פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
30/5/2023 5:41

הוועדה למינוי דיינים: הקואליציה בחרה את נציגיה

עם ההחלטה על מועד הבחירות לוועדה למינוי שופטים בעוד שבועיים, יידרשו חברי הכנסת להחליט גם באשר לזהות הנציגים בוועדה למינוי דיינים. על פי המסתמן כרגע, מפלגה אחת תיאלץ להישאר מחוץ לוועדה ולא לשלוח אליה נציג.


בשנה שעברה שינה שר הדתות דאז, מתן כהנא, את הרכב הוועדה, ומספר החברים בה גדל מ-11 ל-13, באמצעות הגדלת ייצוגה של הממשלה בוועדה בשר נוסף (מ-2 ל-3 נציגים), והגדלת ייצוגן של הטוענות הרבנית בוועדה באחת נוספת (מ-1 ל-2). החברים הנוספים בוועדה הם שני הרבנים הראשיים לישראל, שני דיינים של בית הדין הרבני הגדול, שני חברי כנסת ושני נציגי לשכת עורכי הדין. החוק קובע כי לפחות אחד מנציגי הממשלה בוועדה, לפחות אחד מנציגי הכנסת בוועדה ולפחות אחד מנציגי לשכת עורכי הדין בוועדה – יהיו נשים. 


השרים בוועדה צפויים להיות שר הדתות מיכאל מלכיאלי מש"ס, יו"ר הוועדה, השר דודי אמסלם, מתוקף תפקידו כשר במשרד המשפטים ושרה נוספת, כאשר על פניו נותר התפקיד פנוי לשרה אורית סטרוק ממפלגת "הציונות הדתית". בהסכם הקואליציוני סוכם שיהיה נציג של הציונות הדתית בוועדה למינוי דיינים, אבל במפלגה טענו כי "עדיין לא החליטו מי יהיה הנציג". כך גם באשר למפלגת יהדות התורה, שם צפויה הסיעה להתכנס ולהחליט על זהות הח"כ, שבהכרח יהיה גבר. 


מבין נציגי חברי הכנסת בהתאם לוועדה למינוי שופטים, קיים הנוהג לפיו אחד מהנציגים הוא מהקואליציה ועוד אחד מהאופוזיציה, ואחת מהם חייבת להיות אישה, כך שגם כאן תידרש האופוזיציה להחליט באשר לזהות חברת הכנסת שישלחו לכהן כחברה בוועדה.


גורמים באופוזיציה אומרים כי אם קארין אלהרר תיבחר לכהן כחברה בוועדה למינוי שופטים, יתפנה המקום לחכי"ת מ"המחנה הממלכתי", על המשבצת הזו יכולות להיבחר פנינה תמנו-שטה או אורית פרקש הכהן. 


בחירת נציגי הכנסת לוועדות המינויים יתקיימו ביום רביעי בעוד שבועיים, 14 ביוני. את הצעות המועמדות יש להגיש עד ליום רביעי הבא, שבוע לפני מועד הבחירות. מזכיר הכנסת יודיע לכל חברי הכנסת על שמות המועמדים לפחות 48 שעות לפני שעת פתיחת המליאה.


The post הוועדה למינוי דיינים: הקואליציה בחרה את נציגיה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/53 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: