פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
16/5/2023 8:29

מספר הנרצחים בפיגוע עלה – כתב האישום נגד המחבלים הוחמר

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד הרשיע היום (ג') את שני מבצעי הפיגוע הרצחני באלעד, אסעד אלרפאעי וצבחי אבו שקיר בכתב אישום מתוקן שהגישה נגדם הפרקליטות. כתב האישום המתוקן חמור מכתב האישום המקורי שהוגש נגד השניים, ויחד איתו הוגשו לבית המשפט הסכמות בין התביעה להגנה, לפיהן ייגזרו על שני המחבלים ארבעה מאסרי עולם מצטברים בגין עבירות רצח בנסיבות של מעשה טרור ועונש מצטבר של 20 שנות מאסר בגין יתר העבירות.


כזכור, ביוני 2022 הגישה פרקליטות מחוז מרכז נגד השניים כתב אישום בגין ביצוע שלוש עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, מעשי טרור בצוותא חדא, מעשי טרור של ניסיון רצח בצוותא חדא, מעשי טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות בצוותא חדא, מעשי טרור של פציעה בנסיבות מחמירות בצוותא חדא וכניסה לישראל שלא כדין.


מכתב האישום עולה כי המחבלים עבדו בעבודות חשמל ביישוב אלעד, זאת על אף שלא היו להם היתרי כניסה לישראל. באוגוסט 2021 אבו שקיר החליט לבצע פיגוע טרור בישראל ולמות כ"שהיד", זאת על רקע מות חברו בעימותים מול צה"ל. תחילה, אלרפאעי סירב לשתף פעולה, אך בהמשך, לאחר מותו של חבר נוסף של אבו שקיר, החליטו השניים לבצע פיגוע ולרצוח יהודים ישראלים באשר הם, ממניעים לאומניים ואידיאולוגיים.


לשם כך, על פי כתב האישום, השניים הצטיידו בסכינים ובגרזנים, ובחמישה במאי 2022 הגיעו לעיר אלעד, שם רצחו בדקירות את הנהג אורן בן יפתח ז"ל שהסיע אותם והשליכו אותו מהרכב. מיד לאחר מכן יצאו למסע הרג רגלי ברחובות העיר במהלכו רצחו באמצעות גרזן את בועז גול ויונתן חבקוק ז"ל וניסו לרצוח חמישה אזרחים נוספים שנפצעו באורח קשה, לעתים לנגד עיני ילדיהם. לאחר מכן השניים נמלטו מהמקום והמשיכו במנוסתם בשטחים פתוחים במשך שלושה ימים, עד שנלכדו לאחר מצוד נרחב של כוחות הביטחון.


כתב האישום המתוקן לחומרה הוגש על ידי עורך הדין בוג'ו, לאחר שבחודש פברואר האחרון אחד מחמשת האזרחים שהותקפו ע"י אלרפאעי ואבו שקיר, שמעון מעטוף ז"ל, נפטר מפצעיו. בעקבות כך, עלה מניין הנרצחים באירוע לארבעה, ובהתאם לכך תוקן כתב האישום כך שלשניים מיוחסות ארבע עבירות של רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור בצוותא חדא. נוסף על כך, כתב האישום המתוקן מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח בצוותא חדא, מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות בצוותא חדא, מעשה טרור של פציעה בנסיבות מחמירות בצוותא חדא וכניסה לישראל שלא כדין.


עוה"ד ליקול טמסוט והדר עזרא וייזל, המייצגות את משפחות הנרצחים מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, מסרו כי "ביום 5 במאי 2022 נרצחו באכזריות בועז גול ז"ל, יונתן חבקוק ז"ל ואורן בן יפתח ז"ל וכן שמעון מעטוף ז"ל אשר נפצע בפיגוע ומאוחר יותר מת מפצעיו וכן ונפצעו רבים נוספים. זאת, לאחר שמחבלים הגיעו לעיר אלעד למסע הרג של חפים מפשע באמצעות גרזנים שהכינו מבעוד מועד. היום, בית המשפט אמר את דברו עת הרשיע את המחבלים אסעד אלרפאעי וצבחי אבו שקיר, בעבירת רצח בנסיבות מחמירות".


"ממועד הרצח שלושת המשפחות, אשר לוו ויוצגו לאורך ההליכים המשפטיים על ידי הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, התקשו לעבד את האובדן האכזרי ולהמשיך במסלול חייהם ללא יקירם. איש לא יוכל להחזיר את שאיבדו, ואולם, הם מקווים כי בסופו של יום בית המשפט יחזיר להם את תחושת השליטה ויקבע בצורה ברורה וחד משמעית שיש להוקיע את ההתנהגות הנלוזה והאכזרית של המחבלים ולהותירם מאחורי סורג ובריח", הוסיפו עורכות הדין.


The post מספר הנרצחים בפיגוע עלה – כתב האישום נגד המחבלים הוחמר appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/43 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: