירושלים, שם יפגשו פנים אל פנים לוחמים שלחמו במלחמת ששת הימים, לשמוע את סיפור הקרב מפי אלו שהיו שם.


איציק שכטר, תושב קדומים, שלחם בגבעת התחמושת בחטיבה 55, עולה כל שנה לירושלים. "יום אחד החלטתי שכדי להנציח את החברים שלי אני אספר את מה שעברנו", הוא מספר לאתר מקור ראשון. "יש הרבה טענות לנוער של היום אבל אני במשך השנים למדתי שבני נוער רוצים לדעת, ואני נפעם מהרצינות והשאלות שלהם. אחרי שאני יוצא משיחה ומקבל חיבוק מילד או מישהו אומר לי שאני המודל שלו בחיים, עשיתי את שלי".


שכטר מתייחס לחשיבות השיחות והמפגש דווקא בימים אלו: "במצב החברתי היום עם מה שקורה במדינה, אני כאדם שגדל על הצורך לכבד את הצד השני, רואה חובה לפגוש אנשים לא מהזרם שלי, חלוקים בדעות. לצערי יום ירושלים אומר כיום הרבה יותר לחברה הדתית יום ירושלים מאשר לחברה החילונית". 


סגן ישי שכטר, בנו של איציק, נהרג בלבנון לפני 26 שנה. "אני חושב שכל נושא גבעת התחמושת והמורשת הוביל אותי לחינוך הילדים, ישי גם מונצח בגבעת התחמושת, ככה אני סוגר מעגל עם הנערים, הם מתחברים גם למלחמת ששת ימים וגם למלחמת לבנון שיותר קרובה בזמנים אליהם". 


מאיר נקש, יוזם ומנהל המיזם, שירת גם הוא כחייל חייל מילואים צעיר בחטיבה 55 של הצנחנים. "מטרת האירוע היא להעלות על נס את היום הגדול שלו זכינו לפני 56 שנה יחד עם ללוחמי 67' שחרפו נפשם למען כיבוש העיר העתיקה, הר הבית והכותל המערבי", הוא אומר השבוע. "זה מעט מן הכבוד אליו ראויים הלוחמים שנלחמו במלחמת ששת הימים לשחרורה של בירתינו – ירושלים". הוא מדגיש כי המפגשים ללא תשלום אך נדרשת הרשמה מראש.


אריה קינג סגן ראש העיר אמר כי "אנו גאים להוביל את החיבור בין לוחמי ששת הימים לדור הצעיר ולחבר את הציבור הרחב למורשת הקרב על שחרור ירושלים, הכרת ירושלים והוקרה למשחררי העיר".


The post "בעקבות משחררים": להעמיק את הקשר עם יום ירושלים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/43 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: