פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
30/5/2023 1:16

פיגועי הירי מג'נין: הסיוט החדש של תושבי הגלבוע

נסו לדמיין לעצמכם את שגרת חיים היומית שלכם בסביבה הכי בטוחה- הבית. תחשבו על ערב שקט בבית עם הילדים והמשפחה כשברגע אחד השקט מופר וקליע בקוטר 7.62 חודר דרך החלון ומאיים על החיים של האנשים הכי יקרים לכם. זו פחות או יותר התחושה עימה מסתובבים תושבים בגלבוע אחרי פיגועי הירי שאירעו השבוע ביישוב גן נר.


היישוב גן נר עלה לאחרונה לכותרות לאחר שוויכוח של שני נהגים, יהודי וערבי, הפך לרצח מזעזע על הכביש הסמוך ליישוב. האירועים בשנים האחרונות בגן נר תמיד לוו בניסיון של התושבים להבהיר כי הדו קיום והשכנות הטובה הם מעל הכול, ומאמציהם לרוב נשאו פרי והצליחו להחזיר את שגרת השכנות הטובה, שהייתה אחד הסממנים שאפיינו את האזור. כעת, בגן נר מקווים שהממשלה ומערכת הביטחון יעשו הכול כדי להבטיח את השקט ושגם השכנים מסביב ידעו לקחת צד ולגנות את הטרור החדש שמאיים על השגרה.




Video: חטיבת ג'נין עם תיעוד הירי היום לעבר רכב במבוא דותן


הירי השבוע לעבר היישוב גן נר בגלבוע היה השלישי בתוך כמה ימים. קבוצת הטרור שקיבלה הפעם את אחריות לירי לגלבוע ולאזור מבוא דותן הסמוך מכנה עצמו "קבוצות טארק עז א-דין". הקבוצה החדשה קרויה על שם בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל במבצע מגן וחץ בעזה, ומשתייכת לגדוד ג'נין של הזרוע הצבאית של הגיהאד האסלאמי. זיהוי האחראים לירי לא מעודד את התושבים.


״לנו אין כיפת ברזל ולהם יש עמדות תצפית מאוד מדאיגות״ אומר מאיר דהן תושב הגלבוע. ״אני עובד המון במבוא דותן ובגן נר ואני אומר לך, האנשים פה חוששים בעיקר מזה שהאירוע יחלוף ולא יהיה מענה. גם אני נוסע פה בכבישים ורואה את ג׳נין ואומר לך שאם ארגוני הטרור שם יבחרו לחורר בתים מרחוק זה יהפוך עד מהרה לסיוט. זה אסור שיקרה״.


הקו האווירי מג׳נין לגלבוע הוא כשני ק״מ. בגן נר יש שתי שכונות – אחת קרובה וגבוהה ודי חשופה והשנייה רחוקה יותר והיא נמוכה מזו הקרובה לגבול. ירי ממרחק כזה לא נחשב למדויק אבל קליע בקוטר 7.62 הוא בעל יכולת פגיעה קטלנית גם מטווח גדול כזה.


יניב בן שימול כבר הפך להיות חלק מ״הנוף״ התקשורתי של היישוב. הוא הרבש"ץ של גן נר וכחלק מתפקידו הוא הראשון שקופץ לכל אירוע ביטחוני. הוא מודה שהעובדה שאין פגיעות בנפש, למרות האירועים האחרונים, זה לא פחות מאשר נס. "הירי הזה נורה בשני כלי נשק מסוגים שונים, שירו מכיפה סמוכה אל מול היישוב שלנו, מעבר לקו ההפרדה", אמר בן שימול השבוע אחרי הירי. "היישוב נמצא מול קו התפר ואפשר לראות ממנו את מסוף ג'למה, המדינה צריכה למצוא דרך לספק כאן ביטחון. אנחנו שומעים כל מה שקורה בצד השני והירי הזה מכניס תושבים לחרדות״.


״יש ימים שאנחנו שומעים צרורות״ מספרת אדווה תושבת היישוב. ״בדרך כלל מתעלמים אבל ברגע שכדור כזה פוגע בבית, בצרור הבא אני לא אתעלם. זה מפחיד מאוד, במיוחד שהילדים לבד בבית ואנחנו בעבודה. אנחנו מיד מתקשרים ומבררים מה קורה והאם הכול בסדר״.


תחושת התושבים מוצדקת ובמערכת הביטחון לא מתכוונים לתת לאירוע הזה להפוך לשגרה. צה״ל כבר נערך להביא את המודיעין על חוליות הטרור וגורם ביטחוני מבהיר כי ״נבוא עימם חשבון״. גם שר הביטחון יואב גלנט נכנס לתמונה ומבקש שיקוף של תמונת מצב על בסיס קבוע. גורם ביטחוני מוסיף: ״אין שום כוונה להפוך את הירי הזה למוכל. כמו שאנחנו יודעים להגיע למחבלים אנחנו נגיע גם לחולייה שביצעה את הירי הזה. אין יותר ערי מקלט למחבלים ביו״ש״, הוא מבטיח לתושבים.


The post פיגועי הירי מג'נין: הסיוט החדש של תושבי הגלבוע appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/58 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: