פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
4/6/2023 12:28

"לפעמים המוזיקה היא רק תירוץ לתהליכי עומק חינוכיים"

קצת עליי //


בשבילי זו זכות להיות חלק מהצוות החינוכי באולפנית אמית ישורון. אני עושה את זה כבר כמעט 25 שנה. אכן, חצי יובל. התחלתי את עבודתי בישורון כמורה מחנכת במגמת מוזיקה שהייתה אז בחיתוליה, בהמשך חינכתי את כיתות ט'־י' ולימדתי גם תנ"ך. כיום אני מנהלת את מגמת המוזיקה, שהיא אחת ממגמות הדגל של האולפנית, יחד עם מגמות יצירה נוספות. בנוסף לעבודתי בישורון, אני מורה לפסנתר ומדריכה במשרד החינוך במגמות המוזיקה של החמ"ד. בכל יום אני מודה לקב"ה ולהוריי שפתחו בפני את עולם הנגינה והמוזיקה ואפשרו לי שהיא תהיה חלק מחיי.


בחרתי להצטלם //


בחדר המוזיקה באולפנית אמית ישורון. החדר הזה הוא אחד משלושה חדרי מוזיקה שיש באולפנית, והוא ביתי השני, מקום חשוב ומעצב אישיות לצוות הנהדר שעובד איתי ולתלמידות המקסימות. הוא ממוקם במקלט, מתחת לפני הקרקע, ובו מתרחשים האירועים האמיתיים שמתחת לפני השטח. אירועים שנחרטו בזיכרון שלי ושל כל התלמידות שלמדו בו.


מגמת מוזיקה בישורון היא מגמת־על, כלומר מגמה נוספת שהתלמידה בוחרת. כך יוצא שתלמידות המגמה מגיעות לחדר מוזיקה בימים ובשעות שחברותיהן עדיין ישנות או שכבר הלכו הביתה. ובכל זאת, דווקא בגלל שבחרו בה מרצון, הבנות מגיעות בהתלהבות ושמחות על "השעות הנוספות" שהן משקיעות בבית הספר. מגמות־העל, ובפרט מגמת מוזיקה, משפיעות על ההווי של האולפנית ונותנות ערך מוסף לכל התלמידות. המגמה משתלבת באירועים כמו פסטיבל אביב, טקסים, שירת המונים, פעילות מוזיקלית בהפסקות, ובעצם מלווה בפסקול שלה את חיי האולפנית. הצלילים שבוקעים מחדר המוזיקה ממלאים את כולנו שמחה, ולפעמים המוזיקה היא רק תירוץ לתהליכי עומק חינוכיים שעוברים על התלמידה.


התלמידה שלא אשכח //


וואו, בחירה קשה. כל־כך הרבה תלמידות יקרות וכל־כך הרבה סיפורים של בוגרות אהובות על הגעגועים שלהן למגמת מוזיקה ולאווירה הביתית והמחברת שהייתה בה, מסתובבים לי בראש עכשיו. כשבוגרת של המגמה מגיעה לביקור בישורון, המקום הראשון שהיא מגיעה אליו הוא חדר מוזיקה. אבל אם צריך לבחור בוגרת אחת, אספר על נגה, בתי היקרה, שזכתה ללמוד בישורון במגמת מוזיקה שלנו. נגה מספרת בהתלהבות לכל מי שרק מוכן לשמוע כמה היא שמחה שבחרה במוזיקה, נוסף על מגמות אחרות ומגוונות שהאולפנית איפשרה לה. ההשקעה בתחומים שונים ופיתוח היכולות של מדעים מדויקים ביחד עם מדעי הרוח הרחיבה את אופקיה בכל התחומים, תרמה לאישיות שלה ופתחה עבורה ערוצים רבים. כיום, כשהיא סטודנטית לרפואה, היא חשה שלימודיה במגמה מלווים אותה ומשפיעים עליה עד היום.


המוטו שלי //


להוסיף טוב בעולם. לפני קרוב ל־5 שנים החלטנו עמיר ואני לנסות להוסיף טוב בעולם. למשפחתנו הצטרפו שלושה ילדים מתוקים, אחים, שמשפחתם לא יכולה לגדל אותם. כיום הם חלק אינטגרלי ממשפחתנו וילדינו הביולוגיים קשורים אליהם ורואים בהם אחים לכל דבר. האומנה מלמדת אותנו הרבה על העולם שבו אנו חיים ועל מורכבויות שלא הכרנו קודם. אני מאמינה שכל אדם, בכל מקצוע, יכול להאיר סביבו. זכיתי בעבודה שבה העיסוק החינוכי הוא בנשמות של תלמידות בגיל מורכב, שבו הן מעצבות את אישיותן. העבודה על הנפש דרך עולם המוזיקה נותנת לי הזדמנות יומיומית להוסיף אור.


The post "לפעמים המוזיקה היא רק תירוץ לתהליכי עומק חינוכיים" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/42 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: