פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/7/2023 4:17

מפגינים ניסו לחסום את הכניסה לכנסת – ללא הצלחה

למרות מוקדי ההפגנות המרובים בירושלים, במשטרה מעדכנים כי עד כה הסדר נשמר. מפגינים נגד הרפורמה המשפטית חוסמים מאז השעה 7:00 בבוקר ארבעה צירים סביב הכנסת, כאשר כוחות משטרה מנסים לפנותם.


המפגינים חוסמים את הצירים באמצעות שכיבה על הכביש וחלקם אף אזקו עצמם עם צינורות מתכת או אזיקים זה לזה, בכדי להקשות על פינויים מהכביש. על אף הניסיון לצור על הכנסת, כלל חברי הכנסת שעשו את דרכם להצבעה על צמצום עילת הסבירות הגיעו למשכן בליווי משטרתי ולא נמנעה הגעתם על אף כוונת המוחים.


במשטרה אומרים כי היא ממשיכה "לפעול בכוחות גדולים לשמירת הסדר הציבורי באזור הכנסת אל מול מפרי סדר המנסים לשבש את התנועה לכנסת ללא הצלחה, מתפרעים וחלקם אף מתעמת ותוקף שוטרים. יודגש כי בשעות האחרונות, כלל חברי הכנסת הגיעו ונכנסו למשכן הכנסת בבטחה. עד כה נעצרו מאז שעות הבוקר 12 מפרי סדר באזור הכנסת. באחד המקרים, אחד העצורים אף נשך שוטר".


יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הודיע גם הוא בדקות האחרונות כי ״מאה ועשרים חברי כנסת נמצאים במשכן הכנסת. כל הניסיונות הבריוניים לחסום את הגישה לכנסת ולמנוע מהם להשתתף בהליך הדמוקרטי כשלו. תודה רבה למשמר הכנסת ולמשטרת ישראל ששמרו על הדמוקרטיה הישראלית. כעת חברי הכנסת – ורק הם – יחליטו״.




Video: צילום: אבי רבינא


בתוך כך, המשטרה עיכבה לחקירה מפגינה שהגיעה סמוך לחדר במלון בו שהתה השרה מאי גולן. על פי התיעוד, המפגינה הגיעה סמוך לשרה והטיחה בה, בין היתר, "עלובה", "פרחה", "מרוקאית שלא עשתה כלום בחיים שלה", "אמא שלך לא יכלה להביא לעולם ילדה נורמלית".


במשטרה אמרו כי השרה אף הותקפה על ידי המפגינה. בהודעה מטעמה של גולן נכתב כי "בשעתיים האחרונות התקבל דיווח במשטרה על תקיפה ואיומים כלפי השרה מאי גולן בעת שהייתה במלון וורט בירושלים. כוחות משטרה הגיעו למקום ובתוך זמן קצר איתרו ועצרו את החשודה במעשה (52, תושבת תל אביב). החשודה נלקחה לחקירה בתחנת לב הבירה של מחוז ירושלים. בעקבות התקיפה חברת הכנסת נשרטה קלות בידה". עוד אמרו במשטרה על התקרית החריגה כי "המשטרה רואה בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, כלפי נבחרי ציבור, שוטרים או כל אזרח אחר. אנו קוראים לכלל המוחים באשר הם להימנע מאלימות, למחות כחוק ולהישמע להוראות השוטרים".


The post מפגינים ניסו לחסום את הכניסה לכנסת – ללא הצלחה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/49 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: