פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
30/5/2023 1:41

שידור ישיר מהלוויית הרב אדלשטיין: רחובות מרכזיים בבני ברק נחסמו, עומסי תנועה כבדים במרכז

במשטרה נערכים הבוקר (ג') לסדרי הלווייתו של מנהיג הציבור הליטאי הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל אשר הלך לעולמו הבוקר. הלוויה צפויה לצאת בשעה 15:30 מהיכל ישיבת פוניבז' בבני ברק, ולעבור דרך רחובות רבי עקיבא וחזון איש בעיר. כמו כן נמסר כי גבעת ישיבת פוניבז' תהיה סגורה לקהל, התחבורה הציבורית ורכבת ישראל מכל רחבי הארץ יתוגברו החל מהשעה 12 וכי הציבור נקרא לצאת מוקדם ככל האפשר ולהתמקם באזור רחובות רבי עקיבא וחזון איש בעיר.


שידור ישיר מהלוויית הרב גרשון אדלשטיין בבני ברק:



דובר המשטרה למגזר הדתי והחרדי, שבתי גרברצ'יק, אמר כי הצפי במשטרת ישראל הוא להגעה של עשרות אלפים ולקראתה כבר נחסמו רחובות במרכז בני ברק. לדברי גרברצ'יק "אנחנו ממליצים להגיע באוטובוס ולא בכלי רכב פרטיים. המשטרה סוגרת חלק ממרכז בני ברק כדי למנוע הגעה של כלי רכב. ערים חרדיות מתארגנות באוטובוסים שלמים". בבני ברק למודים הלוויות ענק של גדולי הדור הקודמים, ובשל החשש ממקרים מסוכנים, מדגיש גרברצ'יק "אנחנו מבקשים מהציבור לא לנסות לטפס על עמודים, מכוניות ותחנות אוטובוס".


לקראת מסע לוויית הרב גרשון אדלשטיין, אגף התנועה נערך לחסימת כביש 4 לשני הכיוונים בין צומת גנות לצומת מורשה. ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע לציר זה ולבחור בדרכים חלופיות, בשעה זו עומסי תנועה כבדים בצירים הבאים:



  • כביש 1 מע' גנות – לה גווארדיה

  • כביש 4 צפ' חולון- גבעת שמואל

  • כביש 4 דר' אם המושבות- גבעת שמואל

  • כביש 20 צפ' וולפסון – גלילות.

  • כביש 20 דר' גלילות- לה גווארדיה.


עוד נמסר כי מומלץ להיעזר האפליקציות הניווט שיעודכנו בדבר חסימות ושינויים בהסדרי התנועה וכן במוקד המידע של משטרת ישראל 110 ובערוץ הטלגרם של אגף התנועה בלינק המצורף. מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית. חל איסור על נטישת רכב בצד הדרך. רכבים אלו ייגררו ותתבצע אכיפה חסרת פשרות.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... _27_56-e1656569336434.jpg 660w" sizes="(max-width: 300px) 100vw, 300px" />
הרב גרשון אדלשטיין. צילום: קוקו

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ספד הבוקר לרב המנוח ואמר כי הוא "היה סמל ודוגמה בלימוד תורה ובעמל עד יומו האחרון, זה חסרון עצום וצער גדול לי באופן אישי ולעם ישראל בכלל. ביקרתי אותו בביתו, וקיבלתי מחוכמתו הגדולה ומעצותיו. תנחומיי למשפחתו, לתלמידיו הרבים, לנציגי הציבור שתחת הנהגתו ולכל מוקיריו".


גם במד"א החלו הבוקר להיערך לקראת מסע ההלוויה ובארגון נערכו מבעוד מועד בתיאום עם מחוז תל אביב ומרחב ירקון של משטרת ישראל על בסיס פקודת מבצע להלוויות ענק. הכוחות כוללים מאות חובשים, פרמדיקים ומגישי עזרה ראשונה מרחבי הארץ, אשר יאבטחו רפואית את הצירים ואת מסע הלוויה עם עשרות ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים ואופנועי מד"א הכוללים ציוד רפואי מתקדם. שירותי הדם של מד"א פועלים בשיתוף הפעולה עם בתי החולים בסביבה, על מנת לוודא שמלאי הדם מספיק במקרה של מקרה חירום. בנוסף, ערוכים במגן דוד אדום להגיש סיוע מידי ונרחב בעת אירוע רב נפגעים.


מנכ"ל מד"א, אלי בין, מסר הבוקר כי "מגן דוד אדום מתאבל עם פטירתו של גדול התורה, ראש ישיבת פוניביץ' הרב אדלשטיין זצ"ל. האבטחה הרפואית של הלוויה היא אירוע לאומי, ומגן דוד אדום כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל נערך בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל והרשויות וערוכים בכוננות מלאה לאבטח רפואית את מסע הלוויה, עם מאות חובשים ופרמדיקים שיפרסו בשטח ובאמצעות אמצעים טכנולוגיים ורפואיים. רמת הכוננות של מד"א תעלה. אני קורא למשתתפים בהלוויה להישמע להנחיות כוחות הביטחון והמארגנים, להימנע מצפיפות ולנקוט באחריות וזהירות רבה".


מפקד מחוז דן בכבאות והצלה לישראל, טפסר רונן מכטייב, קיים אחר הצהריים הערכת מצב פיקודית לקראת מסע הלוויתו של מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב גרשון אדלשטיין שיחל בשעה 15:30 בהשתתפות מאות אלפי אנשים. מפקד המחוז הגיע לתחנת בני ברק על מנת ללוות מקרוב את מאמצי השליטה והפיקוד. מאות לוחמי האש ממחוז דן, מחלצים מיחידת העילית להבה, חניכי קורס חומ"ס, רכבי הכיבוי ואופנועי היחידה לתגובה מהירה פרוסים בצירי התנועה המרכזיים מהיכל ישיבת פוניבז' בגבעה בבני ברק לעבר בית העלמין נציבי ישיבת פוניבז'.


מכבאות והצלה לישראל נמסר כי "כוחות הכיבוי וההצלה הפועלים בזירה בכוננות גבוהה להתערבות מהירה בכל אירוע כפי שידרשו למתן מענה מיטבי לתרחישי הייחוס השונים. כלל הכוחות הפרוסים בשטח, באופן רגלי ורכוב, הכוללים את אופנועי היחידה לתגובה מהירה ורכבי החץ לתגובה מהירה, מצוידים באמצעים קלים וניידים על מנת לספק תגובה עוצמתית, יעילה, מהירה ונחושה, לכל אירוע העלול להתרחש".


הלוויית הרב גרשון אדלשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

The post שידור ישיר מהלוויית הרב אדלשטיין: רחובות מרכזיים בבני ברק נחסמו, עומסי תנועה כבדים במרכז appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/56 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: