פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/5/2023 7:37

השר משה ארבל: "כשקוראים לחרדים 'מוצצי דם', זו הסתה שעלולה לגרום לאלימות ויותר מזה"

קשה להקיף בריאיון אחד, ואפילו נרחב, את שלל הסוגיות שמונחות לפתחו של משה ארבל. באופן חריג ותקדימי הוא עומד בראש שני משרדים מרכזיים וחשובים, שכל אחד מהם רצוף אתגרים בוערים ומורכבים. במהלך שיחתנו הוא מטפל במשבר ההפריה בבית החולים אסותא, ובניסיון לספק לאזרחי ישראל דרכונים לפני חופשת הקיץ. על שולחנו ממתינים הפערים בשירותי הבריאות בין מרכז לפריפריה, מחירי הדיור המאמירים, הסכם השכר עם האחיות, הבחירות המתקרבות לרשויות המקומיות, ועוד ועוד. בתוך כל אלה, מסתבר לנו תוך כדי השיחה, הוא גם דוקטורנט למשפטים.


ברמה המעשית, איך אדם אחד יכול לנהל שני משרדים כל כך גדולים?


"אני שואל את עצמי את השאלה הזאת מדי יום. בכל בוקר אני שואל את עצמי אם אתמול קיימתי את המחויבות שלי לאזרחי ישראל כדין וכפי שמצופה ממני בשני המשרדים האלה, ואני מבטיח לכם שאם אגיע למסקנה שאני מועל בתפקידי ובמחויבות שלי לתת את המקסימום בשני המשרדים האלה, אשים את המפתחות על השולחן. אין לי ספק בכלל. אני עובד מאוד מאוד קשה, 16־17 שעות ביממה. זה דורש קשב, וזה על חשבון הבית".


מאז פרישתו הכפויה של אריה דרעי מהממשלה, ארבל הוא הפוליטיקאי הבכיר ביותר בש"ס. בכובעו זה הוא נושא על גבו גם את הביקורת הגואה כלפי הציבור החרדי נוכח הכספים הקואליציוניים למוסדות הלימוד החרדיים שאינם מקנים לתלמידיהם לימודי ליבה, עם טענות בדבר "ביזת הקופה הציבורית".


אל ביקורת זו מצטרפת גם המחאה נגד הרפורמה המשפטית, אשר מוביליה הרחיבו אותה בשבועות האחרונים מול הציבור החרדי, עם טענות הוויכוח הוותיק בסוגיית הגיוס. "לצערי הרב זו לא תופעה חדשה", אומר ארבל. "הרצון לייצר הקאה של היהודי או מה שמייצג יהודי, התחיל לצערי הרב – אני שונא להשתמש בהשוואות לשנות השלושים – אבל התחיל באזורים הללו, וזה ממשיך, ואני לא אשווה את זה לתקופות ההן. אנחנו במדינה ריבונית, יהודית ודמוקרטית, זכותם של חברי אופוזיציה לבקר אותנו, אבל תופעות מכוערות ומסוכנות כמו זריקת כסף על בחורי ישיבות שלא כרעו ולא זזו מול אותו פרובוקטור, להראות כביכול שהם חולבים את המדינה, או דיבורים על 'מוצצי דם', אלו אמירות קשות. חכמים היזהרו בדבריכם. אני רוצה להאמין שאותם אנשים חכמים, וצריכים להיזהר בדבריהם. זה מסוכן, ההסתה הזו עלולה לגרום, ואני אומר את זה בכאב, לאלימות ויותר מזה".


מה חשבת על ההפגנות שהגיעו לבני־ברק?


"אני חושב שהציבור החרדי גילה באותן הפגנות מה המשמעות של קידוש השם, 'ישראל אשר בך אתפאר'. מגיעים אנשים ברוח קרב ומוצאים מולם אהבה גדולה, סירי צ'ולנט וקבלת פנים יוצאת מן הכלל. התופעות האלה מלמדות הרבה על מעלתם של לומדי התורה, על אהבת ישראל שבהם. למרות כל חילוקי הדעות, יש לנו הרבה מאוד דברים משותפים, טוב משותף. אם ננסה להתאמץ ולהתמקד בו, נצא כמדינה הרבה יותר טוב".


הראיון המלא יתפרסם מחר (ה') ב"יומן" של מקור ראשון



The post השר משה ארבל: "כשקוראים לחרדים 'מוצצי דם', זו הסתה שעלולה לגרום לאלימות ויותר מזה" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/46 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: