פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
30/5/2023 7:03

ביקור הנשיא הרצוג באזרבייג'ן – מסר משותף לאיראנים

החום הרב בו התקבלו היום הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל בארמון הנשיאות המפואר בבאקו, שולח מסר ישראלי-אזרבייג'ני משותף נוסף אל עבר השכנה איראן. 


רק לפני כחודשיים נפתחה בארץ שגרירות אזרית, זאת לאחר שישראל הייתה לאחת המדינות הראשונות בעולם להכיר בעצמאות אזרבייג'ן המוסלמית, ופתחה בה שגרירות כבר בשנת 1993. בנוסף לפתיחת השגרירות, שר החוץ האזרבייג'ני ביקר השנה בישראל, ושר החוץ כהן החזיר ביקור בבאקו. התחממות היחסים מגיעה בין היתר על רקע הפשרת היחסים בין ישראל לטורקיה, ידידתה הגדולה של אזרבייג'ן. 


בתום הפגישה בין הרצוג והנשיא אלייב היום בארמון עטוי נברשות הקריסטל, אמר נשיא המדינה כי "לבקר באזרבייג'ן זו הגשמת חלום עבורי. הביקור הזה מאוד חשוב לישראלים וליחסים המשותפים בין העם האזרבייג׳ני לעם הישראלי". הוא הזמין את הנשיא להגיע לביקור גומלין בישראל, וזה השיב כי יבוא, אם כי לא נקב בתאריך.  


"זהו לא סוד שמדינתכם היא מוסלמית עם רוב עיקרי שיעי, ועדיין האהבה והחיבה שיש בין מדינותינו מהוות דוגמה איך אנחנו יכולים לשנות את העולם ולהתקדם קדימה", אמר הרצוג. "אני רואה את אזרבייג'ן עושה שינוי גדול בעולם, במרחב אסיה וכמובן במזרח התיכון, וזה משפיע גם עלינו. אנחנו מסתכלים על המבנה האזורי-ביטחוני שמאוים על ידי איראן, נושא שדנו עליו לעומק בפגישתנו, ואנחנו מצפים לפיתוח שיתופי הפעולה בינינו בתחומים רבים כמו באקדמיה ובחקלאות". אחד הנושאים עליו דנו השניים הוא האפשרות להקים מתקני התפלה באזרבייג'ן על ידי חברות ישראליות, כחלק מהמאמץ המקומי להיאבק במצוקת המים הגוברת במדינה. שר הבריאות והפנים הישראלי, משה ארבל שנוכח גם הוא בביקור, חתם היום לאחר הפגישות הבילטרליות על הסכם שיתוף פעולה עם מקבילו האזרי, בין היתר בתחום החינוך לרפואה.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-16.30.25-750x442.jpeg 750w" sizes="(max-width: 883px) 100vw, 883px" />
פגישת הנשיא הרצוג ונשיא אזרבייג'ן אלייב בארמון הנשיאות בבאקו. צילום: חיים צח, לע"מ

הנשיא אלייב הוסיף בדבריו לצדו של הרצוג כי אחד התחומים הבולטים בהם ישמחו להרחיב את שיתוף הפעולה עם ישראל הוא תחום הביטחון בסייבר, "ביטחון בסייבר הוא משמעותי באזור, והיכולות של החברות הישראליות בתחום בהחלט יועילו לנו כדי להגן על מדינתנו, ערכינו והשטח שלנו". 


לשני המנהיגים חשוב היה להדגיש כי בין שתי המדינות יש יותר מאשר יחסי מסחר בתחום האנרגיה, כלומר, הנפט שרוכשת ישראל מאזרבייג'ן, ומאמצעי הלחימה, שעל פי פרסומים רכשה אזרבייג'ן מישראל וסייעו לה במלחמתה בחבל קרבאך.


בטהרן לא שמחים לראות את הידידות המופגנת לאחרונה בין ישראל ואזרבייג'ן. אם כי המתיחות בין שתי המדינות השכנות נשענת על אדנים רבים, ובהם החשש האיראני מגילויי לאומיות בקרב המיעוט האזרי הגדול שחי בשטחה. המתח בין אזרבייג'ן לאיראן הגיע לשיא, עם רצח של איש ביטחון בשגרירות האזרבייג'נית בטהרן בידי אזרח איראני בתחילת השנה, שהביא לפינוי השגרירות מהמדינה. כך שלצד החמימות הרבה בה מתקבל כאן היום הרצוג, מתאפיין ביקורו של נשיא ישראל גם בטבעת אבטחה הדוקה וכללי ביטחון קפדניים מחשש לניסיון איראני לחבל בו. 


בהמשך היום צפוי הנשיא להשתתף באירוע לכבוד 75 שנות עצמאות לישראל, בהשתתפות בכירים מהקהילה היהודית הגדולה החיה באזרבייג'ן. 


The post ביקור הנשיא הרצוג באזרבייג'ן – מסר משותף לאיראנים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/57 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: