פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
16/5/2023 9:06

"מעולם לא שבתנו": המאבק של מעונות היום השיקומיים מעלה הילוך

סאגת השביתה במעונות היום השיקומיים נמשכת: הבוקר (ג') הודיעו ראשי הוועד כי 180 המעונות ל-4,000 הפעוטות המתמודדים עם מוגבלויות שונות – יושבתו מחר, זאת בעקבות חוסר ההתקדמות במשא ומתן מול משרדי האוצר והרווחה על שכר הצוות במעונות.


בצהריים פורסמה הודעה ממשרד הרווחה לפיה השר יעקב מרגי התערב בסוגיה והודיע כי הגיע להסכמה עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדבר שיפוי המעונות השיקומיים, והשוואת תנאי השכר של הסייעות במעונות אלו להסכם הסייעות בשלטון המקומי, ולכן השביתה בוטלה.


בשיחה עם אתר מקור ראשון, רועי פלפל, מנכ"ל ארגון "בית מיכה" שמכהן בהתנדבות כיו"ר ועד מעונות היום השיקומיים, מספר כי הופתעו מאוד מהודעת משרד הרווחה. "היינו היום ב-8 וחצי בבוקר בפגישה עם משרד הרווחה והם הבטיחו לנו שיחזירו תשובה בהמשך היום בכמה יהיה השיפוי בגין התוספת הזאת. הדבר היחיד שהם אמרו זה שהשר נכנס לעובי הקורה והוא גם הבטיח שלא תהיה דיפרנציאציה בין מה שמשלמים לסייעות במגזר הציבורי למקבילותיהם במעונות היום השיקומיים".


ראשי מעונות היום השיקומיים שמחו על התקדמות המשא ומתן וכוונת השר, אך ציינו בפני הגורמים ברווחה כי ההודעה לתקשורת על כך שהשביתה בוטלה לא יצאה על דעתם. "נדהמנו ופנינו למנכ"ל משרד הרווחה כדי שיבהיר לנו את העניין ואנחנו מחכים שהוא יענה לנו. כרגע השביתה מתקיימת כרגיל".


יש ארגונים שהודיעו שהם לא ישבתו מחר.


"יכול להיות שיש ארגון או שניים שאולי מכירים את השר ולכן לא שובתים. יש 40 ארגונים, אז יכול להיות שיש כאלה. יש 180 מעונות – הרוב המוחלט בפנים ולא קונה את הדבר הזה".


פלפל מציין כי מעונות היום השיקומיים מקבלים תשלום פר ילד, "זה נקרא 'הועדה'. אנחנו לא יודעים עד רגע זה בכמה יעלה התשלום. בשקל אחד, במאה או באלף. אין לנו מושג. השר רק אמר שנקבל כמו שמקבלים שם, אבל כמה נקבל? לא קיבלנו תשובה. אנחנו מתחננים בפניהם שיסבירו, מקווה שיש להם סיבה טובה".


איך זה שהגעתם לשביתה שתשאיר 4,000 פעוטות עם מוגבלויות בבית?


יש חוק מעונות יום שיקומיים שקיים כבר 22 שנה. מעולם לא שבתנו, אפילו ליום אחד, היום היחיד שאנחנו לא עובדים בו זה יום כיפור. אין שביתות אצלנו, וגם כמעט ואין חופשות. רק שבוע וחצי של חופשה בקיץ. גם בקורונה לא השבתנו, אפילו לא ליום אחד. זה לא קמפיין של הסתדרות, אין פה דילים פוליטיים, אין פה פוליטיקה. הילדים האלה הם של מדינת ישראל והמדינה התחייבה לדאוג להם. אנחנו כעמותות נחשבים לזרוע הארוכה של המדינה שדואגים להם במקום המדינה עצמה. אבל תנו לנו כסף בשביל לדאוג להם".


סייעת מתחילה במעונות היום השיקומיים מרוויחה 6,500 שקל למשרה מלאה, כשאי ההכללה של נשות הצוות במעונות בהסכם עם ההסתדרות הביאה לגל עזיבה משמעותי. "זה בושה וחרפה. אנחנו רוצים לשפר את התנאים. סייעת שנמצאת אצלנו מחר יכולה לחצות את הכביש ולקבל שכר גבוה ב-30 אחוז ברשות המקומית. אני לא יכול להגיד לה כמה היא תרוויח אצלנו. לכן היא חוצה את הכביש, זה אבסורד", אומר יו"ר ועד מעונות היום השיקומיים. "ההורים מבינים את זה ולא רוצים שהיא תעזוב, אז עם כל האהבה שלה למקצוע והמחויבות לילדים – היא צריכה להביא משכורת הביתה. זה לא טוב כשאומרים 'יהיה בסדר', אז אני הכי מוטרד".


"אנחנו לא רוצים לשבות ומעולם לא עשינו דבר כזה", אומר פלפל ומספר כי מחר ב-10:15 בבוקר יתקיים דיון מיוחד בנושא בוועדה לזכויות הילד. "ההורים רוצים לעלות מחר לירושלים – הם לא קונים את השטיקים האלה".


איזה סכום תבטל את השביתה?


"אני לא מנהל משא ומתן דרך התקשורת וזה גם לא מכובד כלפיהם".


The post "מעולם לא שבתנו": המאבק של מעונות היום השיקומיים מעלה הילוך appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 2/55 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: