פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
4/6/2023 22:00

תושב כפר קאסם נעצר בחשד להונאת ביטוח לאומי במיליוני שקלים

בתום חקירה סמויה, עצרה אתמול המשטרה תושב כפר קאסם בחשד שרימה את הביטוח הלאומי, וקיבל מענקי קורונה בסך 2 מיליון שקלים. המעצר בוצע במסגרת חקירת עבירות הונאה וזיוף מסמכים, תוך מצג שווא לשם הוצאת קצבת אבטלה מהביטוח הלאומי בתקופת הקורונה במרמה.


במהלך השבועות האחרונים ניהלו חוקרי יחידת ההונאה במחוז מרכז חקירה סמויה, יחד עם אגף החקירות של הביטוח הלאומי ויחידת החקירות הארצית של הממונה על חדלות פירעון במשרד המשפטים. החקירה החלה לאחר שנציגי ביטוח לאומי פנו למשטרה עם מידע וחומרי חקירה שביצעו, בעקבות חשד לעבירות הונאה באמצעותה נגבו כ-2 מיליון שקלים מכספי הציבור.


על פי החשד, החשוד זייף תלושי שכר מחברות הנמצאות בהליכי פירוק, וזאת כדי לייצר מצג שווא לפיו החברות אכן פעילות ומעסיקות עובדים שיצאו כביכול לחל"ת. בעזרת שיטה זו הוציאו במרמה עשרות תושבי כפר קאסם קצבת אבטלה.


אתמול בבוקר, הפכה החקירה לגלויה עת ביצעו השוטרים חיפוש בביתו של החשוד – תושב כפר קאסם בשנות ה-40 לחייו ותפסו מסמכים שונים, מכשירים סלולריים ומסמכים המעידים כי הוא רכש דירה בחו"ל. המשטרה העלתה אתמול בקשה בבית משפט השלום בפ"ת, להאריך את מעצרו לטובת המשך פעולות החקירה הנדרשות. כמו-כן, נעשות פעולות על מנת להחזיר את הכספים שנלקחו במרמה, ובמקביל חקירת המשטרה יחד עם אגף החקירות בביטוח הלאומי ויחידת החקירות הארצית של הממונה על חדלות פירעון נמשכת.


ירונה שלום, ממלאת מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי, אמרה כי "אגף החקירות של הביטוח הלאומי פועל כל העת כדי לוודא שתשלומי קצבאות ניתנים לזכאים ולא למי שמנסה לפגוע בהתנהלות השוטפת מול הציבור. כל ניסיון מרמה שכזה מראה את חוסר הערבות ההדדית למי שאכן זקוק לסיוע, אך זה לא ימנע מאיתנו להמשיך ולתת שירות ועזרה לזכאים ובמקביל לפעול ללא עקבות מול אלו המנסים לפגוע ביושרה הבסיסית ובחלש בחברה".


בחודשים האחרונים נחשפו מספר ניסיונות לרמות את המוסד לביטוח לאומי ובכך לקבל כספים שלא כדין. בין היתר, דווח כי חקירה נפתחה בחשד לזיוף מסמכים ודיווח כוזב על ידי חשודים ממזרח ירושלים שקבלו בדרך זו עשרות מיליוני שקלים. מעשים אלה נחשפו במהלך השנה החולפת, כאשר חוקרי אגף החקירות של הביטוח הלאומי גילו מספר בקשות רב להכרה בנכות לקטינים שהתקבלו במוסד, והיו בעלות מאפיינים דומים ומחשידים.


בעקבות זאת, החלה החקירה הסמויה בשיתוף עם מפלג ההונאה של משטרת ירושלים. במהלך החקירה הסמויה אותרו מאות בקשות, שעל פי החשד בוצע בהן שימוש במסמכים מזויפים ושהוגשו לסניפים השונים של המוסד. עוד עלה בחקירה, כי במקרים רבים הוגשו בקשות עבור שני ילדים מאותן המשפחות וזאת – על פי החשד, במטרה להגדיל את תשלומי הקצבאות החודשיים. "התשלומים כתוצאה ממעשי הונאה נאמדים על עשרות מיליוני שקלים ואף יותר", מסרו במשטרה ובביטוח הלאומי.


The post תושב כפר קאסם נעצר בחשד להונאת ביטוח לאומי במיליוני שקלים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/37 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: