פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/10/2023 23:03

נתונים מחרידים: 34 תלמידים ו-10 מורים נרצחו במתקפת הטרור, עשרות נחטפו

ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות ח"כ יוסף טייב קיימה אתמול (ג') דיון בנושא טיפול משרד החינוך בתלמידים והצוות החינוכי שנפגעו במלחמה בעזה, בעיצומו של השבוע השלישי ללחימה.


במהלך הדיון נקבה ראש מנהלת הנפגעים במשרד החינוך דלית שטאובר במספר בלתי נתפס: "מבין הנפגעים במלחמה יש 34 תלמידים הרוגים, 30 חטופים, 15 פצועים. בקרב עובדי ההוראה – 10 הרוגים, חטוף אחד, שני נעדרים ועשרה פצועים. בני משפחה מקרבה ראשונה של לפחות 800 תלמידים ואנשי צוות נפגעו מתחילת המלחמה".


"פתחנו קו חירום שמאויש על ידי 300 מומחיות למצבי חרדה וטראומה בהתנדבות 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע", סיפרה שטאובר על המענה שניתן למשפחות. "בימים הראשונים היו 900 פניות לקו הזה, עם שיחות ארוכות של חצי שעה. ככל שעוברים הימים, יש פחות שיחות לקו. יש נציג של משרד החינוך שמלווה כל אחת מהמשפחות שנפגעו ותפקידו לסייע לה ולתלמיד לחזור לתפקוד. התפקיד והסמכות של אותו מלווה הוגדר ועד כה התקיימו הכשרות ל-120 אנשי מקצוע כאלה. בנוסף, בכל מרכז קליטה של מפונים יש נציג של משרד החינוך. התחלנו עם 60 מרכזי מפונים ועתה יש 200. אנחנו משתכללים ונותנים מענים תוך כדי תנועה".


מנהל מחלקת חינוך במועצה אזורית אשכול עמיחי הס שהגיע לדיון במיוחד מבית המלון באילת אליו התפנתה קהילתו סיפר: "תושבי הדרום התחילו את השבת הארורה לבד, אבל עכשיו אנחנו לא לבד, לכן היה לנו חשוב להגיע לדיון פה בכנסת. אני צריך אתכם חברי הכנסת על מנת לעזור לגופים לשחרר חסמים. ישנם 4,666 ילדים מגיל לידה עד 18 שפזורים בצפון ובמרכז, עם מוקדים בים המלח, בירושלים ובאילת. מדובר על 4,600 ילדים שהם פגועי חרדה. אנחנו צריכים מסגרות לילדי הגנים והמעונות כדי לשחרר את ההורים לבנות את הקהילה. אני מזכיר שגילאי לידה עד שלוש אצלנו היו במוסדות פרטיים ואין לנו תקציב לזה. לילדי היסודי נצטרך מרחבים ולתלמידי התיכון מתחמי כינוס. כל התשתיות האלה דרושות לנו עכשיו, עד שנחזור לישובים ולבתי הספר המשותפים שלנו, גם אם ייקח כמה שנים".


יו"ר הוועדה ח"כ טייב הציע שהוועדה תצא לסיור כדי להתרשם בשטח ולאחר מכן תכנס דיון על מנהלת המפונים: "מדובר באירוע סופר חשוב עם אלפי תלמידים. ילדים שנעקרו מבתיהם, הורים שאיבדו את מקום עבודתם".


לפי נתוני משרד החינוך, נכון לשנת 2021 הועסקו כ-3,160 פסיכולוגים חינוכיים ב-261 רשויות מקומיות. בממוצע ארצי, איוש התקנים של פסיכולוגים חינוכיים עומד על כ-70 אחוזים בלבד. "הוועדה מביעה דאגה ממחסור חמור בפסיכולוגים במערכת החינוך, בטח ובטח עתה בחירום", אמר יו"ר הוועדה, "התלמידים צריכים לחזור ללימודים פרונטליים כמה שיותר מהר ובכפוף להנחיות פיקוד העורף כמובן. אנחנו מציעים למשרד החינוך להיעזר בסטודנטים ופנסיונרים, כדי לענות על המחסור בכח אדם בהוראה".


ח"כ סימון דוידסון סיפר כי "אחוזי הילדים שכן מגיעים למסגרות החינוכיות הם נמוכים, כי ההורים מפחדים. מאבטח בן 68 עם נשק לא מהווה ביטחון עבור ההורים. פיקוד העורף צריך לשים את החיילים והחיילות של פקע"ר בכניסה לבתי הספר וגני הילדים, כי העיריות לא יכולות לדאוג לזה".


"הלמידה מרחוק היא תחליף דל, שגם הוא לא נעשה כמו שצריך", אמר חבר הכנסת משה טור פז. "97 אחוזים מהתלמידים יכולים לחזור ללמידה פיזית, גם אם זה לא כל יום. מי שאין לו אפשרות – צריך לייצר לו מסגרת חלופית. בלי זה המדינה לא מתפקדת. כרגע מערכת החינוך פתוחה מעט ובאופן חלקי כך שרק 47 אחוזים מהתלמידים שיכולים מגיעים למסגרת".


נציגת מועצת התלמידים יעל שרביט סיפרה כי: "השגרה היא חשובה אבל אין לנו מספיק משאבים להתמודד עם למידה באמת. לחזור ללמידה מלאה זה מרגיש מנותק. בני נוער לא יכולים להתרכז בזום וגם חוששים ללכת לבית ספר. צריך להתמקד יותר בפן הרגשי. אפשר להוציא תלמידים להתנדבות".


בעקבות הדיון קיימו בשעת לילה מאוחרת, שרי האוצר והחינוך ישיבת עבודה בנוגע לאתגרים העומדים בפני משרד החינוך בגזרות השונות בארץ כמו גם בסוגיית השירות הפסיכולוגי, המפונים, ומתווה חזרה ללימודים בהתאם למצב. "הסכמנו על מענה תקציבי רחב למען תלמידי ישראל", אמרו השרים קיש וסמוטריץ', "יחד אנחנו נותנים מעטפת שלמה ויסודית לתלמידי העוטף ולתלמידי ישראל כולם. אנו רואים חשיבות עליונה שתלמידי ישראל יחזרו לספסל הלימודים תוך נתינת מענה לניצולים, למפונים ולתלמידים בכל הארץ. ביחד ננצח".


The post נתונים מחרידים: 34 תלמידים ו-10 מורים נרצחו במתקפת הטרור, עשרות נחטפו appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/46 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: