פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
4/6/2023 10:21

"אכיפה בררנית של הפרקליטות": אפס כתבי אישום בהפגנות נגד הרפורמה

אפס כתבי אישום נגד מפגינים שחסמו כבישים בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית, רוב מוחלט של העצורים שוחררו, כך עולה מתשובת היועמ"שית עו"ד גלי בהרב מיארה לשר יצחק וסרלאוף. מהנתונים שהעבירו היום בפרקליטות כמענה לשר וסרלאוף עולה כי מתוך 96 חשודים שנעצרו בעבירות שונות מאז תחילת המחאות נגד הרפורמה, 92 מהם שוחררו – ו עד כה לא הוגש נגד אף אחד מהם כתב אישום.


בנוסף, מתשובת הפרקליטות עולה כי רק שלושה תיקים הועברו מהמשטרה לבחינת הפרקליטות.  התיקים שהועברו הן תיק אחד על חשד לעבירה של סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, ושני תיקים בלבד בחשד לעבירה של חסימת דרך ציבורית.


לפני 3 חודשים דרש שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף במכתב דחוף ליועמ"שית, למסור מהם מכלול הצעדים המשפטיים הננקטים כנגד התפרעויות, המרדות ופעולות קיצוניות שנעשות במסגרת המחאה ולספק נתונים מפורטים על העמדה לדין, ומעצרים, ביחס לעבירות הקשורות להתפרעויות, חסימות כבישים, המרדות ועידוד או ביצוע סרבנות.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 230326TN138-1-750x499.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
חסימת נתיבי איילון בהפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט. צילום: תומר נאמבורג – פלאש 90

במכתב מציין וסרלאוף כי הבקשות הן בעקבות העדר אכיפה מול סדרת ההתפרעויות שאירעו במסגרת המחאה כנגד הרפורמה המשפטית וציין במכתבו כי הוצף בפניות של אזרחים שהתלוננו על אזלת היד של מערכת האכיפה אשר חשים פגיעה בביטחון האישי.


"הפרקליטות, שבתקופת ההתנתקות פעלה כמו נמר אימתני והגישה בהליכי בזק מאות כתבי אישום בגין חסימות כבישים, כולל בקשות למעצרים עד תום ההליכים נגד מתיישבים, הפכה כיום לחתול ישנוני", תקף השר וסרלאוף. הוא אמר כי היא לא מתאמצת "לייצר אפילו מראית עין של אכיפה כלשהי. האכיפה הבררנית הזו של הפרקליטות מלמדת היטב כמה נדרשת רפורמה יסודית ומקיפה במערכת המשפט".


במסגרת ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית נחסם פעמים רבות כבישי איילון בתל אביב ודרכים נוספות, כשברקע מאמצי המשטרה, לפנותם. "לא נקבל אלימות נגד שוטרים, חסימות כבישים והפרה בוטה של חוקי המדינה. זכות ההפגנה אינה הזכות לאנרכיה. אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון לאומי בן גביר, למפכ״ל המשטרה ולשוטרי משטרת ישראל, שפועלים נגד מפרי חוק שמשבשים את שגרת החיים של אזרחי ישראל", אמר אז ראש הממשלה בנימין נתניהו.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... /F230326TN155-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
חסימת נתיבי איילון בהפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט. צילום: תומר נאמבורג – פלאש 90

The post "אכיפה בררנית של הפרקליטות": אפס כתבי אישום בהפגנות נגד הרפורמה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/45 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: