פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/7/2023 2:41

הקניונים כפו סגירה: מסרבים לפצות את בעלי החנויות

שעות לפני ההצבעה על צמצום עילת הסבירות: קניונים רבים נסגרו, ושוכרי החנויות טוענים כי בעלי הקניונים כפו על סגירה, ניתקו חשמל ולא הציעו להם כל פיצוי. אמש (א') הודיע "פורום העסקים", שמורכב מעשרות מנהלים ובעלים של כמה מהחברות הגדולות במשק, כולל בנקים וחברות ביטוח, כי ישביתו היום את פעילותן במחאה על קידום החקיקה. בפורום אמרו כי במידה והחקיקה תעבור, הם ישקלו את צעדיהם, כולל השבתה ארוכה יותר. חנויות המזון ובתי המרקחת נחשבים לחיוניים ולכן רובם נשארו פתוחים, גם אלה שבתוך מרכזי הקניות והקניונים.


יהודה אלבז, מנכ"ל קבוצת בריל שכוללת עשרות חנויות מותגים בקניוני עופר, עזריאלי וביג, סיפר למקור ראשון כי רוב החנויות שחברות בקבוצת בריל נשארו פתוחות, למעט במקומות שהנהלת הקניון ניתקה את החשמל וכפתה עליהם להישאר סגורים.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-12.12.35-750x563.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
קניון עזריאלי – מלחה, סגור.

ג' הוא מנהל ובעלים של בית קפה שנמצא בקניון השייך לקבוצת "עזריאלי". הוא מספר כי ההודעה על סגירת הקניון הגיעה רק בחצות הלילה, ובה נכתב: "שוכרים ודיירים יקרים, אנו מבקשים להביא לידיעתכם כי בניסיון לעצור את החקיקה החד צדדית ולהביא להידברות שתכליתה להגיע להסכמה רחבה, החליטה קבוצת עזריאלי להשבית מחר את קניוני הקבוצה ומגדלי המשרדים אשר יהיו סגורים לקהל הרחב למעט עסקים חיוניים".


"הם שלחו הודעה שהקניון סגור ואין לאף אחד רשות לפתוח, בגלל החקיקה", מספר ג' ומציין כי, "הבוקר ב-8 וחצי הם התקשרו ואמרו שבסוף כן אפשר לפתוח ומי שרוצה יכול. הם ציינו כי לא יינתן שירות מטעם הקניון – אין אבטחה, ניקיון, התאורה והמיזוג לא עובדים, כל מה שתחת אחריותם לא פועל. הם פתחו כניסה אחת לקניון ורק חלק קטן מהחניון. כמובן שאף אחד לא יכול לפתוח בשעה כזאת אחרי שבאמצע הלילה הוא הודיע לעובדים שהחנות תהיה סגורה".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-12.12.14-750x500.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
מתחם ביג ריק מאדם. צילום: באדיבות ביג

לטענת בעלי עסקים נוספים, שגם הם חוששים להזדהות, בעלי הקניונים לא יפצו אותם: "הם אמרו שיש סעיף בחוזה שמאפשר להם לסגור את הקניון מתי שהם רוצים". גם אלבז מעריך כי הקניונים לא יפצו אותם על אובדן ההכנסות.


בפורום העסקים חברים בין היתר הראל ויזל – בעלי של קבוצת "פוקס", איציק אברכהן – יו"ר שופרסל, אייל חנקין – מנכ"ל קבוצת עזריאלי, רן עוז – מנכ"ל ישראכרט, אבי שומר – מנכ"ל צומת ספרים, שלום זידלר – יו"ר קבוצת ויסוצקי, צבי ויליגר – יו"ר וילי פוד וחי גאליס – מנכ"ל מרכזי הקניות "ביג" שלפני כשבועיים הודיע על השבתת הפעילות בחברה ולבסוף התקפל בעקבות לחץ ציבורי.


חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד הגיש הבוקר (שני) הצעת חוק לפיה יהיה ניתן לתבוע נזק שנוצר בעקבות שביתות לא מוגנות: "ראשי המשק, איגודים מסחריים ואיגודי עובדים לא יחזיקו את אזרחי ישראל בני ערובה ולא ימנעו מהם שירותים, רק לשם קידום ההשקפה הפוליטית שלהם", אמר הלוי, "הצעת החוק שהגשתי היום, תאפשר לכל אחת ואחד מכם לתבוע נזק שנגרם לו בגין השביתה או ההשבתה הלא חוקית, כמו זו של היום".


בקבוצת עזריאלי סירבו למסור פרטים נוספים באשר להסדר מול החנויות והאם הם ישפו אותם על אובדן ההכנסות בשל השביתה ואמרו כי ״קבוצת עזריאלי מתנהלת מול שוכריה על פי חוק ובהתאם לקבוע בהסכמים עמם״


The post הקניונים כפו סגירה: מסרבים לפצות את בעלי החנויות appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/40 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: