פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
30/5/2023 2:22

מיזם "הקיפוד והשועל" מביא לשמואל רוזנר קהל איכותי של סקרנים

שמוליקיפוד הוא כינוי מוכר וחביב, אבל שמואל רוזנר הוא בעצם שועל. כזה שנכון בכל עת לשוטט, לחוות חוויות אינטלקטואליות ולגלות דברים חדשים. הדבר שרוזנר שונא, וגם חושש ממנו יותר מכל, הוא השעמום. לכן הוא ממציא לעצמו עיסוקים שמעניינים אותו. חלקם מבשילים למיזמים שמעניינים גם אחרים ומגיעים לכל בית בישראל. או בעצם לא בדיוק. לרוזנר אין שאיפה כזאת. באופן מוצהר הוא מעדיף איכות על כמות ומבכּר לפנות לקהלים מצומצמים, אך מצוינים. הוא מסרב להתבייש בשאיפה לאיכות ולמצוינות ובאמירה ברורה על חשיבותן של אליטות לחברה האנושית.


מיזם "הקיפוד והשועל" שלו כולל סדרת ספרי רעיונות ומחשבות, "לסקרנים ולסקרניות", שעטופים במה שבעיניו חשוב באמת – שיחה על אותם ספרים. בלעדיה – הספרים והרעיונות הכלולים בהם מאבדים מכוחם ואינם משפיעים. את השיחה הזאת הוא מקיים באמצעות הסכת ומאמרים שהוא כותב בעקבות הספרים.


האזינו:



מיזם אחר של רוזנר, בכובעו כעיתונאי וכחוקר במכון למדיניות העם היהודי, הוא אתר "המדד". מעין פלטפורמה אינטרנטית למיזם שמבקש להביא לישראל עיתונות שמנגישה מידע מבוסס-נתונים לציבור. לא להסתפק בהגיגים, פרשנויות וריאיונות, אלא להתבסס על נתונים. אלה נאספים באמצעות סקרים ומחקרי דעת קהל, וגם משחקים אינטרנטיים ושאלונים אינטראקטיביים, שמהם רוזנר ושותפיו – פרופ' קמיל פוקס ונח סלפקוב – שואבים את המידע הסטטיסטי שלהם, ונעזרים בהם כדי לייצר תובנות ואמירות על המציאות הישראלית. זאת מצוינות מסוג אחר – מצוינות עיתונאית.


בהמשך אנחנו מתווכחים על אי מבודד נוסף של מצוינות, ולמעשה על עצם קיומה ועל תיחומה ומאפייניה של הצטיינות יהודית מובחנת. ויכוח שאליו תורם רוזנר גם את ידיעותיו משנים של שהות, כתיבה ופרשנות על יהודי ארצות הברית. לא היה משעמם.


אל תחמיצו את הסטארט-טיפ בסיום השיחה. שנדמה שכל יזם, ובעצם כל מי שמציב לעצמו יעד כלשהו בחיים, צריך לשמוע. ולהפנים.


להאזנה להסכתים נוספים מבית מקור ראשון – לחץ כאן:



The post מיזם "הקיפוד והשועל" מביא לשמואל רוזנר קהל איכותי של סקרנים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: adish | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/41 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: