פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/10/2023 22:40

שר הפנים החליט: מוסדות רפואיים יוכלו להתאים את עצמם למלחמה במהירות

שר הפנים משה ארבל חתם אתמול (ד') על צו לפטור מוסדות רפואיים שמתמודדים עם נפגעי המלחמה מהיתר להקמת מבנים. הצו יאפשר אישור מיידי לפתיחת מחלקות חדשות וממוגנות בבתי החולים זיו בצפת, פוריה הסמוך לטבריה ואיתנים בהרי ירושלים, זאת בהתאם להמלצת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה מ-17 באוקטובר. הצו יורחב לבתי חולים נוספים ככל שיידרש על ידי משרד הבריאות.


בהתאם לנוסח הצו, הקמת מבנה בשטח בתי החולים והעבודות הנדרשות במישרין לשם כך, והשימוש בהם, יהיו פטורים מהיתר לתקופת תוקפו של הצו, וזאת ככל שניתן לגביהם אישור מנכ"ל משרד הבריאות כי הם נדרשים על מנת שהמוסד הרפואי יוכל לתת מענה גם לצורכי נפגעי המלחמה. יש להבהיר כי הפטור הוא מהיתר בניה בלבד והבינוי חייב שיתאם לתוכניות המפורטות המאושרות למוסד הרפואי.


"בתקופה מאתגרת זו אנשי משרד הפנים עמלים ללא לאות להסרת ושחרור חסמים בירוקרטיים ומתן מענה מהיר ומיידי לצרכים הרבים העולים מהשטח", אמר שר הפנים, "זו משימת העל בה ממוקדים כלל עובדי משרד הפנים בצורה מעוררת כבוד".


מוקדם יותר היום שוחח השר ארבל עם שר החוץ וסגן ראש ממשלת תאילנד, אשר ביקשו להביע תנחומים על מתקפת הטרור שאירעה והביע את תמיכתו בישראל. שר הפנים, האחראי על העובדים הזרים בישראל, ביקש להשתתף בצערן של משפחות העובדים שנרצחו והביע תקווה שהחטופים והנעדרים ישובו בהקדם. השר ארבל הבהיר כי נעשות פעולות רבות, באמצעות רשות האוכלוסין וההגירה, לסייע לעובדים הזרים הנמצאים בישראל ולוודא כי הן מוגנים ובטוחים, ללוות אותם ולהעמיד לרשותם מוקד פניות בשפתם.


בנוסף הוא הדגיש כי עובד שירצה לעזוב את ישראל רשאי כמובן לעשות זאת, אך המשרד יעשה כל שניתן בכדי להבטיח את ביטחונם ושיבחרו להישאר בישראל. וכי עובדים שיעזבו יקבלו את הכספים המגיעים להם ואת כלל הזכויות על פי דין.


The post שר הפנים החליט: מוסדות רפואיים יוכלו להתאים את עצמם למלחמה במהירות appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/44 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: